poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5694 .



Zacusca
scenariu [ ]
soapcomedy

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [danrec ]

2009-11-28  |     | 



În studiourile casei de film Balcan-Chiolhan-Media se toarnă primele cadre ale peliculei "Satan a creat zacusca". Regizorul, Nae Conopidă, reputatul autor al filmelor "Pătlăgica mecanică", "Uleiul, ghiveciul și-amărăștenii", " Tomato Jones și bucătăria damnată", " Indigestie și rîntaș la Chitila", dă ultimele indicații actorilor și concomitent răspunde întrebărilor unui reporter.
Nae Conopidă:
- Ideea scenariului mi-a venit într-o după-amiază de toamnă, privind-o pe mamaie cum pregătea conservele pentru iarnă. Ce experiență fascinantă să vezi legumele mărunțite, prăjite, coapte la foc mic și apoi metamorfozate într-o pastă sublimă... un summum al senzațiilor gustativo-olfactivo-vizuale elaborate, alambicate din roadele mamei Geea, trecute prin filtrul iubirii, fiindcă niciun ghiveci n-are gust dacă nu-i preparat cu dragoste...
Reporter Haralamb Burtică:
- Dar care este ideea de bază a acestui film?
N.C.:
- Ideea de bază? E simplă: mănînci, deci exiști! Trama este însă extrem de complexă, e o trecere prin toate epocile istorice pe un lait-motiv foarte bine definit:femeia și misterul etern al preparării bucatelor!
Se întoarce spre staff și energic:
-Îi dăm drumu' copii? Hai...motor, acțiune!

"Zacusca"-scena I dubla 1

Eroina, Ilinca Vasilescu, o matură încă tînără, de vîrstă incertă, costumată doar într-o pereche sumară de bikini cu motive vegetale "frunză de smochin", intră în scenă.Decorurile minimaliste:fundal cu cer bleu și norișori pufoși, flori multicolore din hîrtie matlasată și o mochetă din plastic verde care imită iarba, sugerează Paradisul.
Ilinca Vasilescu:
- Vai, ce dimineață frumoasă!Oare unde o fi Adamiță? Cred că doarme încă...nesimțitul, după ce toată noaptea trecută i-am explicat că nu putem încă păcătui, fiindcă noțiunea de păcat n-a fost încă inventată!
În cadru se strecoară Satan (fizionomia lui ben-Laden, costum mulat din piele de șarpe, cornițe din plastic roșu)
- Salam aleikum Eva-hanum? Nu ți-e foame?
I.V:
-Nu...am lins niște ambrozie și puțină miere hipocalorică de pe frunze...de ce ?
Satan:
-Numa'șa...ai gustat vreodată o pătlăgică? (desprinde de pe un lujer o tomată din ceară și i-o întinde)
Nae Conopidă:
-Stop! A fost bine, copii...poate tu, Satan, ar trebui să muști,din roșie ca să-i faci poftă și pe urmă să i-o oferi!

Spot publicitar nr.1:
Ilinca Vasilescu de data aceasta cu șorț alb și bonetă de bucătar:
-Roșii crude? Vaaaai, ce păcat! (întinde spre cameră o sticlă cu bulion) Cu bulionul "Paradis" faci ciorbe de vis!

"Zacusca"-scena II dubla 1

Decorul: doi măslini de butaforie, o coloană ionică din rigips, o bucătărie antică cu vatră deschisă.
Ilinca Vasilescu în tunică, sandale și încinsă cu un șorț cu motive egeene, amestecă energic într-o căldare mare care bolborosește pe foc:
-Pe barba lui Zeus, unde naiba-i Ulise? L-am trimis la mall după niște olive oil...trecură zece ani și încă nu s-a întors...mi s-a ars și ceapa!
Intră în cadru, cu tunica jerpelită, șchiopătînd și trăgînd după el o creangă de măslin ticsită de bobițe negre, Ulise( e același actor ca și în scena precedentă, dar poartă o barbă și o perucă roșcată).
Ulise:
- Ce lung fu drumul spre casă....la "Troia", abc-ul din colț, nu era decît ulei din sîmburi de strugure. M-am abătut și pe la "Ogigya", unde-i patroană una Calypso, care mă păcăli vînzîndu-mi ulei de porumb...nu puteam psihi mu, să-ți stric bunătatea de zacuscă și uite, adus-am din Korcyra, niște măsline...le punem natur sau...
Nae Conopidă:
-Stop! A fost bine...băgați clipul cu uleiul!

Spot publicitar nr.2
Ilinca Vasilescu, în costum de baie din două piese,cu un polonic în mînă:
-Ulei de la Mătușica!
Vă frăgezește fripturica
Un ulei gustos (își toarnă dintr-o amforă cîțiva litri pe corp și se masează languroasă)
Și nu e doar pentru ciozvîrte cu os
Vă face și tenul mai mătăsos!

"Zacusca-scena III-dubla 1

Decor: cețuri nordice, steiuri de carton ninse cu polistiren expandat, pădure de mesteceni melancolici pictată în fundal.
În prim plan, cu torsul gol, Siegfried (interpretat de același actor dar cu perucă blondă de data asta) stă triumfător lîngă un dragon de carton căruia îi înfige o ditamai spada în gîtlej. Printr-un furtun dibaci atașat, din beregata dihaniei se scurge o baltă de vopsea purpurie.
Brunhilde (Ilinca Vasilescu în platoșă de valkirye din staniol, coif cu coarne și cosițe atașate):
-Hai Sigy fă o băiță, că de cînd ai plecat din Worms nu te-ai mai spălat și puți mai rău ca Loki!
Eroul o ascultă se bălăcește în balta cu vopsea și oftează:
-Aaaa...ce bine e...mă simt mai curat și mai uscat..ce mai, sunt de-a dreptul invincibil!
Brunhilda (cu o găleată zincată în mînă):
- Iubi, nu-l folosi tot...oprește două-trei ocale să-ți prepar niște sîngerete afumat, cum îți place ție!
Nae Conopidă:
-Stop! Excelent...tu, Siegfried, cînd bagi șișul în drăcovenia de carton, ar trebui să mimezi mai convingător efortul:te strîmbi puțin ca și cînd tai o chiflă veche, umfli oleacă tricepsul și pectoralii, da?

Spot publicitar nr.3
Ilinca în aceeași costumație cu o sticlă de ketchup mare în mînă:
Tomato aven lok
Ketchup "Asgard"
God svenska o brok
(trad: Pătlăgică și ceapă, ketchupul "Asgard" bun și multicolor produs suedez)

"Zacusca"-scena IV, dubla

Decor: nisip, doi palmieri pricăjiți în butoaie, dune în fundal.
Pe o cămilă împăiată, se leagănă într-o rochie de mătase premiere empire, Ilinca Vasilescu care își păstrează echilibrul ținîndu-se de mantaua cenușie a unui actor care seamănă izbitor cu Irinel Columbeanu.
Josephine:
-Napy, mon chéri, mai avem mult pînă la Cairo? Am auzit că-n bazar se găsesc genți Louis Vuitton contrafăcute...
Traveling: din zare apar trei sticle uriașe cu bulion, mari cît niște vile cu etaj.
Napoleon:
- Taci, Monicuțo...De la înălțimea acestor monumente, treizeci de ani de experiență culinară ne privesc...
Nae Conopidă:
-Stoooop!Ce dracu' zice ăsta?
Napoleon-Irinel:
- Asta era din spotul publicitar...am încurcat replicile...da' e mișto!
Nae Conopidă:
-Pauză! Mi-e o foame...Vasilico, mai ai niște zacuscă la borcan?

(the end)


.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!