poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2455 .



Consultanta propasirii
scenariu [ Teatru ]
Destin impovarat

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [SeL3nA ]

2005-04-22  |     | 



Consultanta propasirii

Personaje:
Alexandru Panzaru: body-guardul primului ministru de externe
Casandra Escobar: logodnica lui Alexandru
Razvan Escobar: fratele Casandrei, psiholog de doi lei
Tudor Cacoveanu: fostul iubit al Casandrei, prietenul devotat al familiei Escobar si cel mai bun prieten al lui Alexandru
Sorana Maracinescu: Marea iubire a lui Alexandru Panzaru
O verisoara
Clanul Marangoci
Prolog:
I-a acoperit pe urma ochii,
Si i-a lasat doar o frantura
De vapaie…
- Ce vezi? L-a intrebat.
- Intuneric…
Sau o lumina.
- Atata lumina in intuneric?
- Sau poate doar o umbra.
- Inchide pleoapele grele aum
Sa simti sarutarea-mi pe geana.
Actul I
Scena 1
O vila grandioasa in centrul capitalei, cu interior spatios si mobilat dupa ultima moda, reunind stiluri dintre cele orientale. La dreapta, doua usi mari care fac legatura cu bucataria de vara si camera de zi. Alex intra in casa pe usa din stanga, ocoleste barul si se opreste in camera de zi.
Alex (retinut): Spune Razvan, de ce m-ai chemat. Ma grabesc, trebuie sa ajung pe la banca, am atatea probleme pe cap!
Razvan : Te-ai gandit la ce ti-am propus? Sau ca de obicei, am vorbit ca sa nu tac?!
Alex : Pai…m-am gandit, dar…n-as vrea.
Razvan (iritat): Mai omule, nu-i numai dupa tine.Am stabilit ceva si credeam ca ne tinem de cuvant.
Alex (impaciuitor):Razvane, tu nu intelegi ca n-am cum sa fac rost de bani!? Sau crezi ca nu vreau s-o duc pe Casandra in Hawai… Dar cum daca sunt stramtorat acum!
Razvan (parsiv): Foarte rau, pentru ca i-am spus deja Casandrei ca ai o surpriza pentru ea.
Alex :Ce i-ai spus, canalie!?
Razvan (urmarindu-si jocul): Da Alex, si se asteapta la ceva fabulos. Hai, nu-mi plac grimasele, mai bine sa-ti spun ce-i de facut. Trebuie sa fim cat mai naturali, sa nu-l punem pe Tudor la banuieli.
Alex :Ce ti-a mai pitrocit mintea aia bolnava?
Razvan (ironic): Asa te comporti tu cu viitorul cumnat? Rusine…auzi dar eu te iert, oameni suntem. Spune-mi mai bine ca faci cum spun eu. Nu-mi plac complicatiile.
Alex (tulburat): Tudor, dar ce are a face Tudor cu asta? Nu inteleg! Poate ma lamuresti tu.
Razvan: Pai de la Tudor facem noi rost de bani ca sa-ti faci tu vacanta.
Alex (ca ars): Esti nebun de legat, Tudor nu ma mai imprumuta, s-a rupt filmul! Mi-am mancat liftiria cu el!
Razvan (plin de el): Bineinteles ca te imprumuta! Asculta aici: il imbrobodim pe Tudor ca ne-am gandit la o super-afacere, deschiderea unui hotel de cinci stele la mare. Succesul, bineinteles garantat. Pentru asta, pretindem ca depunem toti sume egale de bani la banca, si-l amagim pe Tudor ca merge treaba ca pe roate! O sa ne facem datoria de ochii lumii, curatam contul fara stirea lui si ne facem vacanta. Pe urma ii restituim noi. Asta suna a tradare? Te rog, e doar un mic imprumut.
Alex(tremurand din incheieturi): Are Tudor fata de creditor ma? Eu ma opun…Sau ce crezi ca ala-i prost si nu-si da seama ca-i ceva putred la mijloc? N-o sa vada el ca in cont o sa ramana numai suma depusa de el? Ca noi am ajuns la ruina…
Razvan: Tocmai asta e! n-o sa-si dea seama pentru ca o sa-l ocupam noi cu proiectul hotelului, sa se simta bagat in seama. Lasa ca stiu eu, conteaza pe mine.
Alex (framantandu-se grozav): O sa iasa un…un terci!. Ma mai gandesc, daca ma sacrific, o fac pentru Casandra.
Razvan (aproape victorios): Ei, asa te vreau, si ca sa vezi cat de bun sunt eu cu tine, va las banii pe care ni-i da Tudor pe mana, sa va distrati frumos in vacanta!
Alex: Eu stiu, crezi ca eu nu vreau s-o fac fericita pe sora’ta? Dar nu asa! Nu prin furt banesc, si chiar de la Tudor! Cel mai bun prieten, nu merita asta intelegi, nu merita!
Razvan: Ei lasa-ma cu sentimentalismele tale, ti-am zis ca e o masura temporala. Pe urma punem banii la loc in cont, nici n-o sa-si dea seama. Trebuie doar sa taraganam putin mersul lucrurilor. Doua-trei complicatii absurde si e gata.
Alex (in cumpana): O sa te sun eu, chiar nu stiu ce sa-ti zic.
Razvan: Eu nu incerc sa te conving, te-ai convins si singur ca in jungla asta in care traim, fara bani nu supravietuiesti. Toti destrabalatii detin monopolul. Numai cei slabi, care au timp sa se amageasca cu viata de dinapoi au de pierdut. Fa cum iti spun eu si nu vei avea de pierdut. Hai, te las, dar sa te gandesti serios la ce ti-am zis.

Scena II
Razvan intra grabit in cabinetul de consultatii al lui Tudor.
Razvan: Gata mai, e ca si rezolvata!
Tudor: A muscat din momeala?
Razvan: Normal…Are insa mustrari de constiinta. In doua-trei zile, planul nostru va da randament. Vei vedea.
Tudor (contrariat): Eu n-as fi atat de sigur…
Razvan: Stai linistit. O sa ai ce ti-ai dorit, pe Sorana, iar sora’mea o sa ramana cu Alex. Ca sa impacam si capra, si varza.
Discutia celor doi este intrerupta de Casandra, aflata “in trecere” pe la biroul lui Tudor.
Tudor ( usor tulburat): Casandra! Ce onoare…intra, curaj.
Casandra: Esti ocupat, sa vin mai tarziu?
Tudor: Prostii, hai pofteste. Sunt cu Razvan.
Razvan (nedumerit): Ce faci surioara, nu ziceai ca trebuie sa-ti faci programare la medic?
Casandra (palida): Ba da, dar…(se impotmoleste in propria-i simtire) s-a amanat!
Tudor (intervenind pe langa Razvan): Am rugat-o eu sa treaca pe aici, sa-i fac niste poze.
Casandra: Exact!
Razvan ( pe jumatate lamurit ): Aaaa, poze…pentru?
Tudor: I-a cerut Alex o poza cu ea.
Razvan: Bine atunci, va las. Am o consultatie importanta peste o ora.
Tudor si Casandra ramasi singuri.
Tudor (impacientat): Era cat pe ce sa fim descoperiti!
Casandra (plictisita): Aiurea, Razvan nu banuieste ca ar mai fi ceva intre noi.
Tudor: As pune ramasag ca si-a dat seama. E prea evident. Data viitoare sa bati la usa.
Casandra (zambitoare): Ia mai bine spune-mi tu…
Tudor: Am rezolvat-o.
Casandra (satisfacuta): Iubitul meu poznas! Cum imi citesti gandurile…
Tudor: Si asta pentru ca te cunosc, dracusor mic!
Casandra (cautand sa schimbe subiectul): Dar Alex, ce a zis?
Tudor: Pai ce sa spuna…o sa cada in plasa.
Casandra: Ti-am zis eu ca ma iubeste. Si totusi…pentru el, cinstea e mai presus de orice. Ar substrage bani de la tine ca sa ma faca fericita! Ce barbat! Ce caracter!
Tudor (filozof cumpatat): Da, dar tu ma iubesti pe mine, papusa! Sa nu care cumva sa uiti asta. Eu sunt cel care te-a scos din mizerie.
Casandra (profund ranita in orgoliu): Atunci sa faci bine sa ramanem impreuna si dupa ce ma casatoresc cu Alex. Ce-ti mai trebuie Sorana, cand ma ai pe mine?
Tudor (ironic): Am fost si raman fidel in dragoste. Nu o s-o tradez pe Sorana. E femeia vietii mele.
Casandra: Prostii, nu stiu ce are mironosita. Asta v-a prins pe toti in mreje. Iese trantind usa.


Scena III
Aceeasi Casandra, la sfat cu Razvan.
Casandra: Razvan, Razvan…trebuie sa recunosc ca ai facut o treaba buna. Nu esti chiar un psiholog de doi bani…
Razvan: Tu ce credeai, ca o sa stau cu mainile in san?! Cand imi roade inflatia stomacul…Nu surioara.
Casandra: Ah, ce pramatie esti!
Razvan: Seman cu tine. La urma urmei, ce e ruda cu pisica, tot soareci mananca.
Casandra: De fapt, trebuie sa recunosc ca esti chiar un geniu cand vine vorba de stors bani de la altii.
Razvan: Acum mai vi de acasa. Alex e prea naiv sa suspecteze ceva.
Casandra: Dam…(sarcastica si vindicativa) Pai pe viitorul meu sot, scump si iubit…o sa-l las lefter, fara cuvinte. Si tu si Tudor veti avea o parte din suma capatata dupa divort.
Razvan: Asa te vreau. Trebuie sa ma intorc la cabinet.
Razvan se intoarce la cabinetul de consultatii socio-umane, ca sa constate cu stupoare ca Tudor era acolo, asteptandu-l nerabdator.
Razvan: Ce cauti frate aici?
Tudor (amuzat de situatie): Domnule doctor! Sunt tare bolnav si am nevoie de ajutor!
Razvan (facandu-i jocul): Citesc miezul traumei pe chipul tau!
Tudor: De aceea, va rog sa-mi acordati o consultatie.
Razvan: Cu cea mai mare placere.
Tudor: (schimbandu-si tactica) Dar sa va consult eu pe dumneavoastra, in calitate de partener de afaceri si ilegalitati.
Razvan (uimit): Tu glumesti?
Tudor: Nu. Sunt cat sa poate de serios.
Razvan: Bine atunci, la ce te referi?
Tudor: Lasa-ma sa inversez rolurile.
Razvan: Adica?
Tudor: Vreau sa fi pacientul meu si sa-mi faci anumite destainuiri. Am aflat ca Sorana vine pe aici. Nu are rost sa o negi.
Razvan (zambitor): Da…dar nu inteleg unde vrei sa ajungi.
Tudor: La Sorana. Trebuie sa-i cunosc toate gandurile, toate temerile, ma intelegi?! De aceea te rog sa ma ajuti cu asta. Spune-mi te rog, ce isi doreste de la viata?!
Razvan: Cred ca realizezi ca te am la degetul mic.
Tudor: Fie cum vrei tu, dar lamureste-ma! Incertitudinea asta ma inspaimanta. Nici nu se poate spune ca o cunosc.
Razvan: Esti chiar disperat! Am sa-ti spun. Ia loc.
Tudor se aseaza confortabil pe scaun.
Razvan:Pe Sorana am cunoscut-o prin intermediul unui prieten comun.
Corespundea exact descrierii facute de vara’mea. Sociabila de la bun inceput, am purtat conversatii deosebit de interesante pana sa-mi acorde atentia cuvenita.
Pe masura ce o cunosteam mai bine, imi sporea ideea initiala: Alex a avut motive intemeiate s-o indrageasca, Casandra e pote putin mai fada.
Tudor (isi aprinde o tigara): Dam…interesant. (in sinea lui) nu sti tu ce zace-n sora’ta! O comoara de femeie.
Razvan: Locuieste intr-un apartament cochet, la suburbia Iasului. Parea in elementul ei de fiecare data cand o vizitam, nu s-a sfiit niciodata de prezenta mea.Nu-mi doream decat sa intru in detalii …s-o fac sa-mi povesteasca temerile ei, s-o slabesc inainte de a trece la atac.
Tudor: Cine ar fi zis ca ai vrut doar sa o indepartezi de Alex…Ea stie ca Alex a fost logodit cu sora’ta inca dinainte ca ei sa se fi cunoscut?
Razvan: Ai innebunit? Normal ca nu!
Tudor: Ma rog, sa continuam consultatia.
Razvan: Pastra inca in priviri pecetea tragica a trecutului, si ma atata…doream sa patrund in miezul ei, sa-i descoper apele cele mai tulburi ale constiintei.
Asa ca i-am facut o propunere mascata. Am rugat-o sa-si faca o programare la mine. A parut mai uimita de faptul ca sunt psiholog decat s-a concentrat asupra propunerii.
Dupa mai multe insistente de partea mea, am obtinut victoria mult astepatata…acceptase.
Tudor: Cumintica si supusa, ca de obicei.
Razvan: Da, si nu chiar. E una dintre mastile prin care se face protejata. Felul in care isi expune ideile, gratia de care da dovada, e inselatoare. Ascunde mai degraba traume bine adancite in interiorul prea putin exploatat. Traieste o viata anosta, marginita de perioade existentiale si plina de momente care-i marcheaza inca viata. Mi-a marturisit ca ii e frica de nou, de reactiile celorlalti, si de aceea ii e greu sa imi destainuie ceea ce cautam de fapt sa aflu…
Tudor: Cred ca trebuie sa-ti fi fost greu pana si-a dat drumul la limba.
Razvan: Nu chiar. Era bineinteles neimplinita pe plan sentimental, cunosteam povestea, aceeasi de mii de ani, iar eu trebuia sa dibuiesc ce anume o nelinisteste, trebuia sa stiu tot. De aceea ma pomeneam ticluind strategii noaptea, inainte de culcare…sa ii castig increderea era tot ce imi doream, sa ma infiltrez definitiv in inima ei. Aveam nevoie de tact, treaba era ca si rezolvata.
Tudor: Si cum ai facut asta?
Razvan: I-am vorbit de oameni care se iubeau, si totusi erau inadaptabili pe plan erotic. Nazuiam sa intru in sfarsit in profunzime dupa ce am intrebat-o cum de e singura. Era sigura pe ea, nu mai avea nevoie de nimeni, pentru ca nu-i placeau complicatiile, si totusi n-as fi putut spune ca era o persoana comoda.
De aceea poate ca raspunsul ei nu parea totusi pe placul meu. Drama ei era diferita de toate celelalte pe care am avut ocazia sa le tratez, tocmai pentru ca se impletea cu a mea…
Scena IV
Casandra ii propune lui Alex sa o scoata la cina, urmarind rezolvarea planului urzit cu ajutorul lui Tudor si Razvan.
O cina romantica la lumina lumanarilor…
Casandra (actrita de talie inalta): Iubitule, sunt atat de fericita! Chiar m-am apucat de numarat zilele pana vei fi al meu pe vecie…
Alex (atins): O sa incerc sa te fac fericita.
Casandra (lasand sa i se citeasca o usoara umbra de deznadejde pe chip): Dar…ma mai gandesc…Off, nu am stabilit unde vom petrece luna de miere.
Alex (naiv): Nu te mai framanta! Lasa pe mine. Stiu eu cum sa procedez, tu ocupa-te de organizarea nuntii.

Tudor revine la cabinet si-i cere lui Razvan sa continue “sedinta terapeutica”
(…)
Razvan: Pana cand a inceput sa-mi marturiseasca framantarile.
Tudor: Esti mare sacal.
Razvan: Hehe, unde e indemanare, pasiune si rabdare, nu e loc de nimic altceva.
Tudor (multumit): Bine…iti multumesc pentru spijinul acordat. (ranjeste) Sa te platesc?
Razvan: Afara cu tine!
Tudor: Bine sefu.
Razvan: Afara!
Ajuns acasa, Tudor primeste un mesaj urgent de la Casandra, care il anunta ca trebuie sa se intalneasca negresit. Punctul de intalnire este un club rau-famat de la suburbia orasului.
Tudor: S-a intamplat ceva, nu ma baga la sperieti!
Casandra: Nu fi prostut!
Tudor: Si atunci, de ce m-ai chemat?
Casandra: Mi-ai promis ca-mi spui cum ai cunoscut-o pe Sorana. Te rog…
Tudor: Ti-am promis ca te lamuresc dupa ce va fi a mea.
Casandra: Te implor…Fa o exceptie.
Tudor: Bine, nu-mi place sa te vad suparata.
Casandra: Asta inseamna ca o sa-mi povestesti?
Tudor: Asculta-ma cu luare aminte. La inceput totul a fost o joaca pe care eu si Alex am planificat-o dorind sa aflam daca e in stare sa-l insele. Pentru asta, am rugat o prietena comuna sa mearga la sediul radioului la care ea (Sorana) lucreaza si sa o ameninte cu moartea daca nu-l va lasa in pace iubitul (pe Alex). Si atunci am intervenit eu, determinand-o sa se lase prada impulsului. Asa ca am invitat-o la mine acasa. Ne-am sarutat, nimic mai mult. Simplu si la obiect. Insa iti jur ca din clipa in care am vazut-o, mi-a trezit sentimente inexplicabile. A fost dragoste la prima vedere.
Casandra (dezgustata): Prefacuta! Mironositele ca ea va fura si ultimul dram de demnitate!
Tudor (impunator): Nu e cazul sa dramatizezi! Femeile ca tine fac intotdeauna jocurile, cele ca ea impart doar cartile.
Casandra: Si daca n-a fost mai mult de un sarut intre voi, de ce a parasit-o Alex?
Tudor: Pentru ca si-a uitat esarfa la mine, iar eu, ca un dobitoc, dintr-un sentiment de superioritate i-am dat lui Alex de inteles ca ne-am petrecut noaptea impreuna. Atunci s-au despartit.

Scena V
Alex si Razvan, in confruntare directa.
Alex (scrasnind din dinti): M-am decis.
Razvan: Ei, stiam eu! Sa trecem la planul B atunci. Sa-l anunti pe Tudor ca vrem sa deschidem afacerea. O sa fie mai ceva ca Tigareta doi! (rade dezgolindu-si gingiile)
Alex: Macar de-am scapa basma curata, si nu ne-am alege cu dosar penal.
Razvan: Ti-am zis sa nu-ti faci griji!
Alex: Bine, sunt gata sa-mi tradez cel mai bun prieten.

Profitand de absenta clientilor in cabinet, Razvan il suna pe Tudor sa-i comunice vestea buna. Este intampinat de vocea somnoroasa a Casandrei.
Casandra: Alo.
Razvan (fiert la foc mic): Casandra!?!!! Ce cauti tu la Tudor, la ora asta? Cat e ceasul? Opt dimineata.
Casandra (lasand tacerea ca raspuns):…
Tudor (intervenind): Razvane, nu e ce pare a fi.
Razvan (extrem de nervos, trantindu-le telefonul in nas): Scarbe!
Casandra si Tudor, dupa “micul” incident.
Casandra: Ce ne facem? Stie tot! Tot (se pravaleste pe canapea si plange).
Tudor: Calmeaza-te, gata. O sa fie bine.
Casandra: N-o sa fie bine! Nici nu-ti imaginezi cat m-a costat sa-mi fac o reputatie, sa fiu demna de societate, de principiile astea absurde. Si acum ce? Razvan ma priveste ca pe ultimul om!
Tudor: Ei hai, ce-ti mai place sa dramatizezi! Scopul scuza mijlocul.
Casandra: Eu plec! Poti sa filozofezi pana maine, insa nu vom ajunge nicaieri! (se ridica de pe canapea si paraseste incaperea)
Tudor: Femeile astea… iti secatuiesc si ultima farama de energie! Ia sa trag un pui de somn.
Urmeaza batai insistente in usa.
Razvan: Tudore, deschide usa!
Tudor: Stai asa, hooo. Acum.
Razvan: Hai mai repede ca ploua.
Tudor (calm): Intra.
Razvan (exasperat): Banuiesc ca ti-ai dat seama carui fapt i se datoreaza aceasta vizita.
Tudor: Poate imi improspatezi memoria.
Razvan: Mincinosule! Esti cel mai mare sarlatan cu care am avut ocazia sa discut.
Tudor (eroic si pus pe sotii): Ma simt flatat!
Razvan: E si normal! Ne-ai jucat pe degete! Tot tu sa te alegi cu doua femei: si Sorana, si Casandra… si colac peste pupaza, primesti si ceva din banii lui Alex!
Tudor: Imi cunosc interesele.
Razvan: Pai nu se poate frate! Am stabilit ca suntem egali de cand am pornit afacerea!
Tudor: Tie ce nu-ti ajunge de fapt si de drept?
Razvan: Sorana nu-mi ajunge! Asta e. M-am lamurit ca n-o iubesti.
Tudor (agasat): Sincer sa fiu, nu stiu ce se intampla cu mine. Sunt confuz in legatura cu ea…dar ma atrage cum nu m-a mai atras nici o femeie pana acum.
Razvan: Si Casandra? Sau ce, vrei s-o ai si pe ea dupa ce te casatoresti cu Sorana? Asta nu, peste cadavrul meu.
Tudor (vanitos): Ma mai gandesc.
Razvan: Un ticalos! Asta esti! Un nemernic!
Tudor: Mai ai ceva de adaugat? Nu de alta dar mi-e somn si-mi pierd vremea cu tine.
Alex ii comunica lui Tudor ideea deschiderii unei afaceri. Tudor se arata bucuros de initiativa si promite ca va deschide un cont la Banca Nationala de Investitii.

Actul II, Scena 1
Razvan merge la sediul partidului la care este angajat Alex.
Razvan: Alex, trebuie sa-ti vorbesc. E urgent!
Alex: Gata omule, nu te mai framanta! I-am propus lui Tudor sa ne sprijine.
Razvan: Stiu, a acceptat parteneriatul.
Alex (in cumpana): Chiar asa s-a si intamplat.
Razvan: Trebuie sa vorbim, dar nu aici. E o chestiune de viata si de moarte, intelegi?
Alex: Nu-mi pot parasi locul de munca.
Razvan: Trebuie. Doar pentru o ora, maxim doua.
Alex: Imi spui tu diseara, ma suni.
Razvan: Nu glumesc. O ora, atat.
Alex: Stiu si eu…Bine.
Razvan si Alex, in garsoniera lui Razvan.
Razvan: Aici o sa fim in siguranta. (aproape disperat): Alex, voi fi cat se poate de sincer cu tine.
Alex: Te ascult.
Razvan: Pleaca unde vezi cu ochii! Aici nu esti iubit, toata lumea alearga dupa banii tai.
Alex (tresarind): Nici macar…(dupa o scurta pauza) Casandra?
Razvan: Nici macar.
Alex (scrasnind din dinti): Profitoare!
Razvan: Sa-ti spun cum sta treaba: ea si Tudor ne-au pacalit ca pe ultimii prosti. Cum de nu ne-am dat seama pana acum?! Iar afacerea noastra, e o cacealma!
Alex: Stiam eu ca trebuie sa fie ceva la mijloc.
Razvan: Dar ajunge! Trebuie sa ne facem dreptate.
Alex (la capatul rabdarii): Cine a inscenat totul?
Razvan ( cu aer de nevinovat): Casandra si Tudor. Tudor i-a propus Casandrei sa va casatoriti, ca sa te stoarca de bani!
Alex: Nemernicii! Asta nu va ramane asa.
Razvan: Si mai rau, m-au amestecat si pe mine in planurile lor marsave. Ca sa-i redau fericirea Casandrei, i-am promis ca te voi convinge sa va petreceti luna de miere la Hawai. In timpul asta, Tudor planuia sa se amestece in conturile tale, sa-ti fure banii. Eu sunt nevinovat omule. Curat ca lacrima. Putin mai devreme i-am surprins pe nenorociti la Tudor.
Alex: Asa deci, sunt amanti. Si tu de unde sti de planul lor daca nu esti implicat in afacere?
Razvan: Am santajat-o pe Casandra ca voi dezvalui legatura de concubinaj intre ea si Tudor, daca nu-mi va povesti cu lux de amanunte cum au ajuns sa planuiasca afacerea.
Alex (in culmea revelatiei): Dumnezeule! Ce idiot am fost. Tot timpul asta am cautat iubirea, mi-am dorit iubire si am pierdut-o din prostie. Singura femeie capabila sa ma iubesca a fost Sorana.
Razvan: Si este. Trebuie doar s-o recastigi.
Alex (credul): Crezi ca se mai poate repara ceva?
Razvan: Iti spun eu ca se poate. In final, Casandra si Tudor se vor pravalii in propria plasa.
Alex: Si cum facem sa se intample lucrul asta?
Razvan: Sterpelim noi banii din cont. Ii facem jumi-juma si fugim in lume.

Scena II
Apartamentul Soranei, in toiul noptii.
Alex: Sorana…Sorana, trezeste-te!
Sorana: Visez?
Alex: Nu, am venit dupa tine.
Sorana: Alex, tu esti?
Alex: Da.
Sorana: Ce vis frumos…Mi-e somn, lasa-ma sa visez in continuare. Nu vreau, nu pot sa ma trezesc.
Alex: Hai, trezeste-te, n-avem timp de pierdut.
Sorana (beata de fericire): Ciupeste-ma. (despleticindu-se) Ce cauti aici? Unde-i Casandra?
Alex: Spune-mi mai bine ca vi cu mine.
Sorana: Unde?
Alex: Trecem granita, fugim de toti si de toate.
Sorana (naiva): Te voi urma pana in strafundul pamantului.
Alex: Atunci sugereaza-mi tara in care ne vom stabilii.
Sorana: Nu-mi pasa..
Alex: Nu avem timp de pierdut. Am sa sun la o agentia de voiaj, sa rezerv biletele de avion. Tu fa-ti bagajele.
Sorana: E prea frumos sa fie adevarat.

Tudor si Casandra afla ca au fost dusi de nas de catre Razvan si constata ca, contul a fost “curatat” cu o zi in urma. In timpul acesta, Razvan, Alex si Sorana reusesc sa treaca granita si sa se stabileasca in Spania. Autoritatile ii pun sub urmarire prin Interpol.
Razvan : Vad ca aici drumurile noastre se despart. Sa fiti fericiti.
Alex: Sa ai grija de tine Razvan, esti un om de valoare.
Razvan: Pentru mine nu va faceti griji, ma descurc.
Alex reuseste sa inchirieze un apartament la suburbia orasului. Alex, dupa o zi incarcata de munca.
Alex (fericit): Sorana, am sosit.
Sorana: Bine ai venit, dragul meu.
Alex: Sa vezi si sa nu crezi! M-au promovat.
Sorana (dupa ce-l saruta cu patos): Presimteam eu! De aceea ti-am pregatit o surpriza. Sper sa-ti placa.
Alex (entuziasmat): Sa vedem.
Sorana il pofteste in living.
Alex: Sunt profund impresionat. Mi-era chiar foame.
Sorana: Te-am ghicit eu! Nu degeaba m-am apucat imediat ce ai iesit pe usa. Cina trebuia sa fie gata pana la asfintit.
Alex: Mancarea mea preferata! Gratar cu garnitura de ciuperci. Ce sarbatorim?
Sorana: O noua viata.
Alex (beat de fericire): Sau doua. (Rade in cascade, dupa care infuleca toate cele pregatite cu pofta, pana la ultima inghititura; se ridica de pe scaun, ca sa-i sarute Soranei mana pentru masa pregatita. Ametit, se impleticeste si se pravaleste in fotoliu. Pieptul i se inlantuie in spasme, pe cand respiratia ii devine sacadata cu fiecare secunda in plus.
Sorana se apropie de el si-i saruta fruntea incretita.
Alex (in spasme): Ce mi-ai facut?
Sorana: Russulaceae turpis.
Alex (deznadajduit): Mi-ai dat sa mananc ciuperci otravitoare?
Sorana: Perspicace.
Alex (cu o ultima sfortare): De ce? Tu…eu, noi ne iubeam.
Sorana: Spune-mi, numele asta, Traian Maracinescu iti spune ceva?
Alex: Nu stiu despre ce vorbesti.
Sorana: Iti spun eu! Fratele meu, Traian Maracinescu ti-a cerut sa il protejezi de Clanul Marangoci, de care a fost asasinat cu cinci ani in urma. I-ai intors spatele fara remuscari.Sunt cinci ani de cand am jurat sa razbun moartea fratelui meu prin moartea ta.
Alex: Te-am iubit cu toata fiinta mea.
Sorana: Inchide pleoapele grele aum…sa simti sarutarea-mi pe geana.








.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!