poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1858 .



Nu merita
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [FlashLife ]

2004-11-18  |     | 




Privesc uimit de-a Lui creatie... e bun, e foarte bun... Cu ochii imbibati de rusinea subtire ce se prelinge ca o picatura rece pe spate, inchid ochii si-i deschid in... umbra mea- o dara timida de intuneric orb ma priveste in zadar; zambesc cu un ochi afundat in gandire- e singura-mi creatie! Si-s mandru de ea! Doamne, cat imi place sa traiesc singur, in jurul vostru... sunt un simplu punct negru in sangele rosiatic. Nu ma lasati sa traiesc pe aceleasi valuri albe... caci nu mai sunt nimic. Si totusi cred ca aceleasi cruci or sa ma intepe, rugaciuni umede ma vor seca si toti sfintii vor cobori in Dumnezeul injurat al baietasilor de jos. Nu... nu ma las... caci nu merita sa pierd un ultim fir de par care va mai tine mia aia de lei care tot are sa cada in acelasi buzunar rupt, pentru a manca un colt de paine... manjit de sange, acelasi dulce al apei sfintite. Si crezi in El, caci cazi, te rogi, il implori si mori (...) (...) Bau! Dar nu tresari! Iti sunt frate si te mangai. Te ridici, vorbesti, mananci, suspini... te rogi- Nu, asta nu, caci cazi! Si acum clipesti, rasufli obosit, privesti si nu te simti in ochiul tau. Te roade focul tau amar si nu esti tu. Te privesc si-ti murmur acelasi R din voce si simt zambete prostesti in jurul meu si acum tac, caci nu merita: "Duca-se drrracului!"
Acum m-asteapta moneda ei pe care niciodata n-am atins-o, e acolo sub firul ala subtire de par, pastrata langa fotografia aia pe jumatate arsa, in care vreau sa fiu! Si pier prin noi... si acum sa ma-nvart usor, sa merg, sa uit de tot, sa ma ascund in pumnul meu, caci si soarele apune sub lacrimi crude ale propriului vazduh. Incep a crede ca viata-i un lucru starniu de mine. Puncte ale sperantei ce se oglindesc in ochi-mi imi strang in brate alinarea si-o alunga. Lalele negre imi sunt oferite-n drum... tresar si calc pe drumul negru, cu gropile mele, cu cersetorii sfintiti, cu circarii morti, copaci insangerati si ingeri fara aripi. Si-n capat m-asteapta-n in ceata aceasi curva plictisita la care am datorie viata si o sticla de vodka... M-apropii, m-apropii si-o vad cum ma cheama, m-alinta cu privirea, o ating si... nu acum! Dar trebuie... m-aplec dupa moneda-ti cersita, caci mi-e foame- si-o dau. Ma privesc prin fotografie, plang si citesc: " 1000 lei Rrromania". Ma-nseninez si zambesc ca-s fericit...
Mi-a mai ramas R-ul!




.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!