poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1148 .



pasarea phoenix
proză [ ]
evadarea

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ionel florescu ]

2004-11-15  |     | 



Toma se plimba aiurea prin triaj pana cand i se facu frig. Isi aminti ca avea un tigan cu care lucrase mai de mult, tigan ce il putea scoate din situatia in care se gasea. Casele tiganesti erau aruncate mai incolo si putu vedea cosurile mici si inghesuite ale colibelor.Cei mai instariti dintre ei, stateau la margine in vile uriase care aduceau oarecum cu pagodele chinezesti.Drumul trrecea serpuit peste calea ferata si chiar inainte de pasaj strajuia parasita o carcasa de masina.Intra prin noroi si aproape se trezi nas in nas cu un cird de copii.Se vazu prins intre ei si cu greu scapa de a nu fi fugarit cu furca de o inflorata.
-Pe Tilea unde-l gasesc?
-Manglitorul? Pai daca l-a luat garda e mai incolo in casa verde.Esti caraliu? Vrei sa ne faci probleme?
-Nu pacatele mele. Sunt cautat de caralii.Tot acolo sta?
Tiganul se gasea in curte si se plimba cu mainile la spate vadit ingrijorat.
-Tilea , deschide poarta!
-Conasule, ce cauti aici? Te credeam mort.Te cauta niste baieti nu tocmai mici de statura. Ce ai facut?Ai un curaj nebun sa apari asa.Si nici nu s-a intunecat bine.Ce curaj ai!
-Am nevoie de ajutorul tau! Platesc oricit doar sa ma ajuti.Tiganul se uita lung catre cer, se strimba de 2, 3 ori apoi zise oftind:
-Mi-ai salvat viata odata, e randul meu sa ti-o salvez si eu pe a ta.Nu am conditii dar cred ca te pot ajuta cumva.
Il cobori intr-o pivnita intunecata si impinse cu piciorul in usa.
-Aici nici dracu nu te va gasi. Sora mai mica a pirandei iti va aduce mancare in fiecare zi. Poti sa o si ai daca vrei dar atentie ca maica-sa umbla nebuna sa afle cine ii poarta sambetele.Si nu cred ca iti doresti sa fi insurat cu una de 13 ani.
-O arma imi dai si mie? In caz de orice eventualitate.
-Iti la un pistol cu teava scurta.Mic da face multa mizerie.
-Mai vreau niste ziare.Sa imi aduci niste ziare!!
Tiganul disparu tragand o usa dupa el si Toma ramase in intuneric cu gandurile si temerile lui.Adormi f greu pe un pat care mirosea a mucegai si visa tot felul de serpi care-l inghiteau mestecandu-l cu niste dinti uriasi. Se trezi bajbaind prin intuneric si putu sa vada printre picaturi o linie subtire de lumina care se afla undeva departe.Auzi un zgomot si din instinct apuca pistolul.Stia ca se afla prins intr-o cursa de sobolani din care nu putea iesi decat luptand.
Tiganul intra in camera aducand mancare si ziare.Se uita la el mirat apoi incepu sa rida.
-Credeai ca te vind?
-Nu mai cred nimic. Ai adus ziarele?
-Da. Las lanterna aici. Ca sa poti citi.
-Ok.
Ramas singur desfacu ziarul si aproape se lovi cu capul de tavan din cauza bucuriei. Gasise un articol foarte interesant despre un refugiat politic ce trecuse Dunarea in niste conditii mai speciale.Citi articolul de cateva ori apoi dadu foc hartiei. Daca el a putut, pot si eu..isi zise in timp ce intorcea foaia ca sa arda pe toate fetele.Bani.. am.. acum trebuie sa astept momentul si sa o sterg de aici.Cit mai repede posibil.
Se ghemui intr-un colt cu pistolul in mana dreapta ,usa se desfacu si in minuscula camera se facu simtita prezenta unei femei sau a unei fete. Parfumul aproape ca il innebuni dar nu ceda ispitei. se ghemui mai tare in colt stringind pistolul in mina.Persoana veni aproape de el si auzi un fosnet de haine care cazura pe podea.Se ridica incetisor si atinse cu mina trupul fierbinte.O lua in brate si cu gura incepu sa ii caute sinii tari ca piatra,incepu sa ii caute nevoia de a face dragoste. Cele doua trupuri isi traira complicitatea in intuneric unite, transpirate , acoperite doar de suspine si oftaturi prelungi timp de minute bune.Amorul lor primitiv se consuma ca un foc de paie care arde tare ca apoi sa se stinga linistit catre o moarte lenta.
-Tu esti fata aia..? Cum te cheama?
-Stana.
-Si citi ani ai Stana?
-15 conasule.
-Si la 15 ani esti o fata ajunsa deja femeie? Cum e posibil?
Fata ridica din umeri si apoi se imbraca la repezeala luind hainele cu graba.Mult timp dupa ce disparu ea ramase parfumul acela fin.
Apropie urechea de usa si o desfacu usor privind in intuneric, incercind sa desluseasca soaptele venite de undeva din coltul casei. Vazu 2 umbre care se strecurara pe linga hambar si se hotari sa actioneze pina nu era prea tirziu.


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!