poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1622 .



Teorema
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [dart ]

2004-07-14  |     | 



Întâi, se întinse la pământ - cât era de lungă - orizontala.

- Am să mă odihnesc puțin, poate închid și-un ochi, căscă ea lenevos, amintindu-și că toată noaptea măsurase în lung și-n lat paturi (de 2 sau de o persoană), sofale, podele, dușumele și de restul, șușanele.
Peste o lună, participa la concursul național „Măsurătoarea din grădină”.
Cesaria se lungi greoi lângă ea și-i cântă în surdină până când orizontala se prelinse într-un somn netulburat și împăcat.

Apoi dădu buzna, ca de obicei, clătinându-se pe picioroangele interminabile, verticala.

- Sunt așa de fucked-off !

Nimeni n-o băgă în seamă, asta pentru că în ultima vreme nu-i mai ajungeai cu prăjina la nas, experimenta replici de prin filme, și oricum nu mai era nimeni treaz în încăpere.

- Am țopăit toată ziua prin oraș. Am luat în balon stâlpii de înaltă tensiune, ca să nu mai vorbesc despre semnele de circulație, niște fufe cu fițe, am tras cu ochiul prin camerele de la Inter... wacko !
Acum am chef de puțin zen, zise ea zdupăind pe fotoliul plușat.

Orizontala îi întoarse spatele cu un mormăit somnoros.

Pe urmă intră într-o rână – oblica.
Fără un cuvânt, dar târând o dâră umedă după ea, se apropie gânditoare de un perete și se propti între servanta de nuc lăcuit și biblioteca de pal.

- Ce-ai făcut azi ? o întâmpină verticala, smulgându-se pentru o clipă din transcendența ei țopăitoare. Cu ce te lauzi ?
- De ce trebuie să mă laud ? oftă plictisită oblica. Ca de obicei, la pescuit.

Către seară, după ce-și prăjiră niște ouă cuburi, cele trei linii propuseră, ca distracție, un joc în dulcele stil clasic: labirintul.
Ele configurau trasee imposibile, iar Ghem (fostă campionă la tenis și colega lor de apartament), trebuia să găsească drumul cel mai scurt. Prin rostogolire.
Stabiliră recompensa: o zi la circ, pe trompa unui elefant sau o lecție de golf.
Pedeapsa: la a doua încercare nereușită, mingiuța trebuia să se dea de pereți, iar la a treia, să se arunce de pe balcon în geamul vecinilor de dedesubt.

Către miezul nopții, Einstein elabora teorema conspirației relative 3 contra 1.
Sau 3 în 1, formulă cu îmbunătățiri.âÃș

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!