poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2312 .



Vraciul din Floreasca
proză [ ]
medicina veterinara paralela

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2004-03-08  |     | 



Dragii mei, voi stiti deja ca am o catelusa, Bella, am mai povestit despre ea. Am cumparat-o cand avea o luna jumatate si acum are deja verenabila varsta de sapte luni. Ce nu stiti voi e ca are o sensibilitate deosebita la frig si cand e zapada sau ger afara, ii cam scapa in casa anumite necesitati. I-am dat medicamente de tot felul, degeaba. Si cum Bella face alergari in parcul Floreasca, unde si-a facut o gramada de prieteni patrupezi, stapanii acestor catei m-au indrumat s-o duc neaparat la doctorul B.
- Iar e bolnava Bella? Mergi, dom’le, la doctorul B. L-a facut bine pe Teddy cand avea rosu in gat, l-a operat pe Vector la ochi, a vindecat-o pe Cichita de cosuri, l-a vindecat pe Lucky care aproape chelise, ce mai, e o minune de doctor.
- Credeti ca o poate vindeca si pe Bella?
- Floare la ureche, uite, noteaza-ti numarul lui de telefon.

L-am notat, iar seara l-am sunat pe renumitul doctor B. Ne-a vizitat a doua zi, la ora noua seara. Ii deschid usa si inca de pe hol il aud strigand:
- Buna seara! Unde e frumoasa? Vino incoace, printeso.
Ma credeti ca au vibrat geamurile cand a vorbit? Va jur ca are vocea lui Tarzan, cantaret la opera trebuia sa se faca. Se strecoara pe langa mine, intra grabit in casa si se aseaza langa Bella, pe covorul din sufragerie. Pe mine ma ignora complet, vorbeste doar cu animalul.
- Stiti ca seamana cu cineva? imi acorda in sfarsit atentie, privindu-ma insistent.
- De ce va uitati la mine? Adica imi seamana?
- Nu, nu, cu altcineva seamana. Uite ca nu-mi aduc aminte cu cine seamana. Ia sa te examinez eu putin, ce zici ca te doare, frumoaso?
- Are cistita, soptesc eu confidential.
- Ssst, taceti putin.
Incepe sa-si frece palmele si apoi le pune pe Bella, una pe coloana si alta pe piept. Dau sa il ajut si o prind pe catelusa de bot, alintand-o.
- Iesiti, va rog, din cerc, ne interferam.
- Cum ati zis?
- Stati, va rog, la doi metri distanta de noi.
Ma retrag si ma asez pe scaunul ergonomic albastru indigo. Nu inteleg ce vrea tipul asta sa faca.
- Asa, frumoaso, acum intoarce-te, asa, uite iti pun acum o palma pe burtica si una pe codita. Simti, da? E placut, stiu, sigur ca da.
- Pot sa va intreb ceva?
- Spuneti.
- Bella are cistita, de aceea v-am chemat. Ne dati o reteta, niste medicamente, ceva..., dar ce face catelul?
- Doarme. Eu asa tratez pacientii, practic o medicina paralela. Notati-va ce zic acum. Cumparati un vas de lut si niste argila la pliculete. Gasiti la farmaciile naturiste. Amestecati o lingurita de argila intr-o cana cu apa si ii dati de trei ori pe noapte cate doua linguri. Prima oara cand rasare luna, a doua oara cand luna se afla la douazeci de grade fata de planeta Venus si ultima oara cand apune luna. Asta timp de cinci saptamani. Aveti telescop?
- N-am. Nu-i cam mult cinci saptamani?
- Nu. Gata, acum lasati-o sa mai motaie jumatate de ora. Spuneti-mi, unde doarme Bella?
- Dincolo, in pat, cu mine. Dar se mai muta, cand i se face cald.
- Aveti busola?
- Busola? Nu, nu am. De ce?
- Trebuie sa schimbati locul patului, sa fie indreptat spre nord. Diapazon aveti?
- Nu, nici diapazon. Dar am oglinda feng shui si fluier de vant.
- Si pana acum n-ati fost curios sa aflati daca bracul dvs. canta?
- Imi pare rau, nu. Dar i-am cantat eu odata la chitara si nu i-a placut.
- Dati-mi o ruleta, va rog.
- Din aceea de masurat?
- Normal.
- N-am decat rigla.
- Gata, stiu cu cine seamana. Cu Flipper. Sigur.
- Fugi, dom’le, cum sa semene cainele meu cu un delfin?
- Nu delfinul, cainele lui sora-mea. Si ea are un brac german.
- M-am lamurit, zic eu si ma gandesc cum o arata sora doctorului.
- Doua sute.
- Ce doua sute?
- Doua sute de mii, atat va costa sedinta de azi. Continuam saptamana viitoare.
- Poftim. Dupa sedinta asta, o sa mai faca in casa?
- Ce?
- Pipilica.
- A, o sa mai faca, desigur. Intr-o luna insa vedem primele rezultate. Luati-va intai telescop, busola, ruleta, diapazon, vas de lut si argila. Ma chemati cand le aveti pe toate si incepem tratamentul. Buna seara.

A plecat domnul doctor. Acum stau eu pe covor, langa Bella, care s-a trezit si da din coada. Ne uitam unul la altul si ne minunam. Dar nu prea mult. Daca n-o scot repede afara, iar face pipilica pe hol, langa usa.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!