poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2753 .



Dar toaleta unde e?
proză [ ]
Alergie de primavara

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2004-03-05  |     | 



Pe 9 mai, dupa ce am semnat actele la notar si am devenit proprietarul unei case de vacanta la Poenari, am decis sa innoptez prima oara, acolo, sa vad cum e la tara. Si ca sa ‘ud’ ce-am cumparat, am dat de baut prietenilor si vecinilor. Seara, dupa sindrofie, au plecat cu totii la casele lor. Ramas singur si sub influenta berilor baute, am decis sa merg intr-anumit loc, loc pe care, insa, nu-l gaseam defel. Am cautat prin casa, prin gradina, nimic. Vazandu-l peste gard pe nea Ion, l-am strigat.
- Buna seara.
- Seara buna, vecine, care-i baiul?
- Nea Ioane, m-am hotarat sa raman peste noapte aici.
- Sa fii sanatos, vecine, e casa ta.
- Am insa o problema, dupa atata bere, as vrea sa ajung in locul acela, unde merg toti oamenii, stii matale la ce ma refer, si habar n-am pe unde s-o iau.
- A, te caiesti.
- Cum adica ma caiesc?
- Pai da, vrei la Vecetau, nu?
- Si ce daca?
- Te inteleg, sa stii. Vin oameni de peste tot la Vecetau. Cu autocarele vin.
- Cum adica, vin cu autocarele?
- Cum sa nu vina, vecine? Vecetau e renumit in toata Prahova si in judetele vecine, e tare fain acolo, sa stii.
- Asa o fi. Hai, nea Ioane, arata-mi, te rog, pe unde s-o iau.
- Bine, uite, te duci mata pe langa Ialomita, treci podul si de acolo ai de mers cam zece kilometri.
- Nu se poate, pai nu rezist.
- Ti se pare departe? Tocmeste atunci caruta lui Costel sau ia-ti o bicicleta, dar si pe jos poti merge, cam in doua ore jumatate ajungi.
- Mai bine ma duc in spatele casei, nea Ioane.
- Ce sa faci in spatele casei? Stii mata ce frumos e la Vecetau? In fata localului e un camp cu maci pe care pot sta usor cincizeci de oameni, sunt ai’ care n-au mai incaput inauntru. La intrare, platesti zece mii de lei si primesti in schimb o hartie.
- Nea Ioane, e o neintelegere la mijloc, de ce sa platesc?
- Pentru microfoane, bre! E localul plin de microfoane, iar afara sunt puse difuzoarele. Cei care n-au incaput inauntru, sa poata auzi tot ce se petrece in local. Ai’ din local stau pe scaune scumpe, din alea tapitate cu plus rosu si au fiecare o carticica cu versuri si canta.
- Nea Ioane, eu nu cant la toaleta.
- Nici eu, ce-ti veni, vecine?
- Pai, ce-ai zis matale pana acum? Toaleta mea e la zece kilometri de casa, e mare ca incape un autocar cu oameni in ea, are microfoane, difuzoare, carti cu versuri... eu nu inteleg nimic.
- Vecine esti boland la cap? Va stiu eu pe voi, bucurestenii, sunteti smecheri si ne luati mereu la misto. Eu vorbeam de Vecetau.
- Nu stiu ce vorbesti matale, eu atat te intreb, unde e toaleta mea, ca n-o gasesc?
- Pai, de ce nu spui asa, bre? Uite e acolo, in spatele nucului al’ batran, nu se vede de aici. Eu iti ziceam de secta lui Vecetau, mergi numa’ o data la slujba, si n-o sa-ti para rau.
Nu-l mai auzeam pe nea Ion, ajunsesem deja in spatele nucului batran. La Vecetau nu am fost nici pana in ziua de azi, o fi frumos acolo, dar stiti, sunt alergic la maci.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!