poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1389 .



Fresisomorum
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [cristineagoe ]

2003-12-28  |     | 




Fresisomorum



unu.
Nici dracu pe stradah. Fres umbla incet, incestuos pe sub umbrele de betton. Cald, al draq de cald shi futui nici un furtun cu apah de la vrunu dahla de nui stah bine pah canapea shish spalah toatah ziua o rablah dah dacie sho lucreazah dah parcar fi cel putzin mertzanu pulii sau ceva, nici o sticlah de nimic, nui deschis nicahieri sa dus ashtia toti pah la tzarah la mare ii foot in gurah pa totzi dah papagali da. O bere Fres, aia e, o bere tziar face shpielu. Asha gandeam io cand il vedeam de la balcon cum trece linishtit pe strada topitah.
Cahcahnari la pensie joacah table pe sub tei muie bah. Dabiai vedeam printre frunze cum ishi mishka lenesh bratzele pahroase dah proletari mpula mea, doar cah spahrgeau linishtea aia de pranz cu zarurile lor shi cu shaseshasele cand mai prindea vrunu shi dahdea cateun urlet dhala de tzi se fahcea pielea gahinah. Gahina udah miroase urat. Pielea lor bahtranah, tatuatah cu zar, miroasea urat. A uzinah, a inutil. Candeala aia dah sandilhau expirat mah face sa borahsc. Chiar vodca pute altfel in muia ahlora. Shi Fres pahshea linishtit, parcah plutea prin valurilealea de fierbintzealah de la ora trei.
Boshorogi. Ashteaptah sa le rupah mecla pe la umbrah. Sa mor dacah nu. “Dah, tataee shi tu ceva de drinkschnitt, traitziar!” Shtiam io, trebuia sa fie asta. Iote bouu cah vine cu ciomagu dupah el. Talpan gurah.
Asha era el. Nu trebuia sa stai prea mult prin preajmah ca sahtzi dai seama.
Zar dah cinci pah fiecare incheieturah. Fres o lua la picior incet, incestuos pe sub umbre. Miroasea a trotuar sha caine mort, se simtzea panaici sus, la cinci. Moale peste tot pe unde calci. O varah ca o diaree.
“Freeeeeeeees! Frees! Vinon mortzii mahtiin coa!” Il striga alha. Baronu. O cioarah mputzitah dea crescut peaci shia ajuns acuma mare bashtan mare traficant. Futea pisici cand era mic, cah mia zis totzi ashtia. Nush ce dracu avea treabah cu el. Da Baronu avea treabah cu totzi. Barbugiu obosit. Io mash fi facut cah naud, dahl in poolah. Da Fres nu. El mergea linishtit. “Fresamiai poola cu gura!” a zis ashantro doarah, parcai era lene sa dea prea mult din fahlci. “Da mahta ceare?” Cat era el de Baron mai mult nu putea sa zicah.


doi.
O scarah de bloc. B sau C sau TZ, in rahat, care le shtie?, la blocurile alea noi de lea terminat acuma. Au termopane shi garaje shi miroase inhauntru a curat, plante la fiecare etaj, peisaje slinoase de la munte, rupte din calendaru BTT, almanahu opzeshopt, pula mea. Tzahranii tot tzahrani. Shi tziganca aia croshetatah. Futui mortzii mahsii cat mah seacah tziganca aia! Da asta nui nimic, sa vezi in blocu unde stahteam io nainte, pun perete ntreg era pusah o carpetah daia cu cina cea dah tainah. Bro, aveam coltzu meu rezervat sah borahsc dah fiecare datah cand intram in scarah. Sahtz zic cum am scahpat dah ea? Trebuia, bro, cah altfel muream draq dah bulimie sau ceva. Am dato jos intro searah cand nu era baba aia cu cainele shi mam cahcat pah fatza lu Iuda. Ce, no merita? Zi tu bro. Da mai bine mah cahcam pah ahla dah sa lepahdat cand a cantat cocoshu sau ceva, mai bine era asha, cah mam gandit io, bulangiu ahla dah Iuda mahcar a fost valabil, avea omu nevoie dah lovele, nu? Ce, nare toatah lumea nevoie? Ahla mahcar a fost bahiat shi sha luat singur piuitu dupaia.
Shi nu vezi seringi. Nu vezi, bro la blocurile alea noi. Da o sa vezi.
Uite daia o sah mah pish in liftu lor. Ca bagabontu natural. Fincah zice mintea mea in gandu ei numi gahsesc locu. Razi, bro? Hai cu mine!

----Tre sa mantalnesc cu ahla, cu Dara, zicea cavem treabah disearah. Bahaus. Scoate banii de la mahsa de pe card si mergem sai futem cu aia de sa mutat acum, belciugata aia micah cu cercel in buric, habar nare unde ceo sa io dam totzi la noapte, cah vine shi Fres. Bro, una mai proaspatah ca aia... shi mai e shi belciugatah, sa mor, habar nare ea, crede co ducem la film. La unu de draghoste. Indian ceva cah asta le place pizdelor. In distributzie Fres, Dara shi Mielu. Totu invelit in bucatzi grase de samsarah.
In seara asta o sa sentample ceva special. Nushce, da asha cred. Poate pencah ieshim in orash. Frate, de cand nam mai ieshit in orash! Nui ceva permanent, da simt cah se strang in juru meu toate blocurile astea cu toate scahrile lor cu totzi labagii lor cu toate coltzurile care miros a pishat shi cu totzi peretzii ashtia negri unde tot ce vezi e cine cu cine sho mai trage, cine cu cine, cine cu cine intro ecuatzie care dah totimpu LOVE sau muie imprahshtiatah. Mie scarbah, bro. Da o sahmi treacah.
Nush ce pula mea. Poatei de la iarbah.
Tre sa iau tzigari.----


trei.
Asha era el, sa mor dacah nu. Nu era nevoie sa stai prea mult prin preajmah.
Fresisomorum futea timpu. Rupea banu de la babaci. Aadik mahsa shi cu gugushtiuku de tasu vitreg, cah lalaltu ien Nemtzia, freacah cu limba tablouri de Zuloaga, Gaozlaga, muiencur. Shi leo mai dahdea shin gurah la ashtia doi, babacii, da nu foarte des, asha deantrenament. Shi ca sa nu uite. Cah tasu vitreg e blanah toatah ziua. Ce draq, stau cu ei pah scarah, miemi zici dah dastea?

----Miemi place sa vhad lucruri. Sa analizez. Uite de pildah de dimineatzah shia dat o labah Fres. Se uita la poze cu matushisa din Hushi dah cand sa dus ea cu ahla micu gagicahsu de io trage nu ahla cu care e ca alhai vai pula lui, il tzine pentru bani sau ceva. Asha, cu alha de sa dus la Unu Mai vara trecuta, poze dacolo avea Fres, cu ean zambila deschisah shi i sa sculat. Dupaia sa dus la baie shi sa spalat intre craci, a tras o cacare, sha bhaut cafeaua cun pic dah lapte, a fumat la ea un joint denceput. Avea gust de smochine. Nu mia zis, cah el nu zice prea multe, da io asha cred. Era dahla bun de Holanda, ca mers in iarna la furat pacolo sha luat sho pungah dah verdetzuri, lea bahgat in chilotzi.----

Da nu, mah, zic prostii. Fres nu sho ia la labah. Fres e altfel.
De fapt ce vorbesc io, toatah lumea sho ia la labah! Panah shi curvele sho ia la labah. Mai ales curvele, fiecare labagiu care dah banu shish bagah pula dah trei ori e doar inco labah.
Fres shtie germana. Anvatzato cat a stat in Nemtzia cu tasu, panpela shaptishpe, cand latrimis inapoi in Bucale cun shut in cur. La trimis cah ia dat foc la casah. Tasu era cu capu, vroia sa fie totu la locu lui, colectziona artah spaniolah, pishateai, shi papucii vedea dacai mishkai de unde shtia el cah tresah fie. Shatunci ia dat foc. Sa ardah, dahl in rahat de blambete. Asha zice Fres. Cah shtie. Da io nu prea cred, cahn afarah de schnelle shi de kleine shi de spielen shi de schaise nu lam auzit sa scoatah alceva. Da el zice ca citit Mein Kampf in original. Lo fi citit in pizdah, io nu cred. Nu potzi sa fi sigur de cei pah bune shi ce nu cu Fres. Nutz dai seama niciodatah ce vrea el de fapt. Orcum, sa fiu baiat, io nu mash pune la mintea lu Fres, chit cah nu lo fi citit el pah mustahcios in Nemtzia, omu e oricum sahrit din mortzi. Fres e deahsta cu cimitire shi cu sangen coaie shi cu neofascismu. Shia tatuat o zvasicah pe cap, da nu se vede decat cand se rade. Da cu cimitirele nu e dealah de rupe cruci sa le punah cu susun jos shalte alea, nu, se duce noaptea cateodatah shi stah pacolo, nush ce face, doar stah, cred cah se gandeshte el la ceva, la fo combinatzie ceva. Sau io fi murit fun tovarash, fo pizdah, habar nam, cah el nu zice.


patru.
Io dacah lash vedea acum pah Fres pentru prima oarah ash zice cah iau crescut pene. Ash zice care pene, sa mor. Dacahl vezi asha cum merge shi tace shi ce meclah are, de zici cah la cahcat masa avocat sau chelner la Capsha, meclah confort doi, nu alta... io sahl vahd prima oarah paci pin cartier iash lua mulaju. Numa asha, cah parco cere.
Nu cah era figurant sau ceva, sau cah mergea prean bahshini, da era ceva la el caretzi ieshean ochi cum il vedeai, asha, un fel de “io sunt varzah, sa moarah mama” combinat cu “ce, bah, nutzi stah bine cu dintzin gurah?”. Un fel de sahm bapula dacah am chef sa esplic, shorcum nu cred cash putea, tre doar sahl fi vahzut, tre sahl fi vahzut odatah.
Bro, itzi spun, dacah nu lash fi cunoscut ash zice cai curgea lapte pah la coltzu gurii. Lapte, sa moarah fetele mele. Nush cum deam ajuns tovarahshi sau ceva, nam idee, doar cah toatah lumea era curioasah sa stie cinei putzoiu ahsta nou de sa mutat in cartier shish tot scoate mecla aia criminalah la soare. Cah mai ieshea din cand in cand gugushtiuku shatunci navea scheme, ori se plimba dah unu singur shil mai vedeai cu cateo curvah ceva or venea direct la noi, dahdea noroc shi sasheza pah scarah, acolo, chiar langah noi. Navea nici o schemah, tz zic.
Lanceput asha lam cam lasat in pace, da dupaia a inceput sa ne sece, prea nu zicea nimic. Asculta doar, shasta asha, ca shi cum nar fi avut nimic mai bun de fahcut. “Da cine mortzii mahtii eshti, coaie?”, shtii, asha, lam luat cu politetzuri. Ranjea ca bouu cu dintzii aiai lui strambi shi zicea “Fres!”. “Ceai zis, bro? Ceiaia?” “Fres.” “Ia marsh in sloboz daici, gigicule!” Da nu pleca. Shi noi eram prea trashi ca sah mai avem chef dah cafturi shi toate alea.
De la o vreme incepusem sa facem mishto dah el cah nu prea vorbea shi astea, prea misterios tipu, de fapt ni se rupea nouah da el, eram totzi trashi shi niciunu nu mai shtia exact prin ce cahcat se gahsea, cahcatu unuia navea nicio legahturah cu al celuilalt, e totimpu cahcat personal, pluteam fiecare in cateo baltah de rahat shi ne simtzeam stahpanii lumii, chiar asha, farah vun leu, farah fo slujbah, farah angajamente, farah vietzi, cu seringan venah, athat, shatunci ne bagam shi ne scoteam pula din gura lui. Da nu pah bune sau ceva, asha, de la inaltzime. Bine, cah mai aflasem shi noi cate unele, dealde astea cu Nemtzia shi cu familia shi cu tasu, dal luam de dahsta dus cu capu sau ceva. Shorcum eram ruptzi mai totimpu.
Nu comenta nimic cahl injuram, ranjea ca prostu, asha credeam io atunci, panah cand a zis unu ceva de mahsa, nu mai shtiu cum a venit vorba, da era o glumah daia de genu cam vahzuto pah mahta cand ducea gunoiu sham fututon cur in ghenah, shtii, adik la caterincah asha, shatunci Fres sa ridicat, sha scos pula shi sa pishat pahla chiar acolon fatza noastrah. Nu cah era mahsa, zic, cah navea el treabah cu “sa nu te iei dah mama, bah” sau alte cahcaturi dastea, da asha, cine shtie ceo fi fost in capu lui, poate cah pur shi simplu io fi venit omului sa se pishe. Da atunci naveam nici pe dracu, era dimineatzah npula mea, ne stransesem sa vedem ce combinatzii mai facem pah searah shalte alea. Orcum, am rahmas totzi mascah, alha mai ales, sham sahrit totzi pah el cand neam dezmeticit shi orcum restu nu mai contezah, nea cahlcat pe totzi in picioare.
Deahsta miera Fres, putea sa se batah cu cinshpe insi deodatah, da pan atunci nam shtiut, nush cum draq facea, da dahdea din piciorele alea de rupea totun jur. Nu cred totushi sahl fi vahzut de trei ori sa se batah, da shi cand se bahtea, era genial, bro, merita sa te iei la omor cu el doar sa te uitzi cum te rupen douah. Da dacahl vedeai ziceai cai curge lapte la bot, sahm bapula. Inalt shi slab shi cun fel dah uitahturah ciudatah, deahsta miera Fres.
A doua zi dupah faza aia a venit iarah la scarah shi nenorocitu arahta de parcah nu sar fi intamplat nimic. A dat omu noroc cu noi, calm, relaxat, de parcah nar fi fost absolut nimic co searahn urmah, shi noi a trebui sah acceptahm toatah treaba, adik intrun fel se rezolvase totu, atata tupeu avea. Ion locu lui mash fi mutat din cartier, da el ce face? Vine direct la noi. Navea nicio schemah, itz zic. Ashtia erau toti cu shishurile dupah iei shi bahte shalte alea, eram hotahratzi sahl bahgahm la urgentzah, da nu lea mai scos niciunu, ar fi fost cumva ciudat sahl tai pah unu cu care tocma ai dat noroc fincai vrut sa dai noroc.
Am fumat totzi cateo tigarah douah shi dupaia neam luat fo trei Bucegi dalea la sticlah mare. Era cu noi acum. Shi mai mult deatata, era cumva deasupra noastrah.


cinci.
Am mers cu metrouu. Dara tocma ishi vanduse supernova aia de io luase tasu, cah nu mai avea bani. Nici de mancare, nici de curve, nici de ulei, nici de iarbah, nici de praf, nici de nimic. Murea dah foame, sahm bapula, da tot venea cu seringa la scarah. Nici asha, bro. Io bag putzin, la mine nu se vede cand umblu sa iau de prin casah sau de la mama din geantah, da ahla era maniac, maniac, nici nu mai gahsea vena, mancatzash!
Orcum, am mers cu metrouu. Pizda asta nouah de caretzi zic, belciugata, fahcea tot felu de fitze, cah ea nu merge cu metrou shi faze dastea. Am zis, marsh fah deaicea, fah pashi, dahten mortzii mahti. Mai mult Dara a zis, da orcum. Printzesa pulii. Mielu nu zicea nici el nimic, numahra mushtele. Dacah lapucah pah Mielu cu mushtele sa dus pah pulah treaba. Le prinde din zbor cu pumnu shi cand nu eshti atent tzi le bagahn urechi shin gurah. E cu muia omu.
Cand am sahrit, parashuta aia din cabinah a apahsat pe alarmah. Shtii cum face alarma aia, bro? Te seacah la creieri, parcar veni politzia federalah dupah tine, sah mor io! Asha cah neam intors sha trebuit sa ne luam totzi cartele, cah orcum pizda noastrah nu vroia sa sarah, cah era imbracatah la minijupah shi pantofi cu toc shi tot restu. Poateshi fractura fo unghiutza, mai daon sloboz, numa cu bahshini dastea a tzinuto toatah seara. Bine, cah dupaia neam revanshat noi, astai altah poveste. Shtii cum se mula pula pah buzelealea, bro? Adikah io cu Dara shi cu Mielu, dah revanshat zic, cah Fres... sa vezi fazah!


shase.
Dupah ce ashteptam noi fo mie de ani, de fhacea aia crize pacolo, cah de ce nam mers cu mashina, cah acum eram deja in Twice (nu vroia la film curva, mirosise bishtarii), cah trilu shi rilu (Dara ii zisese cah are mertzan, da cah en servis la controlu tehnic shi astea, ii indesase rahatu pe ghat un metru, Mielu o tot lua shi el cu dulcetzuri), dupah ceashteptahm mia aia dah ani, zic, vine shi metrouu.
Ne urcahm noi, ne vahrsahm pah scaune, Dara o luase paian bratze, sah nu stea cumva cu fustitza albah pah vun scaun metrorex, sifilisu, ciuma bro, mahntzelegi. Incercam shi io sai vhad chilotzii, shti bro, panorama la origini, da pula vedere din Elvetzia cah muista stahtea picior peste picior. Orcum, erau roshii sau ceva cah Dara antrebato dacahs asha din fabricah. Da proasta nu sa prins. Io stahteam langah Fres shi ncercam sa vorbesc ceva cu el, nu mai shtiu ce, da io vroiam tot timpu sah vorbesc cu Fres, omu ahsta shi cand tahcea shi se uita la tine putea sahtzi spunah ceva, da cred cah navea chef atunci sau ceva. Da numa io shtiam asta despre el. Asha cred.
Omu meu visa. Se holba la fiecare mahlau din vagon dah parcah iar fi curs miere din ochi, asha greu, bro, asha incet. Io shtiu ce fahcea, cah shi mie mi sentaplah uneori. Le bea vietzile. Le dahdea pah ghat pah toate. Shoturi. Panah la capaht. Vedea cum o sa moarah fiecare dintre ei, unu cate unu. Adik nu cand sau ceva, cum. Co fi pah bune, cor muri asha sau nu, asta nu shtiu bro, da la fiecare blambete din metrou, mai ales la aia trishti, po sa te uitzi shi sa vezi asha, cam cum o sontindah. Shi cum o sah vinah din cand in cand cineva sho sa le aducah flori. Dah parcah dah flori ai nevoie cand eshti mort. Sau cainii, cum o sa se pishe cainii. Da nu erau chiar mortzi, bro, intzelegi? Erau aproape mortzi.
Totzi in afarah de ea.
Nushtiu bro, sam bapula dacah shtiu cum sahtz zic, sa intamplat in momentu ahla ceva fenomenal. Po sa pun pariu co sa zici cah te duc cu muia shi faze dastea, da sa mor io daco sa te mint cu ceva. To cetz zic acuma e pah bune. In fatza lu Fres stahtea o pizdah. Una pah care tu sau io nam fi pus ochiu imediat sau ceva, navea nimic extraordinar, shti bro, shi totushi era ceva la ea, cred cah ochii, sau buzele, orcum, avea ceva trist in ea care parcah se imprashtia in jur cum face benzina intro baltah pah trotuar. Da nu era tristetze daia ca la gugushtiucii ailaltzi, era alceva. Intzelegi, bro? Era imbrahcatah normal, navea nimic asha ca sa te atragah din prima, da orcum era bunah dacah stahteaia asha putzin sa te uitzi, era chiar bunah. Da nui vorba dah asta, cah dacar era doar bunah nar fi fost nimic. Iotz zic asha, sa fi cu mine. Era ceva, parcah se roteau culori in juru ei shi totush era tristah, futemash, nush dacah po satz esplic exact sentimentu ahla pah carel ai cand vezi pe cineva shi tzi se face dor, da nu lai mai vahzut niciodatah in viatza ta, shti bro, sau ca atunci cand dah Steaua gol cu Rapidu in minutu 90, sau astea douah combinate, nushtiu.
Shi Fres se uita la ea, daia crecah nu masculta, nu se mai uita la niciunu dintre totz aia, doar la ea, shi ea citea, citea ceva, o carte, shti, adik nu la vazut pah ahsta cum ii arunca privirea aia nebunah. Langah pizda aia stahtea o babah cu paporintza intre picioare, bro ce pahr avea baba aia pah picioare, dahla nesimtzit, in pula mea. Adik pahr, bro, nici io nam atata cat avea cotoroantza. Se vedea pah ea cah vine dah la Perish sau ceva shi cah se duce la garah, cu cojoc shi toate alea pah cahldura asta, shti.
Orcum, in momentu urmahtor Fres era langah babah.
Shia petrecut bratzele pe dupah picioarele shi spatele babei sha ridicato ushor pah babah, parcar fi umblat cu ncetinitoru, can filme lealea de sentalnesc ei doi in garah sau pah plajah shaleargah shi tot aleargah shi nu se mai prind. A puson locu lui, langha mine, shi sa ashezat cu fatza spre bucatzik aia bunah. Tot vagonu se uita ba la el ba la noi, da nushtiu cum fahcuse dei vrahjise pah totzi, unu nu ciripea nimic, unu nu scotea un sunet, cum mai fac cateodatah de sapuca fun boshorog nenorocit del cautah moartea pacasah sa strige la noi ca golanii ca nesimtzitzii, unu, bro, unu, parcah shi metrou se oprise shasculta respiratzia lor. Stahtea pur shi simplu, se uita la ea. Da nu asha cum mai facem noi cateodatah cu vruna de merita ceva ntre craci acolo, pah loc, cu vruna daia detzi plange ochiu pulii langha ea, nu, el se uita la ea cu totu, ii lingea pleoapele cu privirea, shi ea na fost speriatha, sa mor, nam mai vazut asha ceva, nu sa speriat deloc, sha ridicat ochii din carte moale, shi sa uitat shi ea la el, uiteasha cum te uitzi tu acum la mine, da cu ceva in plus, cun fel de intzelegere daia care parcah navea ce cahuta intrun loc ca ahla, la ora aia, in clipa aia, intre doi oameni ca Fres sho curvah bunah.
Da patunci nu shtiam io prea multe despre Fres, nici acuma nu shtiu, io eram cu gandu la cum o so futem pah beciugata noastrah shi unde shalte cahcaturi dastea.
Baba se uita la mine. Ishi trahsese papornitza intre craci shi se uita la mine. Shi putzea, bro. Zic in gandu meu – ce, fah, vrei pulah? – da nam zis tare. Miera cah sare tot vagonu cu gura pah mine sau ceva, da sa mor dacah nu se uita ca shi cand ar fi vrut pulah. Orcum, nu ntzelegeam ce rahat face Fres cu curva aia. Se tot holbau acolo unu la altul shi io nu prea puteam sahmi iau ochiu din ochii lor. Era ceva acolo, nu te fac din vorbe. Ca vorbele sunt vorbe, te pishi pe ele la o adik, da era ceva acolo, intre privirea ei sha lui. Pan la urmah mam oprit, era prea mult, mam aplecat sa vhad ce mortzii mahsii carte avea aian mana. Shtoarfa a observat ca mah chinui sha ridicat un pic coperta spre mine. Atunci sa stricat totu, cah nu sa mai uitat la el. Da crecah orcum ashtepta ceva dah genu ahsta. Shti, era prea puternic. Io nash fi rezistat cat a rezistat aia. Da deja era grav, asha cah nu prea conteazah.
Nush ce pula mea ii to zic shtoarfah shi to restu, cah nici nu shtiu cine era sau ceva. Treaba e cah sutahn sutah era or proastah, or prea inteligentah, or curvah. Proasteles proaste. Cu ele e ushor. Alea deshteptes beleaua. Femeia cu creier e bestie, bro. Bestie, te distruge cu zambetu pah buze, nu te duc cu muia. Mai ales dacai shi cahpoasah. E ca boala aia dah nici nu simtzi cand tea luat shi te lasah olog pah viatzah. Da curves toate. Astai clar. Bro, ascultah la mine – nu existah femeie care sa nu tenshele, orcat ar fi ea dah femeia ta, tovarahsha ta, orcat ar fi dah fericitah cu tine shi rahaturi dastea, nu existah dacah ahla de pune ochiu pe ea shtie cum so vrahjeascah. Dacah ahla ii dah alceva, nu ceva mai bun sau ceva, doar alceva decat tine, poa sa fie felul cum o atinge pe palmah, sau cum ii ranjeshte fasolea, sau cum ish scoate ochelarii, npula mea, bro, in clipa aia nu mai e a ta. Shi chiar dacah nu santamplat nimic, to tea inshelat. Femeia se gandeshte la sex de shaijde ori pah minut, ascultah aici la mine. Ce, bro, crezcah dacah nam dat decat la muie panacum io nu shtiu cum stah treaba? Io vhad lucrurile astea cum te vhad shi cum mah vezi, bro. Da tu esht sandilhau shi te caci pah tine dah ras, cahcamash in rasu tau sa tzil scuip!
Orcum, nu scria nimica pah copertah, da pah cotor scria ceva dah genu Marcel Prost sau fo treabah dasta. Belea, bro! Cum pula mea sa te cheme Prost? Orcum, la catzi blambetzi umblah pah strazi shi se mai apucah sa shi scartzaie vorbe pah hartie, nu mah mir. O fi fost fun pseudonim sau ceva, da tot e dah comah. La o adikah, dacah eshti prost shi lumea te strigah “ce faci, bah, prostule? cum itz merge? prost!”, la o adikah, de ce sa nu te cheme Prost?
Vezi ce vreau sa zic ca miemi place sa vhad lucruri? Pun pariu cah Dara shi totzi ahia de erau prin metrou shi prin tot Bucureshtiu la ora aia nu sar fi gandit la asta, la ce mam gandit io cu scritoru alha. Daia zic, analitic, bro, asha tre satzi meargah capu. Analitic.
Io mah gandesc uneori ceor face totz oamenii ahshtia cand sunt singuri. Adik asha, cand sunt singuri. Cand nu e nimeni in juru lor shi nu tre sa fien vrun fel sau ceva, shti, cah dobicei faci tofelu dah cahcaturi cand shti ca te vede cineva, cah se uitah vrunu la tine sau teascultah. Dah cand eshti singur shi nu te gandeshti la nimeni shi stai asha, cu tine, vreau sa zic, ce pula mea faci? Cah io dacah mah gandesc la asta nu mai pot sa stau sa mah uit la mine ce fac, shti? Iun fel dah cerc.
Daia zic, analitic. Uite, dah pildah, shi faza asta cu Fres -, da stai cah tre sahtzi spun pan la capaht!


shapte.
Quelquefois, comme Eve naquit d’une côte d’Adam, une femme naissait pendant mon sommeil d’une fausse position de ma cuisse. Formée du plaisir que j’étais sur le point de goûter, je m’imaginais que c’était elle qui me l’offrait. Mon corps qui sentait dans le sien ma propre chaleur voulait s’y rejoindre, je m’éveillais. Le reste des humains m’apparaissait comme bien lointain auprès de cette femme que j’avais quittée il y avait quelques moments à peine; ma joue était chaude encore de son baiser, mon corps courbaturé par le poids de sa taille. Si, comme il arrivait quelquefois, elle avait les traits d’une femme que j’avais connue dans la vie, j’allais me donner tout entier à ce but: la retrouver, comme ceux qui partent en voyage pour voir de leurs yeux une cité désirée et s’imaginent qu’on peut goûter dans une réalité le charme du songe. Peu à peu son souvenir s’évanouissait, j’avais oublié la fille de mon rêve.
Un homme qui dort, tient en cercle autour de lui le fil des heures, l’ordre des années et des mondes. Il les consulte d’instinct en s’éveillant et y lit en une seconde le point de la terre qu’il occupe, le temps qui s’est écoulé jusqu’à son réveil; mais leurs rangs peuvent se mêler, se rompre…

Sa ridicat sha inceput sa vorbeascah frantzuzeshte, da tare, bro, auzea tot vagonu! Credemah, bro, am rahmas mascah. Se uita lumea la el ca la famila bundy, sa mor io, mai ales baba aia, cu tot pahru ahla pah picioare ziceai ca traznito! Ii vorbea pizdei ahleia, ii recita din cartea aia, cred, da el ii recita chiar in francezah, cartea aia clar era in romanah, nush cum itzi dai seama, da clar eran romanah. Pe Fres il mai apucau dastea, mai ales cand era beat sau tras, sahnceapah sa vorbeascahn limbi, da dobicei sapuca shi recita nushce porcahrii, cah nimeni nul asculta, mahntzelegi? Totzi erau hotahratzi sa se facah praf, shi shtii cum e cand vrei neapahrat sa te faci praf, sau ceva, nutz mai e gandu la nimic, doar eshti praf shi gata, da orcum, Fres nu putea doar asha, sa stea, pa el il apucau damblalele, shatunci ne dansa (sal fi vahzut cum dansa zorba, bro, inebuneai!), scotea sunete dalea prelungi, de lup in pula mea, tzi se facea pielea gainah, sharuncam cu pietre dupah el sa tacah, da dacah nu scotea sunete, atunci sapuca shi ne recita orentregi in sloboz, bro, ore intregi, nush ce pula mea, romane, poezii, chestii din capu lui, in mortzi mahsii! Avea un cap mare, bro, pah cat era el dah melc shi de tahcut cand era treaz, pathata o lua razna cand era praf. Avea un cap mare Fres ahsta, dacahl folosea vrodatah ajungea cineva, bro, ascultah la mine!
Asha, shitz ziceam canceput so ia pah ulei acolo nmetrou. O tot tzinea pa lui, bro, Dara a vrut sahl ia dacolo, sahl punah jos, da ce sahl pui jos, cah ahsta eran transah, bro, tremura tot, shi se uita la aia de pah scaun cu o privire atat de grea cah tziera sa nu se dahrame metrou! Pizda incepuse sa plangah, shi cand am ajuns in statzie sa ridicat shi ea, la luat dah manah shi dushi au fost. Au ieshit, bro, farah sa zicah nimic, in pula mea, da noi nush ce am rahmas acolo ca mortzii, bine, Mielu se uita dupah mushte, da nici io, nici Dara, nici belciugata aia micah, nu mai puteam sa facem nimic, bro, shtii senzatzia aia din somn cand visezi cah nu potzi sa te mishti shi chiar nu potzi, shi simtzi cah tre salergi sau ceva, nushtiu, shi nu potzi, totu se mishkah prea greu, eshti greu shi totun jur e prea greu...


opt.
Shi cele mai ciudate coltzuri, margini ale lucrurilor care nu sunt, care sigur nu vor fi paici, cu arme de foc albastru ca buzele ahluia de la gahsit gunoierii mort in tomberon azdimineatzah, blue redhaired shotguns shi toate shishurile dintro lume posibilah shi muie, bro, o groazah de muiee, ahstai Fres, bro, ahsta era Fres. Shti cum se vahd norii peo lamah de cutzit, bro, cand nu mai potzi privi in sus? Shti, bro, cah dacah inmoi lama aian carne potzi sa vezi apusu in miezu zilei? Ahsta era Fres. No square, farah labe triste scurse pe incheietura mainii, bro, farah integrahri shi geometrii, atata, doar o groazah de muieeeeeeeeeeee shi pahpahdie n poola mea shi coltzuri shi singurahtate. Prea singur a fost Fres.
Am fost cu capu, bro. Ziceam cah shtiu, cah vhad lucruri, vedeam o pulah. Mah vedeam pah mine cu rahatu la cur shatat. Mah vedeam stand la balcon in vara aia ca o diaree, mah vedeam asha cum se vhad cainii in oglindah shi nu se recunosc shi incep sa maraie, sa latre, sahshi arate coltzii. Bro, Fres era singur. Shacum e tarziu.

Ceai mah n mortzii mahtii? Coaieeee, revinotzi!!! Ce pula mea tot zici acolo?

Mah durean pulah ce ziceam.



Cristian Neagoe
Iulie 2003





.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!