poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 989 .



2 statii, seara.
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Lacusta ]

2003-02-18  |     | 



Cu un oftat batranesc usile se inchisera si vagonul se puse in miscare scartaind din incheieturi. E cinci si deja e bezna, gandi, incercand sa se fereasca din calea sacosei de rafie pe care o baba o tarsaia pe podeaua mizerabila. Urmele lasate pareau ale unui melc urias ce-si croia drum printre trupurile ostenite ale calatorilor. Chiar incerca sa-si inchipuie cum i-ar sta babei cu ochi telescopici iesind prin baticul negru cu mov. Interesant. Fara efort incepu sa transforme peisajul uman din jur intr-un zoo monstruos, populat de rinoceri si cefalopode. Pardon, da' sa trec si io, zise caciula de iepure duhnind a carpati si spirt. Trezit la realitatea nu mult diferita de cosmarul autoimpus, zari cu coada ochiului o mana micuta tasnind din haina. Celularu'! Cu un reflex demn de o fosta centura portocalie (asta era demult, prin clasa a sasea) isi infipse mana in parul slinos. Tragandu-si mucii verzi ce-i atentau la buza superioara, micul rapanos inapoie Philips-ul antic. Baaa, 'ti crap capu', insa moaca descompusa dand a plange ii muie inima facandu-l sa-si uite inceputul de agresivitate. Totusi, macar ca principiu, simula o urecheala, dupa care cu un usor branci il expedie spre usa. Cine stie pa cati ai mai facut, golanule, mie mi-a furat portofelul saptamana trecuta, poate chiar asta a fost, animalule, si mai sunt si operataaaaa, si jap, proprietara sacosei de rafie isi incerca greutatea labei pe pometii galbejiti ai micului infractor. Caciula de iepure nu se lasa mai prejos si cu un sut bine plasat il tranti pe mazga podelei. Haaa, haaa, agariciule, trei vlajgani incepura o miuta cu fesul puturos si gaurit. Un suflet bun se milostivi in cele din urma, culese de pe jos micutul smiorcait si cu un pumn in ceafa il expedie in strada, printre usile care tocmai se deschideau.
Ba, stati, ba, hai ba oameni, nu-l mai chinuiti, prea tarziu oricum, lumea era deja satisfacuta, se facuse dreptate. Pida ma-tii de bou, tipa micul golanas scuturandu-se din mocirla.
Din nou vechea masinarie porni la drum, dupa ce mai incarcase un lot de pasageri si un val de frig. Aglomeratia era de-a dreptul infernala. Incerca sa treaca peste episodul cu telefonul care-i produsese un amestec de enervare si mila si reveni la exercitiile de mutilare zoologica. Ba, ce telefon de cacat ai, ba, zise namila tuciurie cantarind Philips-ul in palma lui cat capacul de veceu. Bani ai, ia sa vedem, oooo, lucrezi, economist zise, extragand o carte de vizita din portmoneul de vinilin, ha, unde ti-s banii mancat-as, atat ai ba parlitule... Cu un reflex demn de o fosta centura portocalie (demult, deh) incerca sa-si recupereze proprietatile. Dai in mine, baaa, mana sucita la spate il facu sa lacrimeze si palma peste ceafa sa vada stele verzi. Icnind facu ochii roata sperand ca in aglomeratia de justitiari sa gaseasca pe cineva sa-i tina partea. Caciula de iepure vorbea cu sacosa de rafie, undeva dupa burduf, in vagonul celalalt iar vlajganii se uitau fix pe geam, silabisind numele firmelor de la parterul blocurilor. Pa cine faci tu hot, ba fraiere, mai auzi in spate in timp ce zbura printre usile ce tocmai se deschideau. Se ridica din mocirla si cu pumnul strans nu mai avu putere decat sa sopteasca in urma tramvaiului ce se indeparta tacticos: pida ma-tii de bou...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!