poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2590 .



Lumea si eu
proză [ ]
- monolog despre conflictul individului cu lumea,

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [SILVA ]

2002-10-14  |     | 



M-apuca uneori privitu-n gol si ganditul la tot felul de chestii care, se pare, ca nu-mi prea sunt de nici un folos. Cateodata imi vine, asa, sa topai de bucurie si sa rad cu gura pana la urechi, chiar daca n-am nici un motiv sa fac chestia asta si lumea se uita la mine dand din cap cu-n aer compatimitor, spunandu-si in sinea ei chestii de genul "iete-o si p-asta saraca, o lua razna de prea mult bine". Nu zau, da' de unde stie lumea cat mi-e mie de bine ori ba?! Doar fiindca par o vietate relativ normala, n-am voie sa-mi fie rau, n-am voie sa ma doara nimic, n-am voie sa am reumatism, n-am voie sa am migrene, numai si numai pentru ca am o casa, am cu ce sa ma-mbrac si nu mor de foame...
Si daca m-apuca ganditul la soarta universului sau, si mai rau, la soarta mea, la sensul meu, la de ce mama naibii oi exista eu pe lume, ma trezesc scurt si fara drept de replica cu eticheta TACANITA DE PREA MULT BINE! Ca doara madama asta colectiva de-si zice lume stie ea totul despre toate... Asa a mancat pe nerasuflate o gramada de oameni, doar pentru ca nu erau "lume"... adicatelea, bag eu de seama ca de o vreme-ncoace ( se poate sa fie asa dintotdeauna, da' eu n-am de unde sa stiu chestia asta, fiindca-s doar o vietate vremelnica si n-am poposit de prea multa vreme pe planeta asta)daca nu te-nregimentezi in randul "Lumii" (atentie, ca e cu L mare!) nu existi... De-a dreptul paradoxala chestiunea: daca te speli pe creier (cu detergent cu ingredienti d-aia inteligenti probabil!) si nu-ncetezi sa te manifesti ca o entitate cu identitate proprie, daca nu te faci una cu masa amorfa de incostumati purtatori de gentute cu aere de "iesperti" atoatestiutori c-asa a citit ei in gazeta ori a vazut la proteveu, nu existi, te scuipa madama Lume ca pe-o masea stricata, ca-i pute gura si da prost la "afacere"! Si sper ca nu m-o intreba nimeni acum care afacere, ca doar d-aia zisei MADAMA!
Chiar incep sa ma-ntreb de ce s-o zice ca viata-i curva, ca si pustnicii traiesc, da' nu se vara sub biroul nimanui...
Si uite cum ma luminez si constat ca nu viata-i aia cu tarif orar, ci atotcuprinzatoarea Lume (cunoscuta si sub denumirea mai docta de duduia Societate)...
Neeehehe, iaca-ta ca nu-i asa! Ar vrea 'mneaei sa fie curva, da' nu-s' daca mai da cineva bani pe ea, ca-i asa de batrana si de stafidita... si pute, domnule, pute a hoit de ti se-ntoarce stomacul pe dos!
Si daca vreau si eu sa traiesc pur si simplu, imi da peste bot si ma face pe mine curva, ca de ciuda ca ea nu mai poate, tre' sa-si convinga madularele ca asta-i o treaba urata si care nu se face, ca e rusine si imoral, mai (pentru cine nu pricepe, recomand un studiu aprofundat al cunoscutei fabule cu vulpea si cu strugurii...)
Si mai da madama lume proba de-o lipsa crasa de... (neh, ca nu-i ce credeati voi c-o sa zic, ca aia-i deja o chestie prea evidenta pentru orice prost)... de imaginatie, fiindca nu se poate gendi la nimic altceva decat la sex! Tata ziulica sex, sex in sus, sex in jos, sex in toate directiile si-n toate pozitiile, de ti se face pur si simplu lehamite si-ti piere tot chefu' de perpetuare a speciei!
Eu una,sincer m-am cam saturat de matroana asta scofalcita si harbara, cu pretentii de cucoana din lumea buna (he, he, care nenea Freud, ala era mic copil, iete-aicea proba de obsesie sexuala bolnava, lumea-n lume din lume inspre dansa sinelui propriu, ha,ha, ha!) care face reguli conform cu ce nu mai poate si nici n-a prea putut, pentru ca dansa (folosesc cu obstinenta aceasta forma a pronumeluifemininpersoanaadouasingular, in speranta ca-si va aminti cineva de celebrele intrebari cu iz xenofobic - la ce spun moldovenii ... )
Nu zau, eu chiar am chef sa fiu fiinta umana, nu o vietate pur si simplu, care se deosebeste de restul vietatilor doar pen'ca se exprima printr-un limbaj articulat ( de parca s-ar sti ceva despre limbajul delfinilor ori al liliecilor - alta proba de fudulie a madamei!) Si daca Lumii nu-i convine, n-are decat sa se straduiasca sa-mi sparga capul (da' o avertizez ca-s cam tare de tartacuta) ori sa ma ignore ( da' de-asa ceva nu-i in stare, ca e o abilitate specifica fiintelor omenesti, ori dansa e un soi de caracatita care-mproasca...)
Sa te tii acum ce-or sa se mai agite de necaz madularele madamei...


CURVA = SUBSTANTIV ASEXUAT, DESI CU CONOTATII APARENT SEXUALE (c-asa am invatat de la ... lume!)

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!