poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2843 .



Intergalacticu III- IV
proză [ ]
Trei & Patru +++

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [septembrie ]

2003-12-17  |     | 



III. In care Intergalacticu intra in barlogul ilegalistilor de la Steaua.

Silviu se trezi in putera noptii. Si el era puternic,o simtea in toiata fiinta lui. Lumina lunii ii cadea DREPT pe fata si o simti cum il energizeaza. Deveni nervos si brusc incepu sa auda altfel. Sa auda si sa vada altfel. Tatai-su care sforaia temeinic in sufragerie parea ca interpreteaza o nemaipomenita bucata dintr-o opera inedita. Era foarte muzical si in plus, polifonic. Apoi se auzeau tantarii, care ii tineau isonul si faceau un fel "backing vocals". Pe perete si pe tavan, pe la colturi mai ales, murdaria dimpreuna cu crapaturile compuneau o fresca a-ntaia, care dadea rusine oricarui pictor mai subtil.
Ei da, era timpul sa intre in actiune. Se spala pe dintisori gandindu-se la domnul castor. ;). Merse de se imbraca...mmm...cel mai bine, lua paltonul pe pielea goala. SI in papuci. si lua spada intr-o mana, si iesind pe geam intinse din maini gandindu-se ca nu ar fi rau daca ar putea sa zboare, ca doar e la etajul 8. Si ce credeti ? Zbura, zbura ca pasarile ...ce sa mai. De sus vazu niste chestii super : baietii de cartier. Le vedea pozitiile, structura gastilor, relatiile din cartier. Vedea chiar si masinile de politie care, chipurile, controlau situatia din cartier. Un copil care tragea de sticla de bere a lu taxu facu cu mana "Iote tata, Intergalacticu !" Taxu ii dadu una dupa chafa, altadata sa nu mai vorbeasca prostii. Adica sa vorbeasca dar nu atunci cand bea, sa nu zica lumea ca fissu nu stie sa bea; sau ... sa spuna prostii si cand bea, ca si el, om mare, face la fel, dar macar sa nu fie de fatza. Si se gandi la nevasta-sa...singurul om de care ii era oarecum frica. Adica... nu frica...dar...el... sa spuna prostii in fatza ei ? Sa-i dea satisfactie ?
Dristor, Dudesti, Unirii, 11 iunie, tot mai spe centru pana ce ajunse la casa pe care o cauta. Trebuia inceput in forta, trebui sa isi faca un nume, o firma, o reputatie. Falfaind din maini omu nostru, caruia ii placu foarte numele de intergalactic ce-l auzise, se lasa in jos din zbor pe terasa viloiului. Liniste totala; omu nostru gasi o usa si se gandi sa o deschida. Dar, stai, avea sabie ! Cu sabia, folosind-o ca pe un cutit, taie incet incet lemnul usii in jumate, operatiune care il costa doua ore si il facu sa transpire nevoie mare. Acum si incins fiind, si din cauza lunii, care ii batea drept in cap, avu niste fulgerari, asa, ca descoperi planul viloiului. Lasa balta operatiunea ce o incepuse, ca oricum usa nu ducea nicaieri, era doar o magazie. Cobori niste scari si apuca pe un hol. Se auzea un tumult de voci si din cand in cand zbierete. Inainta pe hol pana zari o luminitza departe. Trebuie sa fi fost o intrare in vreo camera. Grabi pasul sa nu il apuce ziua, si intr-un ceas strabatu holul. Se apropie tiptil. Vocile erau clare acum, erau trei barbati intr-o camera cam mare dupa rezonanta. Silvius isi baga un deget (indexul) in gura, dupa care il scoase dupa coltul peretului. Avea el insusirea asta, putea sa vada cu degetul aratator, dar numai daca il umezea bine. Inchise ochii si ii vazu pe cei trei. Era exact ce-i pe care ii cauta : Gangawul, Complicele, Mafiotu. Ce faceau ei ? Faceau ce-i ducea capul : jucau carti. Da, da, nu radeti, voi de cand nu ati mai jucat carti cu pasiune? De la 10 ani ? 15 ani ? Ei bine oamenii astia o faceau ca oamenii mari, cu bani. Intergalacticu stranse sabia in mana cu putere si intra solemn in camera.

IV. In care Gangaw este redus la tacere, si ceilalti doi cad intr-un abis de pofte

"Sus mainile !" Mu misca nimeni ! Era un moment de glorie eterna momentu care-l traia acolo Silvius. Era singur impotriva celor trei, impotriva banilor de pe masa, a camerei, a femeilor care zaceau bete/drogate pe canapea. Se vedea in reluare, cu lumina becului, luceala ochilor celor trei, totul puternic batandu-i pe fatza. Era un adevarat Dominator acolo. Cu mainile stranse pe manerul spadei, statea protzapit in mijocul camerei, paltonul atarnand pe el. Facu pasi cracanat inspre masa si gasi foarte nimerit sa crape masa in doua cu spada. Abia acum apuca sa ii cerceteze : domnu Mafiot avea o mana plina de sange; se taiase la degete ca sa arate celor doi ca este barbat. Complicele cauta sa fie complice pana la cap si incerca o manevra de complicitare cu Silvius : "Fratzoare stii, te vad baiat destept, hai sa ne intelegem, hai de ce nu bei tu un pahar cu noi, sa te relaxezi, stiu ca esti suparat, toti suntem, in Romania fiecare..." ""TAAACI VIERMEEEE!" Silvius se enerva foarte si incepu sa gandeasca high speed. Faca o vraja : O aduse pe Anda Adam si o facu sa dispara iar, facu din un teanc de Pro Sport o gramajoara de verzisori, si apoi se apropie de cei trei care nu ca incercau sa inteleaga ceva, ei de fapt incercau, in mod spontan sa se scoata cumva din afacerea asta. Si Intergalacticu stia asta. 'Domnilor virgula este noapte voastra cu noroc. Am o singura dorinta, spuneti-mi ce vreti si va voi aduce cat ati clipi" Acum, cei trei cunvinsi de puterile lui, statura o clipa impietriti dupa care incepura sa se agiteze : Gangawul care era mai in varsta se albi la fatza si mainile incepura sa ii tremure. Facuse spume la gura si repeta : "Ce vreau ?" "Oooh ooooh" "Ce vreau ?" "Mai intai si mai intai...ba nu...a, stai, gata..nu nu..." si tot asa boscorodea ca un nebun pana ce intr-un sfarsit jalnic cazu langa fotoliu si ramase cu privirea fixa. Ailalti doi, Mafiotu si cu Complicele se luara la tranta. Complicele avea personalitate, dar Mafiotu avea mari experiente in bataie. Si Silvius statea falnic cu mainile incrucisate pe piept. Mai bine nici ca se putea. Dar, in tranta lor prin toata casa, ca se bateau ca niste chiori, unu apuca de trase niste jaluze care cazura pana jos acoperind toate feresterele, astfel ca nici pic de lumina din afara nu mai intra pe geam. Intergalacticu simti ca se pierde cu firea. Ochii i se inchideau si simti doua brate ca al apucara de mijloc. Era si nu era bine.

- va urma -

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!