poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2010 .



Pariul
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [crisalida ]

2002-07-10  |     | 



Fata barbatului radia de fericire;eforturile sale fusesera in sfarsit rasplatite,afacerea reusindu-i din plin.Se gandea amuzat la momentele cind era in toiul negocierilor,chiar se minuna de calmul de care daduse dovada.La inceput era dispus sa se multumeasca cu foarte putin;totusi,la un moment dat a simtit o unda de slabiciune din partea adversarilor sai.Parca o putere necunoscuta l-a indemnat sa supraliciteze,adversarii sai urmarind hipnotizati cum pierd terenul de sub picioare.Acestia s-au intrebat stupefiati daca nu cumva il subestimasera pe omul din fata lor……la sfarsitul negocierilor au dat totusi dovada de fair-play,inchinand in cinstea lui un pahar cu sampanie.

Acum gonea cu viteza ametitoare pe soseaua din care ieseau balauri de caldura,in unele locuri asfaltul topit facind corp comun cu anvelopele automobilului.Imbatat de bucuria succesului neprevazut,porni radiocasetofonul,dind la refuz nivelul volumului……”We are the champions” facea sa tremure oglinda retrovizoare………Isi trecu mana prin parul tuns scurt,batand mai apoi ritmul in plafonul masinii.Un bazait ascutit in boxe il facu sa-si dea seama ca era cautat la telefon;dadu volumul la mic raspunzand apoi apelului.

--Da iubito,AM REUSIT!!!!,urla acesta de bucurie,ti-am zis eu ca o sa fie bine….Iti multumesc,da,intr-o ora sint acasa……..Da,voi fi prudent…….Vin direct acasa……sarbatorim,evident…..stai linistita,ma opresc direct acasa…….Baietelul ce face??,e bine,da?transmite-i ca-l iubesc si ca am o surpriza pentru el….. .Sa pregatesti masa ca mi-e o foame de lup,mi-au luat astia toate puterile,o sa-ti povestesc eu……Sigur sint acasa intr-o ora,doar stii ca atunci cind sint la volan devin foarte punctual….. .Bine…Si eu te iubesc,azi mai mult ca ieri,maine, mai mult ca azi……Te iubesc..pa,pa,pa…….

Soarele isi arunca razele topite peste pamantul cu obrazul imbatranit inainte de vreme,intr-o incercare disperata vintul incerca sa-si dea suflarea peste campurile obosite……Barbatul,la adapostul instalatiei de aer conditionat din masina isi faurea planuri pentru viitoarele afaceri ce se intrezareau gratie succesului de astazi……Motorul bine reglat isi canta melodia lui caracteristica,facand automobilul sa taie aerul cu un suierat caracteristic……Borna kilometrica se apropia vertiginos;in scurt timp intra in raza vizuala a barbatului………”doi kilometri”,isi sopti acesta in gand…….Scurt timp dupa aceasta vazu intersectia atat de familiara,intersectia in care trebuia sa vireze la stanga…Din mers se asigura din stanga,apoi instinctiv si din dreapta,semnaliza schimbarea directiei si vira la……….

…………………….. …………………………………………………………

O fractiune de secunda auzi un zgomot surd si ascutit si sec si nedefinit si groaznic si placut…………Drumul isi schimba brusc forma si culoarea,luminat brusc de un soare de o culoare nemaivazuta …….Automobilul capata o viteza nemaivazuta….barbatul isi spuse ca la viteza aceasta motorul ar fi trebuit de mult sa explodeaze….precis se defectase ceva pe la acceleratie………….Drumul lua culoarea fulgerului,radia o lumina orbitoare,forma si directia lui schimbandu-se in fiecare secunda…..”De unde a aparut oare acest tunel??!!” Brusc,barbatul simtind ca nu mai stapaneste volanul,intra in panica……Sfidand legile fizicii,automobilul acestuia continua totusi cu incapatanare traiectoria generata de drumul ce parea atat de periculos…..Pret de cateva secunde frica inunda sufletul celui care nu cu mult timp in urma credea ca atinsese culmile fericirii…Frica aceasta ii paralizase orice miscare,mainile devenisera reci si umede,perle mici de sudoare ii aparusera pe frunte,picioarele tremurau nestapanit…creierul prea obosit de emotiile traite anterior dadea sa sparga cutia craniana ce il gazduise atata amar de vreme si sa o rupa la sanatoasa…. .

………………………………………………………………………………

Se afla intr-o camera fara dimensiuni,fara forma.Lumina venita de nicaieri imbraca totul intr-o aura placuta si totusi inspaimintatoare…totul era zugravit intr-un bleu orbitor.

Cu coltul pumnilor barbatul isi freca ochii uimiti de privelistea pe care trebuiau s-o traduca in impulsuri electrice pentru a o putea citi creierul si acesta uimit de ceea ce se petrecea.Isi privi trupul;era invelit intr-o mantie imaculat de alba,lunga pana in pamant,fara maneci.Isi privea cu uimire mainile,bratele vanjoase….ceva era in neregula:stia ca era imbracat in costum,chiar era mandru de eleganta sa……O muzica nedefinita inunda acel spatiu ce parea nemarginit.”Ciudat,ce acustica buna are…”murmura barbatul….Simtea ca nu trebuie sa-i fie teama de locul in care se afla ,dar instinctul dobandit in atatea veacuri de formare a omului modern il facea sa aiba o umbra de indoiala.De nicaieri se auzi o voce ferma si puternica,dar blanda totusi:

--Fii binevenit,muritorule!

Barbatul,impietrit de groaza cauta din priviri Vocea.Isi tot spunea in gand ca viseaza,ca trebuie sa se trezeasca odata ca sa nu intarzie acasa…….Un ras asemanator celui al lui Mos Craciun din copilarie rabufni din toate colturile:

--Omule!nu-ti fie teama!nu ai fost atent si ai pierdut,grai Vocea.Dar acum esti aici ……esti pe maini bune,nu te teme.Aici esti in siguranta!

--Cine esti?striga barbatul ce privea ingrozit in sus.Cum am ajuns aici?Ce vrei de la mine?

Un zambet binevoitor razbatu din neantul camerei.

--Hm,ce vreau de la tine?Vreau sa-ti dau linistea si nemarginirea….Esti la mal.…… ai avut noroc…..

--De ce tocmai mie?Cu ce sint eu mai bun decat altii??si de unde stiu ca nu esti un impostor??Imi este tare frica,m-am saturat de jocul acesta si te rog,lasa-ma unde m-ai gasit!!

--Esti un biet muritor prost si neterminat………Hm…trebuia sa nu-mi mai pierd timpul cu voi dupa Potop……Ai noroc,muritorule…ai noroc pentru ca intre timp am schimbat un pic Regulamentul…de intrare in Rai,ca sa fiu pe intelesul tau….Barbatul isi ridica uimit sprancenele…nu intelegea nimic.Crezandu-se intr-o sedinta cu angajatii,acesta,recapatandu-si oarecum stapanirea de sine ruga Vocea:

--Fii mai explicit,dezvolta subiectul!!!….. Un tunet puternic zgudui din toate incheieturile camera ce parea atat de linistita….

--Ai mare noroc ca te afli sub adapostul Primului Amendament,altfel acum ai fi fost desert pe masa lui Nosferatu!Pocaieste-te netrebnicule si bucura-te de mila mea nemarginita!!!urla Vocea.Barbatul cazu in genunchi si ghemuindu-se de frica incepu sa planga,lacrimile udand din belsug podeaua imateriala……rasul plin de viata al lui Mos Craciun reveni:

--Hai,ridica-te,ridica-te fiule!Nu-ti fie teama!……Vad ca esti plin de temeri……Uite!Sint Dumnezeul tau,cel pe care il implorai in rugile tale din fiecare noapte sa te ajute sa treci de toate piedicile pe care le gaseai in cale….Sint cel pe care il implorai sa-ti dea sanatate tie si celor dragi ai tai……Sint cel ce vegheaza asupra ta…..Deci,iata-Ma,sint cel vazut si nevazut,sint cel de pretutindeni!!!Sincer sa fiu am cam obosit sa va supraveghez pe voi oamenii…Sinteti o specie la care am gresit de cind am conceput-o;v-am creat prea vanitosi,prea mandri:nu sarpele a gresit in Gradina Eden ci chiar ei doi,Parintii Primordiali.Chiar daca nu era sarpele ei tot culegeau marul:va sta in fire sa nu ascultati sfatul unuia mai intelept ca voi…mai ales atunci cind e vorba de viata si de moarte!!!

Dar sa lasam asta!de-a lungul veacurilor am vazut ca in bratele mele ajung tot mai multi tineri si prea putini batrani:prea multe familii destramate,prea multe suflete zdrobite,prea multa suferinta,copii nefericiti ce-si doresc parintele disparut poate pe nedrept….De ce toate astea?pentru ca si eu mai gresesc cateodata……fara sa vreau,am sadit in sufletul vostru samanta mandriei,a setei de marire si de putere,indiferent la ce scara e aceasta…….De aici ,voi,oameni tineri,fara minte,fara constiinta vietii voastre limitate ati dat nastere la razboaie,la crime,la ura si la gelozie;faceti orice va sta in putere sa fiti voi cei mai puternici,cei mai admirati,cei mai apreciati…De aici,lungul sir al oamenilor plecati inainte de vreme s-a ingrosat…Oameni tineri carora le era sortit sa vina la Mine cu mult mai tarziu…Afla de la mine,muritorule,ca alte rase pe care le-am creat nu sant asa!Acelea intr-adevar sint capodoperele creatiei Mele!!!E drept ca nu exceleaza in stiinta si inteligenta ca voi,dar,cu parere de rau trebuie sa-ti spun ca existenta lor intr-adevar Ma face fericit…. Dar...si voi sinteti tot copii mei………de aceea m-am hotarat sa-mi repar o parte din greseala:am schimbat Regulamentul de intrare in Rai,adica oricarui tanar ce ajunge aici,ii mai dau o sansa sa se intoarca pe Pamant;daca vrea,poate ramane la mine definitiv,fara a mai fi judecat la Sfarsit pentru toate pacatele lui……daca nu,se poate intoarce pe Pamint dar va fi judecat pentru toate pacatele sale atunci cind va veni timpul….Iar Amendamentul Unu spune sa nu pedepsesc inainte de vreme nici un tanar muritor indiferent de cat de racalcitrant ar fi si indiferent de cauza care l-ar fi adus la Mine… Asa ca,muritorule,hotaraste-te,ramai la Mine sau te trimit inapoi pe Pamant???tuna Vocea.

Oarecum incurajat de monologul Vocii,barbatul trase aer in piept;privind in sus,spre azuriul luminos al camerei fara forma si dimensiuni .Isi calcula in minte avantajele ramanerii sau plecarii din Rai…

--Si daca raman,Doamne Dumnezeule,ce-mi oferi Tu aici???intreba acesta cu voce tremuranda…..retine ca ma aflu la adapostul primului Amendament….si nu ma pedepsi pentru netrebnica-mi intrebare!

--Ce-ti ofer?iti ofer totul:Nemurirea,in primul rand;nu-ti va mai fi frica de ziua de maine,nu-ti va mai fi nici foame si nici sete……toate salbaticiunile iti vor fi prieteni…….vei fi unul din rasfatatii ce lenevesc toata ziua pe malul lacului si mangaie lenes pe coama leul……florile te vor inconjura iar aerul din imprejurimi va fi plin de fel si fel de miresme placute narilor tale…..toti veti fi voiosi si plini de bucuria vietii fara-de –sfarsit…

--Iertat sa-mi fie ,Doamne,dar putem sa mai bem din cand in cand cite o litra de alcool,asa cum facem acuma pe Pamant?numai asa,cit sa ne simtim bine si sa ne facem pofta de mancare.

--Netrebnice!pe aia sa ti-o dea Nosferatu,daca nu va arde sub furia Puterii Mele cat de curand!!!cum poti intreba asa ceva????

--Doamne,stii ca eu nu fumez……totusi,as putea avea sase femei numai ale mele si sa ma bucur de ele cind vreau si cum vreau?Stii ca paganii aceia de musulmani au asa ceva promis de la Dumnezeul lor…….Tunetul lovi cu putere camera,barbatul simtind ca inaltimea sa se transforma in latime,latimea se pierde in urgia creata de zgomotul napraznic,ramanind practic o entitate bidimensionala…….

--Odata cu tine cred ca voi desfiinta si Amendamentul Unu!!!,urla Vocea…….Muritor scarbavnic,cum imi poti cere asemenea lucruri,atata timp cat eu iti ofer totul???!!!

--Doamne Dumnezeule,iti inteleg marinimia,dar cu ce gresesc daca mie nu-mi place ceea ce-mi oferi??grai barbatul cu mainile tremurande.Eu lapte si miere nu mai maninc de cand eram copil,iar leii nu mi-au placut niciodata;lasa par pe maini si miros urat……iar eu mai am si alergie la polen…..dar femeile frumoase mi-au placut din totdeauna,si chiar si un paharel de tarie cu o fripturica in sange.……Iar aici,iertat sa-mi fie,nu ai nici macar o sosea pe care sa imi conduc masina fara sa am probleme cu politia….!….Si mai e,ceva Doamne Dumnezeule:am nevasta si copil acasa…ma asteapta si nu as vrea sa le creez emotii.As ramane cu draga inima dar peste o luna plecam in concediu si nu as vrea sa le stric bucuria asta….

--Netrebnicule,iti mai dau o sansa!vrei sa vezi cum arati acum?…

………………………………………………………………………………

Mormanul de fiare se contorsionase si mai tare din pricina focului ce izbucnise la scurt timp dupa ce corpul fusese scos cu mare greutate dintre volan si scaun…….Pe iarba zacea un morman nedefinit de carne……un copil observa ingrozit ca pe cealalta parte a drumului se afla o mana care poate intr-o ultima sfortare smulsese un smoc de iarba…..Un grup de politisti faceau tot felul de masuratori…Un altul lua o declaratie soferului basculantei ce lovise automobilul……Deja mustele incepura sa dea tarcoale carcasei umane lipsite de viata,cautand ca prin moartea acesteia sa dea nastere unor alte miliarde de vieti,acelea ale mustelor ce salasuiesc in trupuri putrezite….

………………………………………………………………………………

Barbatul se cutremura ingrozit;Doamne,eu sa fiu starvul acela??!!intreba ingrozit acesta ridicandu-si privirea…….Se ghemui pe podea si,cu capul infundat intre maini si genunchi incepu sa planga in hohote…..pana atunci crezu ca totul nu e decat o gluma.Acum isi dadu seama ca viata nu e decat un fir de pulbere……O atingere diafana mangaie crestetul barbatului……Acesta se opri din plans;ridica privirea….Printre sughituri intreba:

--Doamne,mai poti sa ma faci la loc?te implor,trebuie sa ajung acasa,am promis…….

--Prea bine,netrebnice,dar pune-ti problema ca poate viata ta nu va fi la fel de lina ca pina acum,poate ca vei mai avea si coborasuri……Poate ca vei avea si necazuri……cine stie?Vrei sa pierzi ce ai aici si acum pentru o existenta care se poate schimba in bine sau in rau in fiecare secunda??!! Renunti la Viata Vesnica pentru efemerele placeri de pa Pamant??

--Doamne,sint placerile de care ma bucur eu si tot de la tine sant dobandite,chiar daca pe unele a pus monopol Nosferatu.Dar,Doamne,lasa-mi bucuria de a-mi bucura familia cu existenta mea……imi sacrific sansa de a trai vesnic pentru bucuria pe care le-o ofer atunci cand sintem impreuna….Iarta-ma Doamne,ca poate nu stiu ce fac….Pariez pe viata mea de acolo,de pe Pamant…….

--Prea bine,rosti Vocea,sa vedem daca vei castiga pariul cu tine insuti…Un bubuit ingrozitor zgudui camera azurie….

………………………………………………………………………………..

Barbatul vira la stanga,blestemandu-l pe soferul basculantei plina cu nisip care venea cu viteza din lateral si parea ca nu mai avea frane…era cat pe aci sa-l loveasca,dar intuitia de moment il facu sa accelereze brusc,mastodontul de zece tone trecind la distanta de cativa milimetri de el…….Simtea o apasare in suflet,parca visase ceva dar uitase ce si se simtea vlaguit…..

Peste cativa ani,barbatul faurise un mic imperiu financiar;devenise o persoana cunoscuta,era admirat ca un om ce a stiut sa-si cladeasca singur succesul.Cu toate acestea,peste alti cativa ani,sotia avea sa-l paraseasca pentru un barbat mai tanar.Din cauza socului suferit acesta se imbolnavi de inima…fiul sau,micul parvenit cum ii spunea el in gluma,tocase intreaga avere la jocuri de noroc si distractii pasagere……Ramas singur pe patul de spital,suferea in singuratate,singurul lucru de care se mai bucura fiind cerul azuriu ce se vedea atat de bine din locul unde zacea el…. De cateva nopti avea un vis ciudat:o Voce il tot intreba daca a castigat pariul sau nu?rasul isteric il facea pe acesta sa se trezeasca de fiecare data intr-un lac de transpiratie rece…..

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!