poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1475 .



Balada afaceristului român
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Andress ]

2006-11-19  |     | 



Balada afaceristului român


Omorât de mirajul topurilor întocmite de publicațile economice, cu cei mai bogați,influenți ș.a.m.d români, ajung să cred că mă aflu într-o țară prosperă, unde toți “trăiesc bine” și văd viața în portocaliu. Dar iată că deschid fereastra și văd realitatea. Unde sunt mertzanele din pozele topurilor, unde e zâmbetul oamenilor din firme? Până mor tot aflu…

Românașul meu, fie el de la sapă sau din vilă, când aude de un om cu bani, asociează afacerea cu furtul iar succesul,doar o lumină care arată cât se fură. Mulțumită educației comuniste, mentalitatea omului e să se plângă mereu că o duce greu, și dacă are un salar cu multe zerouri, în valută. ”Invazia capitaliștilor” e ca în anii ‘50 în care “veneau americanii”.
Omul de afaceri de succes, poate fi încadrat în doua mici povesti de reusita, în contrast
A fost odată un tânăr entuziast, pe care îl prinde anul 1990 în Dacia lui prăfuită,și muncitor la o întreprindere de stat. Prinde ideea că nu poate tot restul vieții să fie doar un biet angajat. Își vinde apartamentul sau Dacia prăfuită și prinde diverse ponturi despre privatizări “cu cântec”, șoptite de prietenul lui de la Privatizări. Face o firmă și participă la licitație și din angajat devine”patron”. Acesta, încet vinde intreprinderea pe bucăți (terenul,imobilele,utilajele) și o lasă pradă hoților și falimentului. Umple multe plicuri și le trimite unde trebuie. O excursie în Alpi, la domnul procuror care de ani întregi tot “cercetează”, o motocicleta la vameșul pasionat de motoare, și ca să fie totul bine, o masă la restaurant unor inspectori mai mari. Un mic politist naiv, găsește infracțiuni la “afacerist”,dorind astfel o promvare, ajunge printr-un telefon dat sus, să șteargă de praf dosare în arhivă, sau scos la pensie. “afaceristul” cotizeaza la partidul la putere, ca toate să meargă bine. Daca partidul cade, trebuie rapid să se pună bine cu cei noi, sau cade și el. E un om de afaceri de succes,după unele rețete românești.
A doua poveste e a unui om cu simțul afacerilor în sânge, care începe afacerea în debaraua casei lui,și muncește zile și nopți să plătească rata la bancă. Totul merge apoi, bine și după câțiva ani, își permite o plimbare cu o mașinuță mai fină ca bătrana lui Dacie. Dar e deranjat des, de vameșul de la export, care ar vrea și el să își construiască o vilă lângă oraș, de polițistul care vrea și el săracul, o mașină de teren. Inspectorul, bugetar și el, ar bea și el o băutură fină, nu doar palincă. Și dacă omul meu e chiar sus, mai e sunat din când în când și de partid, doar așa, poate ar dori să sponsorizeze și el cu ceva. Amândoi afaceriști ai mei, trăiesc stresați și supărați. Primul stă cu spaima în el că ar putea să cadă, iar al doilea simte că muncește mai mult pentru alții, și ar fi mai bine să evite ușor, niște taxe, că doar și el ar mânca o pâine. Deci ca să ai success, trebuie să muncești mult sau să furi? Sa fii om de afaceri înseamnă să te lupți mereu cu statul sau să faci în jurul tău o mică “mafie” de cartier? Povestirile mele sunt scrise de viața reală. Am arătat mai sus două căi spre prosperitate. Însă doar a doua e de durată Nu e ușor să faci afaceri în România. Cazurile de real succes curat, le pot număra pe degete. Mulți nu rezistă. Unii au ajuns din nou în Dacia prăfuită, alții au plecat din țară sau chiar în ceruri.Miliardarii de carton vor cădea încet. Ca să ai succes în afaceri, trebuie să știi că vremea meșterului bun la tot a trecut. Un singur om nu poate să facă marketing,dezvoltare și producție. Secretul succesului este, dupa mine, îmbinarea resurselor materiale cu cele umane.Să găsești omul potrivit la locul potrivit. Este o artă. Sigur că sună stupid dar nu oricine poate să facă asta. Iar afacerea o poți porni fără prea mult capital dar cu multă inspirație. Dar dacă vrei din prima zi să produci avioane, ai nevoie de bani.”Un afacerist bun scoate bani și din piatra seacă”. Oameni cu bani, băieți de cartier,muncitori,miniștrii! Toți au visat măcar o dată că au o afacere. Deschid fereastra din nou, și văd oameni visători,întreprinzătorii de maine! Le urez mult succes!

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!