poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 711 .



...when everything is sour & onion (text in lb.romana)!
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [the_critic ]

2006-11-14  |     | 



Anul asta m'am gandit serios la o investitie - un arc cu sagetile muiate in otrava. Ajuta ca o tigara dupa o partida de sex si alunga stresul cotidian care provoaca embolie si nopti albe. Jucati intr'o scena, afara ploua cu ligheanul si e "cancer", iar tu esti ferit acasa, stai la caldura cu burta indreptata spre becul de 100W si ti se rupe de tot si de toate pentru ca in combina se'nvarte CD'ul tau preferat cu muzica "chill" (touch & go - straight to no.1) si de'abia te'ai tolanit in pat, esti gata sa inchizi ochii si sa visezi ca plutesti in deriva dar nu apuci si te trezesti din placuta stare de moleseala, grabindu'te sa raspunzi la telefonul insistent: "Mdaa...?", constati cu lehamite ca la celalalt capat al firului se aude o voce care seamana cu a lu' sefu', "La munca bah, nu la intins mana!!!". Te supui ca in armata si trantesti nervos receptorul, terminand conversatia cu un salut militareste "Da sefu', sa traiti!" si te juri ca de maine nu mai inghiti basini, planuiesti sa'ti dai demisia cu mandrie si sa nu mai fi la cheremul nimanui; maine e ca o zi de munca obisnuita din cursul saptamanii. In minte te hartuiesc imagini cu veceuri murdare si conserve de peste, esti putin speriat si simti cum te incearca o stare de anxietate, dar esti trecut prin situatii de genul asta, "no biggy" iti spui in sine si iti urmezi instincul pana la baie unde privesti cu spaima in oglinda o mecla sictirisita ce aduce cu o carpa de bucatarie. Iti intorci privirea spre chiuveta si te dedici tabieturilor de dimineata, ti'e lene sa depui efort fizic si pipai cu degetele polita dupa periuta de dinti, o gasesti dupa multe incercari manjita cu bucati pietrificate de pasta de dinti "Colgate" de la ultima spalare, dai drumul instinctiv la robinet care incepe sa hurduie si sa arunce un jet de apa galben-puroi, simti cum cedezi nervos si iti vine sa'ti bagi sexul in ceva, dar iti amintesti inconstient ca iubita "ti'a dat papucii" saptamana trecuta si a fugit cu banii de intretinere. Ti'ai pierdut simtul umorului in scurgerea de la chiuveta o data cu culoarea de galbenus a apei si iei in serios tot ce se'ntampla de dimineata si pe parcursul zilei. "What's the worst that could happen?", iti mai zici in bataie de joc inainte sa iesi pe usa si te imbraci cu paltonul ros de molii, armat pe dedesupt cu arcul ucigas (tam-tam-tam).
Cobori scarile cu sovaiala si iti imaginezi cum peretii prind contur si soptesc versuri din Marilyn Manson si Coran, iti infunzi manecile in urechi si incepi sa crezi ca fiecare treapta duce mai jos in imparatia mortilor vii (?), deja transpiri ca dupa o zi de ridicat greutati la o sala de forta si te lupti sa n'o iei razna dar ai fost mereu usor de corupt si acum te lasi prostit de gustul sarat si indulcit cu coloranti al paronoiei ... Un vecin urca scarile putin garbovit de trecerea anilor si din cauza sacoselor pline de muraturi, flatuland dupa fiecare pas. Nu reuseste sa ajunga pana in varf si se opreste intre etaje, incheieturile ii slabesc si scapa pungile cu cumparaturi pe jos, mozolind tot palierul. Ramane cu ochii beliti la pustiul din capul scarilor care se joaca "de'a avionul" si banuieste ca e un pericolos din'ala - nu'si mai aminteste cuvantul - care fumeaza "iarba" si noaptea merge cu secta in cimitir, a auzit in jurnalul de la ora opt ca de asta se tine tineretul. Saliva ii curge caineste si se'ntinde pana'n buzunar, respira greu de parca ii ies niste spini din plamani sau poate l'au epuizat scarile, mintea ii zboara acum numai la emisiunea lui Tariceanu de acasa care incepe peste cinci minute, dar oasele nu'i mai permit sa sara peste tanarul care ii sta in drum si ca orice bosorog care'si numara zilele in care a pacalit moartea, se pune pe harta si da drumul la un torent de injuraturi amestecate cu sfinti si blesteme de mama ... Lumea in care esti supt se bruiaza si esti conectat din nou la realitate: "[...] in *censored* ma'tii de derbedeu" , "...ca daca mai traia si astazi Ceasescu va punea cu curu'n bat si va lasa prada ciorilor, fi'r'ati ai dracu' de nenorociti ca e plina tara de voi!". Trage o gura din aerul clocit al scarii si pregateste un nou val de sicane: "Hai s-c-u-l-a-r-e-a, aici nu e la ma'ta in canal! (trage violent de haine sa'ti arate ca nu se joaca) 'r'ati ai naibii de copii tampiti din parinti parasutisti! de ce va mai fac domne, daca nu'si dau interesul? vai de steaua voastra (se uita cu un aer curios pe sub gluga) ... ma, eu te stiu pe tine! ma, tu nu esti a lu' profesoru' de la doi? ihi, pai eu cu tac'tu ne duceam la furat de porumb impreuna cand se murea de foame dupa revolutie, ti'a zis?!". Brusc, i se descreteste fruntea si vorbeste cu tine ca de la egal: "Da' nu l'am mai vazut duminica deloc pe la biserica, a cazut la pat?" , "Da' ai vazut cine a scris prostii pe pereti" , "Da' vrei te rog sa ma ajuti sa'mi caut motanul prin parcare?" , "Da' stii ca era sa'mi cada un turture in cap, stai sa vezi ...", "Da' ...s.a.m.d.". Are Nirvana o piesa, imi scapa numele, despre un doctor cu o sclipire de geniu, descopera nu stiu ce boala si toti pacientii lui innebunesc si incep sa injure din senin, sunt momente cand fictiunea suprapune realitatea si te afli in pericolul de a face ceva stupid: "Auzi, da' foaia cu semnaturi a ramas la tine?". Si atunci se produce inevitabilul: "Am lasat'o pe frigider, brb!", schitezi un zambet constipat si te faci ca dai o raita pe acasa, pe la jumatatea drumului te opresti si iti asumi pozitia de cacat (stand pe vine), scoti din palton arcul cu tolba de sageti otravitoare si tii un ochi deschis pentru o precizie mai buna... A doua zi, politia pozeaza cu mortu' si intreaba conlocatarii daca nu stie nimeni ai cui sunt creierii intinsi pe pereti.
Eliberati'va capul de impuritati si lasati mintea sa iasa la o tigara. Step 2: Faceti'va mai comod pe perna (fii mai nesimtit) si desenati artistic cu puterea gandului un arc inspirat din paginile arhivelor de istorie, cu lemnul din cires si colturile poleite cu magia zeilor din Olimp, puteti? Step 3: Jump to step 4! Step 5: Stiati ca in fiecare episod din Seinfeld apare o figurina cu Superman in fundal?! Step 6: ...sau ca Ernest Vincent Wright a scris un roman (Gadsby) de peste 50 mii de cuvinte fara sa se foloseasca de litera "e"?! Step 7: ...si ca ciocolata contine opt picoare de insecte?! Step 8: ...pe cand creierul este constient inca 15-20 secunde dupa decapitare?! Step 9: Nu mai visa atata si citeste instructiunile de pe internet din "The complete idiot's guide to how great ideas come with a bow and arrow". Step 10: Credits [...]
Bansai si dont't try this at home ...maybe at work ;).

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!