poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2376 .



Vis prelungit
proză [ ]
...o mie de morti posibile

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Anisia ]

2002-05-15  |     | 



Vidraru dormea.Venise obosit de pe santier pe la patru dupa amiaza si era mort de sete.Teribil mai ardea soarele in iunie iar cabina macaralei nu-i putea oferi macar un minimum de protectie mai ales ca era vopsita complet in negru si nu in galbenul traditional.Acasa , nevasta-sa intindea rufele spalate pe sarma asa ca s-a dus singur la frigider si a inghitit aproape un litru de apa din sticla aflata special la rece.Nu prea avea chef sa manance,ii pica greu la stomac atunci cand manca obosit.A renuntat la ciorba de loboda si la cartofi preferand in schimb sa se culce.
Vidraru dormea,intins pe spate,cu mana dreapta sub cap si imbracat doar cu chilotii.Dormea si visa.Poate la cealalta femeie care il astepta cuminte intr-un apartament inchiriat de el la capatul opus al orasului.O cunoscuse in urma cu doi ani atunci cand a trebuit sa faca un comision pentru Grigore,vicepresedintele organizatiei locale a unui obscur partid de opozitie.Satul acela nu i se paruse deosebit fata de altele pana cand a intalnit-o pe ea.Avea 18 ani,era frumusica foc ,dar mai presus de toate se simtea in respiratia ei gustul pentru aventura.Iar el aprecia foarte mult aceasta calitate la o femeie.Nu i-a fost greu sa-i convinga pe "aia batrani" s-o lase la oras.In fata lor , Vidraru emana o putere de convingere enorma mai ales ca ii asigurase ca " o sa o bage la facultate".Nu avea importanta ca era mai batran , oricum traditia spunea ca muierea trebuie sa fie in puteri atunci cand omul ei imbatrneste , trebuie sa-l ingrijeasca si sa poarte basma neagra dupa moartea lui.Rareori se vazuse in satul lor vadan si asta doar cand femeia s-ar fi prapadit de boala sau de prea multa munca , nicicum de batranete.
Vidraru isi dadea acum seama ca Iulia era unicul motiv pentru care el , om de 50 de ani inca se mai gasea in preajma unor oameni de teapa lui Grigore sau Apostolescu.Banii lor ii ofereau o evadare temporara din monotonia casnicului.Cu banii lor isi cumpara vise , "scumpe da' face" , gandea el cateodata zambind pe ascuns.
Vidraru dormea si visa.Poate ca si la telefonul pe care il lasase sa sune cinci minute de frica sa nu fie vreun "amic" in cautare de favoruri.Se cam saturase sa tot bata drumurile pe ascuns ducand la-ndeplinire tot felul de sarcini neplacute.
Vidraru dormea in dupa-amiaza fierbinte de iunie , dormea si visa la nevasta , amanta si bani , la slujba si amici.Nimeni nu a remarcat sunetul usii deschse.

FRAGMENTE DIN RAPORTUL PRELIMINAR [Intocmit de plt.-adj.Domsa Gheorghe,sectia de politie nr 4.]:...cadavrul unei femei,in bucatarie...1.68m , bruneta,...identificata ulterior drept Vidraru Maria...multiple contuzii la nivel cranian...plaga deschsia produsa in urma lovirii cu un corp dur...multiple echimoze si urme de strangulare...barbatul , 1.85m , brunet ,aprox.50 ani identificat in persoana lui Vidraru Ion (proprietarul locuintei)...descoperit in dormitor.Cadavrul prezenta o plaga impuscata in zona frontala produsa probabil de un pistol calibru 44 mm ( a se confrunta cu rap. med. legist) ...lipsa altor leziuni precum si pozitia fireasca a cadavrului conduc la concluzia ca barbatul a fost ucis in somn...motivul crimei este jaful , in urma evaluarilor si a declaratiilor rudelor s-a constatat ca lipsesc....nu a fost identificat si arestat nici un suspect...

...Vidraru dorme si visa , probabil la tanara din cealalta parte a orasului.Pe frunte sangele i se coagulasein dare maronii si-i naclaise parul...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!