poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2304 .



Adevarata Viata
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [vsm ]

2006-06-04  |     | 



Adevarata viata este aceea pe care omul o traieste bucurandu-se de ceea ce vede, de ceea ce face, de ceea ce spune, de tot ceea ce ofera celor din jurul sau. Ce bucuros este omul care stie sa daruiasca celor din jurul sau, un zambet, o floare, o felie de paine, un banut, un pahar cu apa...
Omul este printre oameni ca un pom incarcat de roade printre pomii fara rod ! Daca avem un "look cool", daca suntem spalati, curati, parfumati...nu inseamna ca suntem oameni adevarati. Omul adevarat stie sa se jertfeasca pentru aproapele sau;omul adevarat invata sa iubeasca asa cum a fost iubit si el de catre Acela care a lasat locul Sau din Imparatia Cerului si a acceptat sa se intrupeze spre a ne oferi noua oamenilor un exemplu de adevarata viata.

De la inceputuri oameni au fost lasati sa aleaga intre bine si rau...oare de ce marea lor majoritate a ales si mai alege
inca ceea ceste rau ? Tuturor li se pune in fata viata si moartea, cei mai multi aleg ceea ce nu ar trebui sa aleaga, adica : moartea. Intre lumina si intuneric cel din urma este preferat...intre virtute si pacat, 99% aleg pacatul, virtutea fiind ceva...care nu se mai poarta!

Esti Om sau doar om? Sa fim sinceri cu noi insine si sa raspundem neincetat in inimile noastre la aceasta intrebare. Ce facem pentru ceilalti? Pentru noi cumparam, agonisim toata viata, lucruri de pret, nimicuri, pentru noi insine, dar pentru cei din jurul nostru ce facem? Copiii anului 2006 traiesc, marea lor majoritate, intr-o singuratate greu de spus in cuvinte...daca au sansa unui parinte crestin vor sti sa se bucure de soare, de flori, de o poezie, un film frumos care sa merita sa stai in fata sticlei...dar daca parintii sunt amandoi interesati doar de agonisirea cat mai multor bogatii terestre, copilul va beneficia de : calculator,telefon mobil, toate noutatile ce apar pe piata dar...nu se va bucura prea mult de atentia parintilor sai; oare cati dintre copiii zilelor noastre mai sunt imbratisati inainte de culcare? cati dintre ei se pot delecta impreuna cu parintii de citirea unei povesti? Sau de citirea unui text din Psalmii biblici? Cati?

Viata aceasta a ajuns sa fie traita astfel fiindca noi, oamenii nu am stiut ce sa alegem atunci cand a venit timpul alegerii. Viata noastra este asa cum este fiindca noi am cladit-o astfel, noi am ales sa primeze "materialul"; trupul omenesc nu a fost niciodata mai curat, mai spalat, mai parfumat ca in zilele noastre. Sufletul nu a fost, la randul lui, niciodata mai parasit, mai lasat de izbeliste, lasat sa moara de inanitie tot in aceste vremuri pe care le traim. Suntem vinovati de ceea ce avem, de ceea ce traim ! daca ne vom intoarce fata catre acela care ne iubeste cu adevarat poate vom intelege. EL are de la bun inceput un plan pentru fiecare dintre noi, daca alegem sa facem Voia Lui planul va fi o minune sfanta dar noi alegem calea noastra. Desi stim ca el este Calea, Adevarul si Viata ...


Avem un timp la dispozitie, nu stim exact cat anume, timp pe care ar trebui sa il petrecm incercand sa facem bine celor din jurul nostru, sa invatam sa ne apropiem de Acela care S-a jertfit pentru noi, fiindca numai cei care Il cauta din toata inima Il gasesc pe Cel care a facut cerul si Pamantul, marea, soarele si stelele, si pe noi oamenii.
Timpul poate fi aliatul nostru - cand alegem ceea ce trebuie, ceea ce este frumos, curat- sau inamicul nostru...



Rugaciunea omului este pentru binele lui, pentru salvarea sufletului lui...cel care se roaga este indrumat de Dumnezeu neincetat, cel care nu se roaga face tot ceea ce face din proprie initiativa si de aceea de cele mai multe ori greseste si viata lui se transforma in cu totul altceva decat o viata frumoasa, sfanta, asa cum Dumnezeu a dorit ca el sa aiba. Viata fara rugaciune este de fapt moarte.


Atat de mult doreste Dumnezeu viata pacatosilor! Are atata rabdare cu noi toti...din nefericire, unii refuza cu incapatanare sa asculte Cuvantul, sa asculte ceea ce Dumnezeu le spune neincetat pe diferite cai; ei vor regreta atunci...sa ne rugam si noi pentru ca incapatanarea lor sa fie transformata, incet-incet, de dragostea noastra pentru ei, asa incapatanati cum sunt,sa fie transformata am spus in ceea ce le trebuie de fapt. Dumnezeu poate sa faca in asa fel incat anumite alegeri ale noastre , care ne-ar putea distruge, sa ne conduca pana la urma la Viata!

Tu esti un copil al Lui, EL te iubeste si pe tine ca si pe toti ceilalti copii ai Sai, incearca sa te rogi pentru cei pe care nu ii cunosti dar stii ca exista pe planeta Pamant, stii ca sunt incapatanati, egoisti, rautaciosi, roaga-te pentru ei, roaga-te ca Bunul Dumnezeu sa le mai ofere o sansa ca sa vina pe Cale, pe calea cea ingusta pe care se vad urmele pasilor Domnului nostru Iisus Hristos!


Acum, aici, citind aceste cuvinte, te rog incearca sa nu uiti ca sunt atat de multi oameni care nu stiu ce inseamna devarata viata, care nu cunosc bucuria cea adevarata...cele mai multe bucurii sunt doar niste amagiri ale celui rau, iti poti cumpara nenumarate bijuterii de valoare...daca sufletul tau nu primeste Dragostea de care are nevoie, zadarnic; banii nu pot cumpara Dragostea! Banii nu pot cumpara fericirea, ei pot cumpara doar ceea ce este trecator!



Vino sa mergem pe malul raului unde cresc pomi ce dau rod in fiecare luna!

Iubirea Tatalui nu se poate compara cu absolut nimic din ceea ce cunoastem!

Asculta Glasului Lui, cand iti vorbeste prin picaturile de ploaie, prin mirosul florilor, prin sufletul tau multumit!

Tie iti ofera in fiecare zi frumusetile Sale, invata sa le pretuiesti, invata sa te bucuri de ele!

Adevarata Viata este numai alaturi de Acela care ti-a dat viata tie si tuturor celor care te inconjoara!

Mariana Vass, 4 iunie 2006

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!