poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3636 .



La naiba, vrem happy end!
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Teardrop81 ]

2006-05-28  |     | 



Ca de obicei, iubesc o femeie. Ma extaziez sau agonizez doar in functie de ea. Avem nevoie de chestia asta, sa facem miscari de rotatie in jurul cuiva, a ceva. Ne place sa ne credem comete, desi de cele mai multe ori ne nastem sateliti.Si ne place expresia “uite-asa au trait fericiti”.
Cum ziceam, iubesc o femeie. Ma extaziez sau agonizez doar in functie de ea. Restul sunt doar crampeie. A, am uitat sa adaug, ea iubeste pe altcineva.
Ultima mea iubire era la fel, patul i-l incalzea un altul. Si totusi, mi-a luat doar o saptamana s-o castig. Imi doream un pic de caldura si mi-a fost frig.Fiindca a fost dumnezeiesc s-o alerg; dar cand am prins-o, n-am mai stiut s-o aleg. Aveam si nu mai voiam.
Pentru femeia de-acum n-am curaj sa ma bat. Mi-e sufletul scrum si cromozomii striga “fii barbat, fii barbat!” Am mereu cosmarul asta, ca ma inec la mal. Am lasat la usa ei un sac de hamal; ganduri si vise si trepte, un trecut rumegat si un timp nedigerat zac in el. Nu, n-am lasat la usa casei ei un inel.
De asta ma simt uneori o holograma de praf. De asta uneori fluier in cinematograf.De ce rimeaza vorbele “fiule, trebuie sa stii ca viata asta e un ring” cu vorbele “altoiti pe un zid de singuratate, invinsii ranile-si ling”?
*

Ahile fara tendoane. Nu-mi plac filmele americane. Mereu bine si rau, dialectic si electric, teorii batute in cuie; oamenii astia chiar nu stiu ce gust are o poveste amaruie.Albul sau negrul, nimic nu e gri.Ma duci la mare, imbracat pentru ski.E grav.De asta uneori fluier in cinematograf.
Bunica-mea mi-a regizat copilaria. M-a ajutat sa evit miturile cu steagul si tara si glia.Era taranca si era savanta; era vestala si era bacanta. Mi-a zis asa:” Nicicand sa nu le spui metapovesti; e periculos si in timp ajungi sa-i plictisesti.Si nu bate darabana pe-o singura carte; nu-ti sufleca viata in drumul spre moarte”. (N-a trait sa ma vada iubind vreo alta femeie in afara de ea; e clar, pentru unul din noi a fost mai bine asa.)

*
Ce ziceam? A, da, iubesc o femeie. Am ars toate podurile in urma si pastrez doar o punte spre ea.Si in replica mea cea mai tare ii zic asa: “Ce fain ar fi sa ma lasi sa te invat. Din lacrimi de sfanta sa cazi in dezmat. Si la jumatate de drum sa te-ntorci inapoi; e-o harta cu drumuri si insule, paduri si alei desenate in doi.”
Dar iubita mea joaca in alt film.Fara sa vreau, povestea devine i c s t r i m. Fara suflu,ma-nduplec, ma suflec. O singura chestie ne leaga, vrem un final fericit. Dar mai conteaza? Lumea din sala a adormit. Si filmele noastre ruleaza, ruleaza.
La capatul obosit, pe undeva, trebuie sa fie si un final potrivit. Sunt singur in masina, ploua siroaie (ca-n filmele americane). Caut in torpedou. Si vad ca Scenariul mi-a facut un cadou. O bucata de hartie. Si scrie:
“Acum tac, dar intr-o zi o sa ma opresc din tacut. Zis si facut. O sa-ti arat cum sa tipi si sa murmuri; sa razi, sa te scuturi, sa plangi, sa te saturi. Si-n fiecare zi tu vei fi setea mea si o sa te beau. Te-am pupat, hai ceau. Vesnic al tau, Gigi.”


(El ii trimite telegrama. Venind intr-un suflet, in brate ii sare madama. Ploaia s-a oprit, soarele a rasarit, ei nu se mai termina de imbratisat, lumea nu se mai termina de aplaudat. Orchestra multicolora, melodie de final :”E alba, e alba?/E neagra, e neagra?/ E gri-gri?/ E gri-gri?”. THE END. Genericul. Gata.)


PS:Participati la tombola noastra, dotata cu premii dotate! Va rugam votati sfarsitul, dupa cum urmeaza: DA - in urnele albe, NU – in urnele negre. Atentie, nu puneti nimic in urnele gri. In ele isi scurg venele actorii.
A c c o r d i n g w i t h t h e f e d e r a l l a w s, t h i s m o t i o n p i c t u r e i s f o r y o u r c o n s i d e r a t i o n o n l y. P r o p e r t y o f E n d l e s s S t u d i o s.
_____

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!