poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 881 .



Prima
proză [ ]
schita de scenariu

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Dosolinus ]

2009-05-22  |     | 





Poate ca purtam in noi dezlegarea multor enigme dar sintem prea trindavi pentru a le cauta. (autor german sec. 18)

Marea Neagra

Costinesti 1978
Vara.

Personaje:

Dogul, Mirelosu, Lica, Zita, Silvia, Grasa, Un batran, Un soldat, Nudisti.

Mirelosu pleaca la mare cu Dogul si alti prieteni din adolescenta. A terminat facultatea si in septembrie va incepe primul an de stagiatura la Brasov.
Nu mai vrea sa o vada in ochi pe prietena lui de pe aproape toata durata facultatii, Zita. De aceea e doar cu prietenii.

Prima seara la discoteca. Dogul se prosteste si apare cu doua surori. Una grasa si una slaba. Mai facuse chestia asta si altadata. Atunci, Mirelosu
s-a culcat cu grasa si Dogul cu slaba. Acum Mirelosu danseaza cu aia slaba.

A doua zi. Zita a vorbit cu mama lui Mirelosu la telefon a aflat ca-i la mare si se infiinteaza la Costinesti. Dogul o vede si nu stie cum sa o indeparteze, chiar o ameninta. Mirelosu, beat, o accepta.

A treia zi. Plaja la nudisti. Grup mare, 10-12 persoane. Dogul si Mirelosu se duc dupa bere. Un batran care vindea bere pe plaja le explica ca nu vinde decit atunci cind berea este la temperatura potrivita. Baietii se pun atunci pe baut bere la temperatura potrivita. Dogul dispare si apare dupa un timp cu surorile. Mirelosu, afumat, o ia de mana pe Silvia si pleaca la nudisti cu ea. Adoarme pe plaja si i se scoala scula in somn.
Fata, 19 ani, nu stie cum sa-l acopere de rusine. Mirelosul se trezeste si o ia de mina, o duce in apa si o patrunde. Se intoarce la batranul cu berea , il recupereaza pe Dog, cumpara bere si se intoarce la grup, la nudisti. Acolo o ia de mana pe Zita si o patrunde si pe ea, tot in apa.

A patra zi. De dimineata si pana noaptea tarziu Mirelosu e cu Silvioara. Plimbari, romanta, ceata noaptea. In noapte Mirelosu o duce pe fata in tufe, pe plaja. Acolo, dupa consumarea placerii se trezesc cu un soldat, cu pusca incarcata, care incerca sa fie serios. Ii intreaba daca au terminat, si daca au terminat sa plece ca se reguleaza pe granita.

A cincea zi. Dogul ii spune Zitei sa-si vada de treaba si sa-i lase prietenul in pace. Zita sa moara. De durere se incurca cu Lica, un alt prieten de-al Mirelosului din grup, si numai cu ala sta pana la sfirsitul excursiei. Mirelosu cu Silvia. Silvia si atat. Nici macar nu-i stie numele de familie.






Brasov

Bulevardul Victoria.
Septembrie 1978

Mirelosu a inceput munca la comunisti. E stingher de tot. O intalneste pe Silvia care, culmea, locuieste chiar peste drum de el. Fata ii explica ca nu a intrat la facultate. Dar ca are un prieten care a intrat la medicina in Tg. Mures. Ca se iubesc.
Mirelosu o intelege si o patrunde mereu. Fata este de familie buna. Tata farmacist, din pacate mort, mama profesoara. Asa trece luna septembrie.


Armata
Octombrie 1978

Mirelosu pleaca in armata. Sase luni scoala de ofiteri in rezerva.
Pana la juramint, groaznic. Dupa juramant, cumplit. Mirelosu fuge din cazarma, se imbata, cade de pe o coasta unui deal cind incearca sa intre noaptea in cazarma si isi rupe clavicula. Este trimis, cu bustul in ghips, acasa sa se vindece. Acasa apare Zita, plina de bani si iubitoare. Il duce pe Mirelosu la Predeal, in statiune. Totul este foarte pasnic. Totul se petrece sub obladuirea colonelului, tatal Zitei, dar, deocamdata, Mirelosu nu stie ca ala exista. O singura data o suna la telefon pe Silvia care ii spune ca ‘e un monstru’ si ii inchide telefonul.


Brasov
Martie 1979

Mirelosu revine din armata. O regaseste pe Silvia slaba si palida. Se duc impreuna la Poiana unde fata il saruta pe Mirelosu, insista sa faca cinste, il tine de mana si plange mereu.
Mirelosu o incurajeaza. Ii spune ca o sa intre la facultate si ca o sa fie fericita.
Nu se mai culca impreuna dar se mai vad de citeva ori.

Telefonul
Aprilie 1979

Suna mama fetei. Mirelosu este la serviciu. Femeia il roaga sa ii faca o vizita.
Silvia o sa fie la o meditatie, deci n-o sa fie acasa.
Fara nici o obligatie, dar ar vrea neaparat sa-i vorbeasca. Mirelosu ii promite o vizita, dupa munca, in dupa amiaza aceleiasi zile.

Drumul
Aceeasi zi

Mirelosu ia autobuzul in directie gresita si ajunge in centrul Brasovului. Se hotaraste sa mearga pe jos pina la mama Silviei. Si merge. Se intilneste cu niste cunoscuti. Sta la taclale. Merge. Da un telefon. Merge. Incepe sa ploua cu galeata. Fulgera. Mirelosu merge prin ploaie, ud leoarca. Iese soarele. Mirelosu merge si se gandeste la prostii. Are o stare ciudata. Se opreste la o terasa si comanda un vin. Nu sta mult si iar merge. Suna la mama Silviei, raspunde Silvia si Mirelosu inchide telefonul. Curand ajunge la el acasa. Face baie, se culca.

Nunta
Iunie 1979
Bucuresti

Mirelosu se insoara cu Zita. Colonelul ii promite sa-l aduca in Bucuresti.
La nunta vine si Dogul.


Cimitirul
Peste cinci, sase ani
Fagaras, vara

Moare unchiul Mirelosului. Cel care i-a oferit gazduire in Brasov in vremea cu pricina. Vaduva, rememoreaza acea perioada de agitatie, in care ei, ea si mortul,
doi batrini pensionari linistiti au fost tulburati intr-un mod ‘interesant’ de convietuirea cu Mirelosu pentru citeva luni bune pe care ea nu le va uita niciodata. Mirelosu ii spune ca exagereaza, ca a fost linistit.
Ea ii raspunde ca numai pentru felul cum plangea fetita aceea de vis a vis
care i-a venit gravida in luna a treia la usa Mirelosu ar trebui sa taca.

Cambridge
Canada, 2003

Mirelosu nu-si mai aduce aminte numele de familie al Silviei, vag isi aduce aminte cum arata Zita, fosta lui nevasta, dar tare mult ar vrea sa o sune pe Silvioara si sa-i comunice ca a aflat si el si ca stie.


Mirelosu prostu’ si Dogul nostru



.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!