poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3732 .



Relativitate ghiurghiulie
proză [ ]

Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Cafe ]

2009-05-12  |     | 



Bun îi vinul ghiurghiuliu, hâc
Tari lari lari, tari lari la,
Dacă nu-l bei prea târziu,
Tari lari lari, hâc, șari lari ra,
Bun îi vinul și frumos,
Lari lari lari, tari lari la, hâc
Când îl bei cu om gustos…

Vocea bețivului sparse liniștea dimineții și sperie păsărelele gureșe care țopăiau pe trotuarul pustiu…Tânărul care aștepta autobuzul, ridică și el iritat privirea, din ziarul pe care-l frunzărea.
Bețivul dădu cu ochii de el și se apropie, clătinându-se:
- Aici…aici e stație de autobuz?
- Da, răspunse plictisit tânărul.
- Adică, de autobuz, autobuz?
- Da, de autobuz, autobuz, cea de autobuz avion e mai încolo…
- Nu vreau avion, că am rău de teroriști, da’ …hâc, nu știi, pe-aici trece și autobuzul meu?
- Da’ ce autobuz aștepți dumneata?
- Unu’ cât mai gol! Că nu suport gălăgia…
- Numărul, domnule!
- Ce contează numărul, dacă e 14, merg la Ionel, dacă-i 21, merg la Fănică, dacă-i 37…
- Da’, pe-aici trec toate, gata, am înțeles, spuse tânărul, vădit plictisit de explicațiile turmentatului.
- Auzi, continuă bețivul, da’ oare…autobuzele astea…vin cu șofer, cu tot?
- Cum adică? Păi, cum să circule un autobuz, fără șofer?!
- Așa cum am văzut eu într-un film…vrei să ți-l povestesc?
- Nu, mulțumesc, mai bine-ai merge să te culci, e 7 dimineața și dumneata ești deja…
- Abia 7 dimineața? Și, cum să mă culc eu, așa devreme?... Auzi, da’ e 7 dimineață azi, sau 7 dimineață mâine?
- Cum mâine?! E azi!
- Deci, e încă duminică, hâc…atunci, e bine…
- Ce duminică, domnule, că azi e marți?!
- E marți?! Înseamnă că e deja poimâine? Ce repede trece timpul când te simți bine!Hâc!
- Dom’le, da’ ești beat rău! Nu înțelegi că azi e marți? Marți, azi!
- Tinere! Dacă eu am plecat duminică de-acasă, hâc, și era azi, luni a fost mâine, adică ieri, iar azi e marți, atunci e poimâine!
- Nene, mă înnebunești de cap! Duminică a fost alaltăieri, ieri a fost luni, azi e marți. Azi e aaaaaaazi, marți!
- Păi, ce, am zis eu că nu e marți? De ce te enervezi, hâc? E marți, da’ e poimâine! Și dacă e poimâine, atunci mâine, miercuri, e răspoimâine, iar luni a fost ieri, adică mâine…Am lipsit cam mult de-acasă! Hâc!
Între timp, în stație mai apar doi tineri, o fată și un băiat, strâns îmbrățișați.
- Domnule, spuse primul tânăr, adresându-se prietenului fetei, nu vă supărați, puteți să-mi spuneți ce zi e azi? Că m-a înnebunit omul ăsta cu ieri e mâine și azi e poimâine…
- Azi? Azi e marți, răspunse cel întrebat.
- A zis AZI, azi, domnule, azi, marți, strigă satisfăcut tânărul. Nu marți, poimâine!
- Lasă-l, domnule, nu-ți bate capul cu el, nu vezi că-i beat mort, zise tânăra, privind către bețiv și măsurându-l din cap până-n picioare.
- Chiar așa, sări convins bețivul nostru, eu nici nu observasem că-i beat, hâc, noroc c-a zis domnișoara…Da’ ce beat e, dacă-l duce-n spate o femeie! Pe el ți-ai găsit să-l întrebi?!
- Nene, matale nu ți-e bine, vrei s-o iei azi pe cocoașă? Sări prietenul fetei.
- Azi? Mai bine-o lăsăm pe mâine…că, dacă se face ieri, e și mai bine…
- Ce zici acolo? Întrebă amenințător amicul fetei.
- Cine, eu? Ziceam că nu mai trec autobuze…
- De când ne înnebunești de cap, spuse fata, au trecut vreo trei…
- Încolo, sau încolo? Întrebă bețivul, arătând cu degetele în direcții opuse.
- Încolo, spuse fata, arătând la rândul ei, într-o singură direcție. Aici e stație pentru autobuzele care merg încolo!
- Da? Se miră bețivul, atunci, nu-i bine, că eu merg în partea cealaltă…
Și o luă încetișor, clătinându-se, în direcția opusă, lălăindu-și cântecul:
- Bun îi vinul ghiurghiuliu…
La un moment dat, se opri brusc si din mers și din cântat și se lovi cu palma peste frunte:
- Tii, am uitat să-i întreb, hâc, ce era mai important: o fi azi marți…bine, bine, da’ e marți de săptămâna asta, hâc, sau de săptămâna trecută?!


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!