poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2008 .



Trista poveste
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Dosolinus ]

2009-05-08  |     | 



Nu stiu ce-mi veni sa scriu aceasta povestire.
Eram student in Bucuresti si sora mea la Cluj.
Invata franceza. O fata frumoasa, cuminte si curata.
Venise la Bucuresti cu niste colege la un simpozion.
Am avut ocazia de a vorbi cu ea, ca intre frati.
La acea varsta.
Am invitat-o la restaurantul Berlin. Eram singuri la o masa si am discutat despre toate cele… Parinti, frati, iubire.
Sora mea era intr-adevar foarte frumoasa. Chelnerii imi aratau un respect deosebit.
Mi-a povestit printre altele ceva socant..
Un exchibitionist venea in fiecare seara in fata caminului de fete si se masturba. Fetele se distrau copios. Pina la urma au chemat portarul caminului sa faca ordine.
Portarul, un batrin s-a asezat linga tinar si a inceput sa se masturbeze la rindu-i.
Mesajul sorei mele era de haz si dezgust dar si putin ciudat.
Prin felul in care mi-a descris scena am inteles ca tot ceea ce a voia era doar ca sa faca fata chestiilor pe care eu, regizorul, excentricul familiei, i le-am povestit cu nonsalanta toata seara.
Am uitat toate acestea.




Au trecut anii.
Eram divortat si prieten cu viitoarea nevasta.
Intr-un mic cartier unde oamenii se cunosteau foarte bine. La doua lungimi de bat locuia fosta mea nevasta. Eram rau vazut de vecini cind urcam pina la al patrulea sa-mi vizitez iubita..
Pe scurt, nimeni nu-mi raspundea la salut ori sa ma salute.
Intr-o seara, mai bine zis intr-o dupa amiaza, ajuns la etajul patru am vazut un copil care striga, batind in usa, ca ii moare mama. Era usa apartamentului alaturat celui unde imi cautam eu iubirea.
Am fortat usa si am gasit mama copilului spinzurata cu un ciorap de teava de apa calda sau de apa rece de deasupra geamului bucatariei. Era si maica-sa, bunica baiatului, prin preajma, sau nu, dar imi pierdusem mintea. Imi amintesc ca i-am facut respiratie premoartei gura la gura. Si-a revenit femeia, dar era lesinata baba. O vecina care nu mi-a raspuns vreodata la salut il tinea pe baiat in brate si se pregatea si ea sa lesine. Cind a venit salvarea toate erau clare. Femeia, care defecase si urinase tot ce se putea in bratele mele, baba care suferise o sarutare dulce pe gura din parte-mi, vecina cu copilul de mina, care copil, de fapt isi salvase mama de la moarte, toti inlacramati dar fericiti.
Avusesem o experienta cu un matematician, un sahist nebun, cu nu mult timp in urma si doctorul salvarii ma cunostea oarecum. I-a sugerat, de fapt i-a spus clar femeii ca trebuie sa incerce sa discute cu mine ca sa o ajut sa scape de sindromul sinucigasului ceea ce, dupa el este foarte greu.
Tulbure situatie.
Nu stiu cind, dar, intr-o seara, femeia a venit la usa noastra si a sunat. Nu eram acasa. A raspuns viitoarea mea sotie, care nici ea nu stia pe unde umblam. Ce au vorbit, nu stiu.
Ce stiu este ca imi pare tare rau ca nu am fost acasa.
Femeia a baut Verde de Paris, adica o otrava ingrozitoare si a murit.
A fost tragic pentru ca avea patru copilasi, un barbat nu neaparat betiv dar curvar si ea era inca tinara si frumoasa. Avea atunci niste chilotei albastru deschis si o piele foarte fina dupa cite pot sa-mi amintesc.
Au inmormintat-o. Saracul barbat, vaduvul a suferit remuscari mari, de inteles, dar a venit si s-a culcat in pragul usii mele, a apartamentului viitoarei mele sotii si s-a asezat acolo sa doarma. Noapte de noapte.
Acuma fac legatura cu batrinul portar care s-a apucat de exhibare in fata caminului de fete din Cluj, alaturindu-se tinarului onanist, asa cum mi-a povestit sora mea si, inteleg de ce m-am asezat pe prag linga el si am dormit si plins impreuna o buna bucata de vreme. Doi neputinciosi care n-au putut sa salveze o brava femeie.


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!