poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3639 .



Atenție! Trecere la nivel cu calea ferată!
proză [ ]

Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Cafe ]

2009-02-04  |     | 



Se spune că dragostea este înălțătoare! Pe dracu! Poate încălțătoare! Sau, poate, înălțătoare o fi la 20 de ani, nu știu, că nu-mi mai amintesc, dar la patruzeci și, trecute, fix, atunci când te lovește, te lovește ca trenul. Ǎla ești! Credeți-mă, știu ce spun. După vreo douăzeci de întâlniri cu Săgeata Albastră, imaginați-vă cam cum arăt. Că eu mă îndrăgostesc, de la o vreme, foarte des! Impactul, ca implantul, dar efectele sunt devastatoare. Inițial, simptomatologia ciudată am pus-o pe seama crizei financiare, pe seama vecinilor gălăgioși sau chiar pe seama andropauzei prințului consort. Numai pe seama mea, nu! A dracului, simptome!
De exemplu, într-o zi, am vrut să gătesc un pui, dar, în loc să pârlesc puiul, m-am trezit cu birmaneza familiei spânzurată deasupra flacărei. Sau, altă dată, am vrut să cos un năsturel la o bluză și mi l-am cusut de deget. Într-o altă zi, în timp ce făceam o cafea, în loc de 3 lingurițe de zahăr (obligatorii!) am pus 3 linguri de sare.
Adică, mă chinui 20 de ani să-mi otrăvesc jumătatea și-acum, hodoronc, tronc, încep să-i dau vomitive!
Așa că, am ajuns la psiholog. La medicul de familie fusesem deja și, în condițiile date, (geografice, climaterice și de vârstă), m-a găsit insultător de sănătoasă. Dar, a zis că, poate, o fi ceva legat de criza varstei mijlocii…
- Ce v-aduce la mine, doamnă? M-a întrebat politicos psihologul, invitându-mă c-un gest să iau loc pe-o canapea jerpelită.
- Mijlocul, răspund eu, repezită. Pardon, mă scuzați, încep eu să mă bâlbâi, am vrut să spun, o criză de mijloc, adică, de fapt, criza mijlocului în vârstă…
Și, tocmai dădeam s-o continui cu combinări, permutări și aranjamente, când m-a întrerupt delicat:
- Lăsați, că-i dăm noi de capăt, o luăm din aproape în aproape…
- N-am putea, zic eu, s-o luăm din trei în trei, sau, măcar din doi în doi, că, știți, n-am intrat de vreo trei zile pe net și-s puțin cam agitată…
- Cum doriți, sigur, deci…concret, ce simptome v-aduc la mine?
- Păi: pisica, năsturașii, sarea…
- Stați, stați puțin, s-o luăm altfel: ce-ați observat ca fiind cel mai grav?
- Cel mai grav e, că mă îndrăgostesc des!
- De cine? Întrebă el, curios ca o cumătră, pe marginea șanțului.
- Asta-i bună! De unde să știu eu?! Pe siteul ăsta, unde mi se tot întâmplă, toți îs cu cagulele pe față, iar la poze, ori își pun una de-acum douăzeci de ani, ori una care nu le aparține…
- Aaa, zice el, iluminat, iubiți platonic?
- Exact așa, paltonic, bine zis, dar, cu palton cu tot și tot mă ia cu tremurici, cum intru pe site, cum începe inima să-mi bată: tic - tac, tic - tac, tic, tic, tic, tic - tac…
- Tic - tac, tic, tic, tic, am înțeles, am înțeles, mă întrerupse el…Și, ce-ați făcut în cazurile astea?
- Prostii, zic eu, cu gândul la creațiile mele literare…
- Cu cine? Se miră nesimțitul, în timp ce mâzgâlea ceva pe o foaie…
- Singură, singurică.
- Adică, folosiți vibrator?
Înainte de a răspunde, am rămas puțin pe gânduri: aveam, sau n-aveam așa ceva prin casă?! Storcător, aveam, tocător, aveam, râsniță, blender, prăjitor, dar din ăla, de care întrebase el, sigur n-aveam!
- Nu, încă nu, dar, dacă veți considera necesar, îmi cumpăr, nicio problemă. Sau, mai bine îmi iau un robot dotat cu de toate?!
- Dar soțul, soțul, cum e?
- Înalt, bine făcut….
- Nu, nu, mă refeream la potență, e potent ?
- Foaaarte potent, după afirmațiile secretarei, contabilei și vecinei de la parter, da’, ce dracu, dom’le, zic eu, ridicându-mă nervoasă de pe canapeaua lui, matale, ce faci aici, îmi scrii memoriile?! Asta pot s-o fac și singurică, pe deasupra și gratuit!
Și-am ieșit nervoasă, trântind ușa. Mai bine m-aș fi dus la popă. Ieșeam mai ieftin și cu niscai păcate, iertate.
Acum, trebuia să-i dau de capăt singurică, așa că, mi-am făcut un plan de acțiune:
1. Încheierea unui contract ferm c-o firmă de catering, condiție sine qua non pentru ca birmaneza familiei să scape vie și nevătămată.
2. Îndepărtarea tuturor acelor și a altor obiecte înțepătoare din casă. La soț, mă mai gândesc…
3. Evitarea excesului de sare, zahăr și grăsimi, dăunătoare grav sănătății.
4. Identificarea identității neidentificatului…
În timp ce-mi făceam lista, fiind foarte aproape de gară, aud o voce clară: « Trenul accelerat 644, pleacă de la linia… »
Am început s-alerg, ca nu cumva, să-l ratez. În fond, nu mai fusesem îndrăgostită de, hăăăt…vreo două săptămâni. Și, fir-ar el să fie de neidentificat, dacă-l găbjesc, păi, dacă-l găbjesc, de data asta…na, că tot prostii, scriu!
Adio, băi!

p.s. De vindecat, tot al meu m-a vindecat. Mi-a întrerupt conexiunea…Vorba aia:
O, dragule, vin să-ți aștern
Iubirea-mi gogoneață
Și-astfel te voi iubi etern,
Cât serverul e-n viață!

p.p.s. Se dedică lui, mon amour, toujour, parșivă.






.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!