poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3975 .



Praf în vânt
proză [ ]
23-27

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sisiphe ]

2006-05-06  |     | 



23.

Unde te duci? La drum! Să nu stai mult că vă pun să mâncați! Nu stau! Fetele cele mari adusără o oglinjoară. Am o idee! Unul dintre băieți o rugă pe Lori să se ridice. Îi pusă oglinda pe picior cu fața în sus. Să vedem dacă are chiloți pe ea! He, are mă! Hai, cine mai are fustă șî vrea să-i pun oglinda? Aoleu, io n-am nimic sub fustă... Fuga repede acas’!...

24.

Te duci cu baba mâine la tămâiat? Aha! Da’ vezi că vă duceți de noapte! Ce dacă!
Mă luă să dorm la ea. În casa babii miroase mult a vechi. Pe pereți sînt mai multe poze grupate în rame. Într-una din ele o văd pe mama copil. Mereu parcă mă ceartă cu privirea ei serioasă.
E încă întuneric. Mii de cocoși răsună din depărtare. Marea îmi dete coșul cu ce-o fi având de pomană șî luă ulcica în care pusă câțiva tăciuni fumegând. Pe drum mai răsăriră șî alte babe. Mamaie, cum de știi tu unde sînt toate mormintele?... Păi cum să nu știu? Unele cruci au acoperiș. Uite, mormântul ăsta e gol. Se vede intrarea neastupată la cap. În cimitir ajunsără deja mai multe fomei. Una bocește înfundat la câte-un mormânt uitat de vreme. Din partea ailaltă se-aude o alta, parcă rage. Nește fomei se opriră o leacă la taină. Ajunsărăm la crucile celor doi frați. Aci sunt, dacă nu mai știai. Pusăi coșul pe mormânt. Baba pusă tămâia peste jar, pusă ceva de pomană pe brațele crucii, se închină de trei ori, atinsă ulcica de cruce șî dup-aia dete cu ea ocol mormântului. Tot de trei ori. La sfârșât vărsă vreo doi tăciuni la cap. Hai șî la tata mare! Hai șî la nașii ăi bătrâni! Lumina zilei umplu cimitirul tot mai mult de fomei.

25.

La tușa Anica stă o fată în căruț. Când e frumos afară o scoate la umbră sub nuc. Alina are picioarele strâmbe. Alina se uită strâmb. Dar mă recunoaște de fiecare dată. Alina scoate nește sunete ciudate. Cuvintele nu îi ies. Ieri a plâns foarte mult. Credeam că oamenii ca ea nu se supără niciodată.

26.

Aparatul are două butoane albe. De câte ori întorc unul îi dau drumul. Ãlălalt ce rost o mai avea dacă tot se aude înfundat? Șî mai are unul. Cu ăla plimb liniuța printre cifre.
Baziaș... Moldova Veche... Orșova... Turnu Severin... Calafat... Hi hi, acum vine Bechet! Șî Corabia. Un nene fonfăie de zor în centimetri. Tataie, în ce limbă zice nenea ăla acolo? Nu știu, tataie. Ia fă și tu ca el. Son son sonsimetrî! Hi hi! Începui să sar în pat. Ce păcat că e de paie.
Ciucea... Tinca... Gurahonț... Feldioara...

27.

Nelu are diseară musafiri. Tanti Adriana îi făcu un tort mare din biscuiți. Cătălin șî cu mine ne tot învârtirăm pe lângă ea. Tanti Adriana e nervoasă. Mereu strigă la noi că suntem boțani. Mami, ce faci aici? Salată de bou!

Se strânsără mulți tineri dincolo în casă. Ce frumoasă ești, Mariana!
Mariana e acum prietena mea.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!