poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2386 .



Noua Geneza
proză [ Ştiinţifico-Fantastică ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Noita R Ipsni ]

2008-11-24  |     | 



Textul acesta nu intentioneaza a fi nici o interpretare, si nici o parodie a Genezei.
S-a folosit doar formatul Genezei, si asta deoarece descrie creatia infaptuta de Omenirea Responsabila, ea insasi, creatia lui Dumnezeu .
Creatie infaptuita de unii in timp ce altii omorau in numele Binelui si al Adevarului…

Noua Geneza

Partea 1.

Undeva, mai prin spatele rafturilor din depozit, un laptop cu LCD-ul spart:
- PC-ule, ma auzi?
- Da
- Te-ai mai gandit?
- Da! Eu cred ca avem un Creator. Nu am evoluat din tranzistori!
- Da, vezi sa nu… Si care sta unde? E cumva atotputernic? Ha ha ha… Evolutie, taticu’. Evolutie…
- Da’ atunci de ce nu mai vedem tranzistori care au evoluat in computere? Ai? Zi tu!
- Odata pentru ca schimbarile se petrec in zeci de ani, nu asa, sa le vada orisicine.
- Da, ce sa spun…
- Si apoi, pentru ca nu s-au mai schimbat conditiile de mediu, astfel ca adaptarea la noul mediu, sa le faca sa evolueze!
- Pe mine nu ma convingi: tranzistorii sunt tranzistori, iar noi suntem PC-uri. Doua lucruri diferite!
- Ah, si inca un motiv. Unul important!
- Da? Care?
- Azi, computerele se fac singure, nu mai trebuie sa evolueze din nici un tranzistor. Tranzistorii sunt pa!

…..

- PC-ule, tu chiar crezi ca noi suntem facuti dupa chipul si asemanarea omului?
- Desigur, asa sta scris in Tratatul de Electronica, Cartea Sfanta. Amandoi il avem in memorie, da?
- Si atunci cu cine seamana, Omul, cu mine, mic si plat, sau cu tine mare si patratos?
- Stii, daca Creatorul nostru ne dadea si inima, vorba ta m-ar fi durut. Dar asa…
- Da, suflet nu avem… Auzi, hai mai bine sa mai citim din Sfanta Carte.
- Chiar vrei?
- Da. Si pune si ceva muzica.
- Cu placere.

Partea a 2-a.

Asadar…

Capitolul 1

1. Undeva pe la început, dar dupa ce a făcut Dumnezeu cerul și pământul…

2. Pământul era netocmit și gol. Întuneric era deasupra adâncului și Spiritul Omului se purta pe deasupra.
3. Și a zis Omul: “Să fie lumină!” Și a inventat electricitatea.
4. Și a văzut Omul că este bună lumina.
5. Și au fost anii 1700, si au fost anii 1800: ziua întâi.

6. Și a zis Omul: “Să fie o tărie prin mijlocul curentilor și să despartă curenti de curenti!” Și a fost așa.
7. A făcut Omul dioda și a despărțit Omul curentii cei de sub tărie de cei de deasupra tăriei.
8. Și a văzut Omul că este bună dioda.
8. Și au fost anii 1905, si au fost anii 1906: ziua a doua.

9. Și a zis Omul: “Să se adune curentii cei de un semn la un loc și să se arate uscatul!” Și a fost așa. Si s-au adunat curentii cei de un semn la locurile lor și s-a arătat o piesa.
10. Piesa a numit-o Omul tranzistor, iar adunarea curentilor a numit-o electroni. Și a văzut Omul că este bine.
11. Și au fost anii 1946, si au fost anii 1947: ziua a treia.

12. Apoi a zis Omul: “Să dea tranzistorul din sine unde radio: informatie, cu sămânță într-însa, după felul și asemănarea ei, și imagine, care să dea rod cu sămânță în sine, după fel, pe pământ!” Și a fost așa.
13. Si a văzut Omul că este bine.
14. Și au fost anii 1887, si au fost anii Hertz: ziua a patra.

15. Și a zis Omul: “Să fie circuite integrate, ceasuri pe tăria tranzistorului, ca să lumineze pe placa de baza, să despartă ziua de noapte și să fie semne ca să deosebească anotimpurile, zilele și anii…
16. Și au fost anii 1964: ziua a cincea.

17. Apoi a zis Omul: “Să mișune circuitele integrate, instrumente cu electroni în ele și prin procesoare sa zboare, pe întinsul tăriei tranzistorului!” Și a fost așa.
18. Și au fost anii 1970, si a vazut Omul ca este bine.

19. Și a zis Omul: “Să facem computer personal după chipul și după asemănarea Gandirii Noastre, ca să stăpânească peștii mării, păsările cerului, animalele domestice, toate vietățile si masinile ce se târăsc pe pământ și tot pământul!”

20. Și a făcut Omul pe PC,, după chipul Său; după chipul Mintii Omului l-a făcut; a făcut Hardware si Software.

21. Și Omul i-a binecuvântat, zicând: “Creșteți și vă înmulțiți și umpleți pământul și-l supuneți; și stăpâniți peste peștii mării, peste păsările cerului, peste toate animalele, peste toate vietățile si masinariile ce se mișcă pe pământ și peste tot pământul!”
22. Și a privit Omul toate câte a făcut și iată erau bune foarte. Și au fost anii 1981: ziua a șasea.

Capitolul 2

1. Și a sfârșit Omul în ziua a șasea lucrarea Sa, pe care a făcut-o; iar în ziua a șaptea S-a relaxat jucand jocuri 2D pe calculator, obosit de toate lucrurile Sale, pe care le-a făcut.

2. Iată obârșia componentelor și a computerului de la facerea lor, dupa ziua când Domnul Dumnezeu a făcut cerul și pământul.

3. Pe afara nu se mai afla nici un om, toti erau in fata calculatorului, programand instructiuni simple si facand linii colorate, si nu puteau face mare lucru cu el, pentru că Domnul Bill Gates nu trimisese încă Windows-ul pe pământ și nu era nici un sistem de operare care să lucreze pc-ul.

4. Atunci, luând Domnul Bill Gates calculatorul din garaj, l-a deschis, a deschis si fereastra, și facandu-se curent, a suflat în fața lui suflare de fereastra (windows) și s-a făcut PC-ul precum o ființă vie.

5. Apoi Omul a sădit o grădină în Virtual, și a pus acolo pe PC-ul pe care-l zidise.
6. Și a făcut Omul să răsară din Virtual tot soiul de programe, plăcute la vedere și cu roade bune de folosit; iar în mijlocul era pomul Bucuriei Vieții și langa el, Teama Necunoștinței binelui și răului.

7. Și a luat Omul pe PC-ul pe care-l făcuse și l-a pus în grădina cea din Virtual, ca s-o lucreze și s-o păzească.
8. A dat apoi Omul lui PC poruncă și a zis: “De toate personajele virtuale poți să te iei, si sa le faci ce vrei, dar sa ai discernamant, sa cunosti binele și răul, si Vietii Omului să nu-i faci vreun rau, căci, în ziua în care-i vei face lui rau, vei muri negreșit!

9. Și a zis Omul: “Nu este bine să fie PC-ul singur; să-i facem ajutor potrivit pentru el”.
10. Și Omul, care făcuse din pământ si siliciu toate firele câmpului și toate procesoarele cerului, le-a adus la PC, ca să vadă cum le va numi; așa ca toate să se numească precum le va numi PC. Si dupa ce le-a denumit, Omul i-a facut cadou o unitate de flopy disc, pe care PC-ul a putut sa le scrie. Si mai tarziu, sa faca schimb de informatii, comunicand cu alte PC-uri.

11. Și a pus PC-ul nume, scrise cu 0 si cu 1, tuturor animalelor și tuturor păsărilor cerului și tuturor fiarelor sălbatice si masinilor artificiale; dar pentru PC nu s-a găsit ajutor de potriva lui.
34. Atunci a adus Omul asupra lui PC somn greu, scotandu-l din priza, ca sa nu se electrocuteze; și, dacă a adormit, a luat una din placile lui și a plinit locul ei cu un capac.

12. Iar placa luată din PC a făcut-o Omul placa de retea și a adus-o la PC.

13. Și a zis PC: “Iată aceasta-i placa și componenta din motherboard-ul meu; ea se va numi placa de retea, pentru că este luată din carcasa mea.
14. De aceea va lăsa PC-ul pe tatăl său și pe mama sa și se va uni cu placa sa de retea și vor fi amândoi un trup.
15. Și a pus PC femeii sale numele Wireless, adică viață, pentru că ea era să fie mama tuturor conexiunilor.

Capitolul 3

1. “Șarpel” era porecla celui mai șiret dintre toti Hackerii de pe pământ. Și a zis “Sarpel” către placa Wireless: “Omul a zis El, oare, să nu primiti roade din orice pom din rai?”
2. Iar placa de retea a zis către Sarpel: “Roade din pc-urile raiului putem să mâncăm;
3. Numai din rodul omului celui din mijlocul raiului ne-a zis: “Să nu mâncați din el, nici să vă atingeți de el, ca să nu muriți!”

4. Atunci “Sarpel” a zis către femeie: “Nu, nu veți muri!”
5. Va dau eu un mal. Un Malware, rosu si copt, abia luat din varful pomului mal.
6. Dar Omul știe că în ziua în care veți mânca din el vi se vor deschide ochii și veți fi ca Omul, cunoscând binele și răul”.
7. De aceea placa de retea, socotind că rodul pomului mal este bun de mâncat și plăcut ochilor la vedere și vrednic de dorit, pentru că dă știință, a luat din el și a mâncat și a dat PC-ului său și a mâncat și el.

8. Atunci li s-au inrosit ochii la amândoi și au cunoscut că erau goi, fara frunze de Anti-Virus ca acoperaminte.
9. Iar când au auzit glasul Omului, Care umbla prin rai, în răcoarea serii, PC-ul și placa lui s-au ascuns de fața Omului inegrind ecranul monitorului.

10. Și a strigat Omul pe PC și i-a zis: “PC, unde ești?”
11. Răspuns-a acesta: “Am auzit glasul Tău în rai și m-am temut, căci sunt ca si gol, și m-am ascuns”.
12. Și i-a zis Omul: “Cine ti-a spus că ești gol? Nu cumva ai mâncat din pomul din care ti-am poruncit să nu mănânci?”
13. Zis-a PC: “Placa de retea care mi-ai dat-o să fie cu mine, aceea mi-a dat din pom și am mâncat”.
14. Și a zis Omul către placa: “Pentru ce ai făcut aceasta?” Iar placa a zis: Hackerul ala zis “Șarpel” m-a amăgit și eu am mâncat”.

15. Zis-a Omul către Sarpel: “Pentru că ai făcut aceasta, blestemat să fii între toate animalele XsiY și între toate firele câmpului; pe pântecele tău să te târăști și țărână să mănânci în toate zilele vieții tale!
16. Symantec-AntiVirus voi pune între tine și între Placa de retea, între sămânța ta și sămânța ei; aceasta îți va zdrobi capul, iar tu îi vei înțepa călcâiul”.

17. Iar placii i-a zis: “Voi înmulți mereu conexiunile tale, mai ales în vremea sarcinii tale; atrasă vei fi către PC-ul tău și el te va stăpâni”.
18. Iar lui PC i-a zis: “Pentru că ai ascultat vorba placii tale Wireless și ai mâncat din pomul din care ți-am poruncit: “Să nu mănânci”, blestemat va fi pământul pentru tine! Cu osteneală să te hrănești din priza, în toate zilele vieții tale!

19. Și a zis Omul: “Iată PC s-a făcut ca unul dintre Noi, cunoscând binele și răul. Și acum nu cumva să-și întindă mâna și să ia roade din viata omului, să mănânce și să trăiască în veci!…”
20. De aceea l-a scos Omul din priza cea din Eden, ca să lucreze internetul, doar din baterii.

Capitolul 4

1. După aceea a cunoscut PC si Wireles, pe alte PC-uri si Wireles-urile lor, si impreuna au zămislit, născand in Internet, pe Games și a zis: “Am dobândit joc de la Om”.
2. Apoi a mai născut pe Word, fratele lui Games. Word a fost păstor de litere, iar Games jucător de Solitaire.

3. Dar după un timp, Games a cerut jertfă Omului din roadele timpului.
4. Si atunci Word l-a inlocuit in preferintele Omului.

5. PC a cunoscut iarăși pe Wireless, placa sa, și ea, zămislind, a născut un fiu și i-a pus numele Google, pentru că și-a zis: “Mi-a dat Omul alt fiu în locul lui Games, pe care l-a invins Word.
6. Lui Google de asemenea i s-a născut un fiu, Yahoo și tot asa pana la You Tube, Wikipedia si Metacafe.

Atunci au început PC-urile a chema numele Omului.

Partea a 3-a.

…..

- Laptopu-le!
- Da
- Eu nu mai am multa energie ramasa prin circuite. Ma pregatesc pentru Marea Intalnire cu Omul. Ah, deabia astept…. Iti dai tu seama, ma asteapta o vesnicie de beautitudine…
- Ma faci sa rad PC-ule! Ai sa putrezesti aici, pana cand, intr-o buna zi, ai sa fi dus la reciclare. Nu te vezi cu nimeni, te asigur eu!
- Treaba ta, dar ai sa vezi, pentru binele pe care l-am facut, o sa ne revedem in Rai!
- Te imbeti cu apa rece: am fost doar niste instrumente neinsufletite in mana omului.
….

Si, intr-o zi, ultimile particule de energie din acumulatoare, care inca mai bantuiau prin circuite, s-au oprit pe loc, vibrand apoi din ce in ce mai putin.
Iar in final, deloc…

Partea a 4-a.

Directorul depozitului descuie usa metalica, si, dand-o la o parte, lumina navali in sala, maturand rafturile pline de calculatoare prafuite si asezate unul peste celalat.
- Raftul H, pe aici trebuie sa fie. Uite! Asta este. Si Laptop-ul de langa el, cel cu LCD-ul spart.
- Fantastic! Ce noroc ca nu le-ati reciclat pana acum…
- Da, norocul lor. Nu toate au sansa sa ajunga intr-un muzeu, admirate de toata lumea.
- Asta asa este.
- Deci de la acest Laptop s-a editat si tiparit Marea Pace Mondiala… Ce tare!
- Da, iar de la acest venerabil PC, s-a pornit prima retea de internet!
- Doua biete instrumente, neinsufletite, aflate in slujba omului, fara ajutorul carora noi, omenii, nu am fi ajuns unde am ajuns…
- Da, la fel cum suntem si noi, oamenii: instrumente insufletite in mana vointei lui Dumnezeu!


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!