poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3351 .



Efecte secundare
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [R ]

2008-04-03  |     | 



Efecte secundare

În biroul luxos al unui politician intră un reporter.
- Bună ziua, domnule politician ! salută respectuos reporterul.
- Poftiți, vă așteptam, îl invită politicianul, luați loc !
- Da, astăzi aveam programarea.
- Vă ascult, în ce problemă ?
- Domnule politician, se tot vorbește despre copiii lăsați singuri acasă de către părinții plecați la muncă în străinătate.
- Da, dom’le !
- Despre copiii cu probleme psihice cauzate de lipsa părinților.
- Da, ceea ce vă pot spune, este că aceste probleme au fost cauzate de comuniști, împreună cu idiotu’, ăla, că altfel nu știu cum să-i mai spun, cu Ceașcă ...
- De cafea ? îl întrerupe reporterul mirat.
- Nu, dom’le, ăla, fostu’ dictator, Ceașcă !
- Aaa !
- Comuniștii, dom’le, comuniștii !
- Domnu’ politician, nu înțeleg ce legătură are Ceașcă, cum îi spuneți dumneavoastră, care a fost împușcat de mult, săracu’, cu problemele psihice ale copiiilor de astăzi ?
- Păi, dom’le, de ce au copiii probleme ?
- Copiii din zilele noastre au probleme psihice deoarece părinții nu sunt lângă ei, să-i crească, să le ofere sprijinul psihologic atât de necesar în dezvoltarea unui copil.
- E, vezi !
- Nu, ce să văd ?
- Asta e, comuniștii, în frunte cu fostu’ dictator Ceașcă ... au făcut ... ce au făcut ?
- Ce ... au făcut ?
- Au făcut o flotă, mare, cam la trei sute de vapoare.
- Și ce dacă ?
- Păi, îți dai seama câți marinari erau nevoiți să lucreze pe acele vapoare, adică să navigheze pe mările și oceanele lumii.
- Așa și ?!
- Cum, așa și, vii aici să-mi spui că sunt copii cu probleme psihice cauzate de lipsa părinților și acum mă întrebi, așa și, păi, marinarii, pe mării, plecau mult timp de acasă, familiile lor le simțeau lipsa, sufereau.
- Da, aici aveți dreptate.
- Sigur că am dreptate, comuniștii în frunte cu alde Ceașcă, au cauzat multe probleme, așa că noi, politicienii, ne-am bătut ...
- Pentru ciolan !
- Nu ! ... Adică, da, și asta, dar ... acum vroiam să zic că ne-am bătut capu’ cum să rezolvăm aceste probleme create de fostu’ dictator Ceașcă cu comuniștii lui.
- Bravo ! Și cum ați rezolvat-o ?
- Am lichidat flota ! declamă mândru politicianul.
- Aaa, asta era !
- Da !
- Deci, de-aia a dispărut flota, trei sute de vapoare, ca să nu mai plece marinarii departe de familiile lor ?!
- Da, astfel ne-am preocupat de sănătatea mintală a viitorului țării.
- Incredibil, nu m-am gândit la așa ceva !
- Dacă n-ai stofă de politician.
- Uimitor câtă gândire politică și ce profunzime a ideilor.
- La așa multe probleme cauzate de comuniștii lu’ Ceașcă, bine-nțeles, că trebuie să facem eforturi enorme pentru a salva situația.
- Deci sunt multe probleme ?
- Păi, la câte fabrici, uzine, combinate, rafinării a făcut și Ceașcă, ăsta !
- Foarte bine !
- Cum, foarte bine, dom’le, nu știi ce vorbești !
- Ba da, dar ... !
- Ce dar, vii cu șpăgi la mine.
- Nu, nu vă dam daruri.
- Nu dai, ă, nu dai !
- Eu doar întreb.
- Atunci, fii atent, dacă erau multe fabrici și uzine, nu trebuia lumea să meargă la servici ?
- Ba da, atunci îți da servici și dacă nu vroiai.
- Păi vezi, deci lumea își lăsa copiii, ăia, mici, care stau prin creșe și grădinițe, fără părinți, fără părinții care erau obligați de fostu’ dictator Ceașcă, să meargă la muncă.
- Păi, trebuia lumea să muncească.
- E, aici, am intervenit noi, politicienii, i-am ajutat.
- I-ați ajutat, bravo, cum ?
- Am închis și am lichidat fabrici, uzine, rafinării ...
- Bravo, așa i-ați ajutat, lichidând flota, fabricii și uzine.
- Păi, noi, politicienii, am făcut ce-am putut pentru a crea condiții părinților să stea lângă copiii lor.
- Bine-bine, dar dacă părinții numai aveau servici, numai aveau nici ce mânca și astfel au fost nevoiți să plece, nu opt ore la servici, ci cu lunile, la muncă la negru în străinătate.
- Dom’le, asta e, noi, poiliticienii, am făcut tot ce-am putut, dar ... există și efecte secundare !


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!