poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1610 .



Sâmbetele cu născocirea 4
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [dayana ]

2008-03-28  |     | 



Drept să vă spun, dacă mintea te aruncă afară, ești pierdut. Și asta în sensul că e greu să mai născocești. E o paralizie care te răpune de la primele simptome. Să recapitulăm. Eu mă întâlnesc cu născocirea, mă stârnește, eu încep să mint. E o diferență între a născoci și a minți. Minciunile sunt anesteziante pentru cei dragi nouă, sunt eschivări cu zâmbetul împietrit pe buze sau sunt crize de personalitate, când ne căutăm într-un morman cu rufe, crezând că vom găsi ceva în dezordinea colorată a gândurilor noastre dezechilibrate. Născocirea e o artă, o bună manieră, o iscusință, la un moment dat un reflex. Născocim ca să ne hrănim mintea epuizată și blazată și ca să alimentăm sufletul răstignit pe bețe de vanilie. Iar întâlnirile sunt niște transe deslușite în mers de șamani uitați de lume. Ea mă provoca întruna, sistematic și văzându-mi mintea încleiată de absurd, mă opri și privindu-mă scurt, îmi enunță o teorie (ah, cât urăsc teoriile ei): Cu cât te vei sili mai mult să născocești, cu atât te vei elibera de canoanele macrosistemului în care ești condamnat să supraviețuiești. Eu nimic, gol. Mintea blocată, parcă niciodată nu găsisem vreo cale să urnesc ceva din loc cu rotițele din plastic transparent ale minții mele trecătoare. Nu ești tetraplegică, îmi spuse ea, ca un reproș usturător. Trebuie să ne chinuim până la epuizare, în toate formele ei, pentru a născoci ceva? Avem mâini, avem picioare, avem ochi, chiar și gândim uneori... refuzam să mă conving că tot ce gândeam e dus la paroxism, îmi strângeam mintea într-un colț, să o țin trează, lucidă, să devoreze, să producă, să se concentreze, să înghită imagini, mii de imagini, de gesturi, de priviri, de cuvinte pe care nu le văzusem, percepusem, observasem, ascultasem niciodată în viața mea. Atunci în care viață? Și cu cât mă îndârjeam mai mult, cu atât ea se amuza mai mult pe seama mea. Elementul X mă prindea din urmă și mă înghiontea, fără remușcări, până când trupul, acea gazdă temporară a mea, avea să mă împingă și el la rândul lui, spre o zvâcnire de necontrolat...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!