poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1543 .



Balcanism, luminite, cumnati etc.
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [agiu_elena ]

2008-01-21  |     | 



LUMINIÞE, BALCANISM, CUMNAÞI ETC.

După ce ai așteptat cu stoicism mai bine de 16 ani luminița de la capătul tunelului, vine unu’, n-are importanță cine, de-acolo de sus... Poftim!? Ministru!? Hai,dom’ne…!
Secretar de stat!?...Să fim serioși...Nu mă lua cu de-astea ...Gata, nu mai ține...Mă rog, persoană sus-pusă...Ceea ce importă e că-ți deschide ochii o dată pentru totdeauna că ești un fraier, bag’samă,că ai votat cu ăia și că-i musai să votezi cu ăilalți, cu ei adică...Și te lămurește că tunelu’ ăsta e demult în zig-zag, dacă nu chiar în spirală și că de-aia nu se mai zărește, mă rog...Vezi cum devine chestia? Schimbare,dom’ne…O cotitură, ceva...Când vă spuneam eu, voi nimic... Înainte, ca rusu’! Tot cu ăștia...Nu vedeați, nu auzeați, nu simțeați că mirosea a stătut...Dar ce spun eu!? Duhnea de la o poștă hoitul. Frână în calea progresului cu orice preț...Păi, să te întorci la composesorate, arendă și concesionări pe 25,50,100 de ani, mi se părea o aberație, da’ mi-am zis că, dacă tot sunt în fruntea țării, lasă-i, domnule, să vedem ce pot...Cum să le dăm cu piciorul dintrodată, să-i aruncăm ca pe-o măsea stricată...!?Nu se cuvenea…Da’să știi c-am făcut-o de oaie! N-am înțeles!?A…lupu-n piei de oaie…Sunt cu toții mielușei până ajung la ciolan și încep să scoată colții!?Ei, om vedea ce-o ieși…Vin alegerile-acu’ și le dăm cu tifla iar...Doar suntem maieștrii, nu!?La-nvârteli, voiam să zic ...Păi, să ne sucescă ei mințile cu luminițe, draci, laci, nu se făcea, dom’ne…Măi, și când am încercat să-i spun nevestii-mi că ăștia sunt niște șarlatani, mi-a tăiat-o, știi,așa scurt,’telectuală, de, cu “Schimbarea domnilor,bucuria nebunilor…”, de parcă noi nu știam ce vrem...Mama voastră...Las’ că v-arătăm noi peste-o lună...Vă duceți dracu’cu luminiță, cu tunel cu tot...Românu’ e-al dracu’ domn’e! Deștept foc, numai să vrea și-o-ntoarce ca la Ploiești...Important e să cadă-n picioare...Ca pisica...Problema însă e alta. Se pare că ni s-ar trage de la balcanism, boală cumplită .Ce-i drept, nu m-am documentat în această privință, dar când voi studia problema, fiți siguri că voi scrie un articol special dedicat acesteia. Scuze pentru digresiune...Rămăsesem la nevastă-mea...Cică ar fi auzit –o pe Titina, cumnată-mea din partea lu’ frate-meu ăl mic, de s-a mutat acu’ doi ani la Vâlcea, fiindcă zicea că la Breaza nu-i priește aeru’, că de-aci i s-ar trage...Balcanism pe dracu, mi ți-am bunghit-o eu demult...Auzi, aeru’…!?Uite că-și găsi nașul cu mine...Munca nu-i priește și s-o spunem pe-a dreaptă, toți dăm buzna la plăcinte și la război înapoi.Aici e baiu’…C-avea pământ mult și acu’ se duce de cară grâu și porumb și-l duce la munte...Cât despre frate-meu ăsta, ce să zic!?De când e proprietar a dat-o pe băute-n draci și bagă banii-n patronu’care-a deschis bar la parteru’ blocului. Păi,la un coniac, o cafea, o țigară, un joc de cărți,altfel trece timpu’,nu…!?Că de-acu-i proprietar cu patalama...Și pe deasupra liberal...Chiar, cu cine –o vota ăsta!?Trebuie să aflu negreșit...E și mai în temă cu unele probleme...Sondaje, auzi!?Stai într-o seară la cârciumă, imediat vei simți dincotro bate vântul...Oricum, l-am citit demult, sigur s-a băgat în politichie, da’ ce-am eu cu omu’!?Doar e democrație!Fiecare face ce vrea, nu-i așa!?E dreptul lui să-și spargă capu’…Da’ chiar, o fi știind ceva de ăștia cu luminița, că văd că de la o vreme pauză, nu se mai aude nimic...Să știi că sigur și-a deschis și ăsta ceva pe undeva, iar noi îi purtăm sâmbetele...Ptiu!...

Elena Agiu-Neacsu


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!