poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1068 .



Cautand sinele
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [noncomprehensiv ]

2007-11-28  |     | 



Exceptand introducerea…

Suna telefonul…suna lung si el nu raspunde fiind preocupat de ce se difuzeaza la televizor.intr-un tarziu se ridica de pe parchet unde statea sprijinit cu spatele de pat si isi scoate telefonul din haina.un apel nepreluat fara numar.Interesant…cred!Ignora apelul fiind deranjat de ora tarzie la care era cautat si se pune la loc.Suna iar telefonul si raspunde prompt :

-Alo?

-……

-ALOOOO?

-…..

Enervat ca nimeni nu raspunde e gata sa inchida dar aude o voce:

-Sa fi maine la ore 23 si 50 pe srada x din zona y.

-Poftim?cine esti?nu crezi ca e o ora cam nepotrivita sa suni?

-E spre binele tau sa fi acolo cand ti-am spus…

Si telefonul se inchide.Nu socat ci foarte enervat incearca iar sa verifice numarul de telefon de pe care a fost sunat.Nu I se afisa nici un numar.Asta ii tulburase seara.Coboara dupa o cutie de lapate si un pachet de tigari si revine in aprtamentul inchiriat unde sta singur.

Dimineata urmatoare e ca toate celelate,o rutina care isi face efectul asupra mintii lui cu fiecare zi care seamana cu precedenta.Incepuse sa clacheze cand se afla intr-o situatie mai putin obisnuita plus ca presta o munca de contabil la o firma care era in faliment inca de la infiintare.

Iesit de la serviciu vrea sa schimbe drumul spre casa,sau chiar sa il rataceasca si nu mai ia mijlpcul de transport in comun,o ia pe jos si se plimba cu privirea tintita in trotuar .Mergand asa fara directive precisa afarase inserase si isi da seama ca are mainile in buzunar din cauza frigului.Se uita in stanga si in dreapta si habar nu are unde se afla;nici nu il intereseaza…se duce in primul local care il intalneste in drum care arata foarte pompos pe din afara ,dar in intrior arata ca o”bomba”.Prea putin intreseant,se pune pe un scau din fata barului si cere o bautura tare.Intrat in discutii cu straini pierde notiunea timpului si la un moment dat cineva trece prin spatele lui soptindu-I in trecere

-Ai intarziat!

Intoarce brusc privirea si femeia iese din bar.Isi ia palaria si alearga dupa ea uitand sa plateasca pentru consumatie.Ajuns afara…nu mai vede pe nimeni.Era trecut de ora 1 noaptea,era tarziu si strazile erau goale.Pe jos vede o esarfa verde,probabil scapata de femeia care iesise in graba.O ridica si o miroase…imbatator,dar nu pentru nasul lui.Era bine ametit de la consumatia facuta la bar.Porneste intr-o directie si intamplator ajunge pe strada pe care trebuia sa fie acum o ora.Sub un felinar cu lumina galbena murdara era o cutie mica.Se duce traversand strada fara sa se asigure si aplecand-se dupa cutie un taxi il loveste in picior facandu-l sa se prabuseasca peste ea.

Se ridica injurand si vaitandu-se de durere,dar prea putin interest de ce I s-a intamplat fiindca era cu cutia in mana fiind curios sa vad ce se afla inauntru.Pe capac scria”sufletul tau cat costa?.....,doar atat?il cumpar!!!”.

o pune sub brat si se duce acasa cu acelasi taxi care l-a lovit.Dupa un schimb dur de replici la iesirea din masina,urca in apartament,arunca hainele pe pat si se pune pe jos sa deschida cutia.O fi raspunsul dilemelor nascute aseara in legatura cu telefonul dubios?Acolo gaseste ceva ce nu s-ar fi asteptat niciodata,ceva care era abandonat si de care a uitat cu multi ani in urma.Era o scriere inceputa de el si abandonata la un moment de criza adolescentina.Nu ii venea sa creada.Dar deschizand coperta vede ca este completat de cineva,iar dedesupt era o carte.era caietul lui publicat,dar continuat de altcineva.Stupefiat de ce gaseste isi aprinde o tigara si se duce la frigider sa isi toarne un pahar cu lapte.in seara aceasta nu va dormi,cu siguranta.Ia intai caietul si il citeste,apoi cartea si nu isi da seama cine ar putea sa fi scris mai departe in locul lui.Nu se simtea jignit,mai degraba era bucuros si confuz,o stare de discomfort in platitudine.Ne era normal ce I se intampla.Are o viata calma intr-un oras aglomerat,calma in sensul in care nu este inconjurat de prea multe evenimente extraordinare,iesite din comun.

Dimineata,cand a terminat cu zecile de scenarii care si le inchipuise in legatura cu provenienta cutiei si a gandului ca oricine putea sa gasesca acel pachet pe strada sub felinar,norocul lui ca era tarziu si oamenilor le e frica sa hoinareasca in intuneric si frig.

Avea ochii urat incercanati si obositi nedormind;se duce la baie si face un dus rece in care i-a decizia care ii va schimba viata,poate definitiv.isi strange niste haine si ceva de mancare intr-un rucsac,niste bani si pleaca la gara sa ia trenul catre gasirea celui care i-a continuat cartea.

Ajuns in orasul natal realizeaza ca tocmai si-a dat demisia,e bucuros si se simte in sfarsit liber si neconstrans de programe fixe, fete inexpresive si stresate.Coboara din tren zambind fiindca era ninsoare abundenta afara,fara sa stie ca in douazile soarele va face ca totul sa para o primavara infinita.Se duce in spre casa unde locuia acum 8 ani sa vada daca nu cumva o cotropisera hotii.Nici o problema,vechia lui casuta era adapost pentru oamenii strazii ,miros greu de fecale si gunoiae adunate prin camera iar in mijlocul bucatariei era un butoi mare in care ardeau tot felul de cartoane fiind pe post de centrala termica.Nu era suparat,nu era nervos…era ingrozit dar calm.a chemat politia si o parte dintre ei au fost ridicati pentru a fi eliberati mai tarziu.

Ajuns si el la politie pentru formularea unei plangeri si pentru declaratii inutile vede intr-o sala de asteptare un panou cu personae disparate,unde apare si fotografia in care se oglindeste.Era dat disparut de vreo 6 ani si culmea,el figura in multe register si abonamente,angajat cu carte de munca in capital.S-a dovedit eficienta politiei.Da din cap in semn de deznadejde si isi trece mana peste fata acoperindu-si ochii.

In acest oras el nu mai avea nevoie de nimeni si de nimic,nu ii mai aducea prospetimea si vitalitatea de care avea nevoie,cu toate ca orasul mare il ramolise mai tare decat ar fi facut-o acesta.De aceea a plecat.

Dezolat iese din sediul politiei si se duce sa bea o cafea;are nevoie de o limpezire si de o linistire a durerii de cap ce il apuca.Isi aminteste de iubita lui de acum 8 ani care plecase pe la facultati in tari straine si intre timp isi gasise pe altul.Era foarte indragostit pe atunci si urma sa se logodeasca.Ciudat cum toate duc la ea,fiindca era singura care stia ca el incepuse odata se scrie,ca avea planuri mari si ca voia sa traiasca viata foarte intens.Orasul era oarecum schimbat,parea mult mai linistit si modernizat.In cafenea intalneste o persoana care il recunoaste si pare foarte entuziasmata sa il vada dupa atatia ani.Era mirat sa vada reactia acestei femei si se uita la ea cu un zambet acru incercand sa isi aminteasca cine e ea.

-Ce faci mai?cum de ai trecut si tu pe la noi ?stii ca a venit si ea?

-Pai…uite ca ca am venit.Care ea?

-Ea mai,fosta ta iubita,nu treci sa o vezi?cred ca a venit cu prietenul ei olandez,un tip misto!

-Foarte interesant ce sa spun?!(proasto)stii ca am avut multe prietene dupa ea,dar nici una nu a inlocuit-o?

-Ah..scuza-ma,credeam ca totusi dupa 8 ani iti trece!

-Ca sa vezi…nu mi-a trect…hai ca m-am luat cu vorba si am alte treburi de facut!salut!

-De ce pleci asa?

Si tranteste usa cafenelei iritat fiind de femeia care ii trezise amintiri neplacute.Cand erau impreuna(el si ea)au ascuns in peretele casei lui o cheita de la un o cutie postala din blocul scarii ei unde iimpreuna au pus tot felul de lucruri care ii legasera candva.Se duce la casa lui vandalizata is vede ca o parte din tencuiala era cam sparta si nici urma de cheie.Ce ramane de facut?Se duce in scara blocului ei sa vada daca macar cutia postala mai exista.Ajuns acolo vede cutia peste trecusera multi ani si culoarea palise,dar era in siguranta caci un strat gros de praf a protejat-o.Forteaza usita si o rupe in cele din urma sic and incerca sa vada ce e inauntru apare ea pe trepte.Era mai frumoasa ca niciodata.Se maturizase foarte mult si avea o privire inalta plina de intelepciune.O rochie rosie lunga si evazata fara gust si niste papuci de casa din lemn,specific olandez.ruj rosu discret si machiaj purpurie pe ochi o schimbau total!Se uita la el zambind si coboara atenta ultimele 4 trepte.

-Ce faci?de ce strici ce a ramas al nostru?

Razand ironic el raspunde

-Al nostru?am avut noi ceva impreuna?vezi sa nu spargi marmura cu papucii aia caraghiosi!

-Ce grijului te-ai facut cu bunurile altora?!!

Rupe cutia din perete si pleaca fara sa raspunda,dar nu face multi pasi fiindca se opreste in fata blocului.Ea stia ca el se va opri si se desculta sa nu se faca auzita.Ii sare in spate intr-un gest tampit si il face se fuga de acolo aruncand-o pe spate pe jos.Fata ramane descumpanita in fund pe jos intr-o balta ,.el cu cutia la piept plecand inlacrimat si razand trist.un sentiment complicat de contradictii…se opreste pe o banca in parc si se uita in sfarsit in cutie.gaseste acolo fotografii cu ei doi ,diferite jucarioare,o bratara de piele si un lantisor de argint ce il daruise cand au sarbatorit 2 ani de cand erau impreuna.(ce copilarii).Trebuie sa faca ceva sa depaseasca starea in care se afla;isi aprinde o tigara si arunca toate amintirile la cel mai apropiat cos de gunoi,mai putin lantisorul care il strange in pumn cu regret.

Vede o tanara foarte atragatoare trecand prin fata lui si instantaneu se simte excitat.Scoate haina din buzunarul interior al hainei si incepe sa reciteasca cartea,dar nu reuseste sa rasgoiasca 3 pagini pentru ca nu ii mai putea sta mintea la asa ceva.Casa lui fiind in starea care nu necesita pregatiri de demolare,nu are unde sa doarma si nu are foarte multi bani ramasi.Se duce pana la gara sa vada daca s-ar putea intoarce regretand ca a revenit acasa.Acolo in gar ail abordeaza o fata,o pustoiaca de 20 ani,cel putin atat spenea ea ca are.Il invita sa se plimbe cu ea in apropierea garii catre o garniture de tren dezafectat.Il prinde de mana si il intreaba

-Cum iti place?sa stiu cum sa te taxez!

-Poftim?Ce vrei sa spui?

-Da ce crezi ma,ca-I de pomana?

Si vrea sa o sarute sip e cand se apleaca fata ii pune mana la gura si ii spune

-Sa nu mai faci niciodata asa ceva!eu nu ma sarut niciodata cu clientii!

-Cum adica?esti prostituata deci?chiar am crezut ca esti draguta.

Fata se uita la el cu o sparanceana ridicata ca si cum ar sta in fata unui prost si incepe sa rada isteric.Dupa ce se potoleste il intreaba:

-Na vrei sau nu,pierd timpul degeaba cu tine,of…amaratule!hai ca iti fac reducere ca esti simpatic!da nu mai fi suparat!

-Nu-ti baga ghiara in lapte,o sa te frigi!hai in vagon,allege tu compartimentul,sper ca nu imi pui suprataxa de viteza!(si incep amandoi sa rada)

Inauntru o dezbraca de tot pe fata desi era o abatere de la regulile care si le stabilea fata.El se aseaza pe o bancheta si o trage peste el prinzand-o de brau,apoi isi infige mainile in fesele ei si o musca de sfarcuri de fiecare data cand in miscarile ei,acestia ajungeau la gura lui………

Dupa ce desfraul se termina,se lasa pe spate transpirat si fata sta vis a vis pe bancheta uitandu-se zambind la el.Isi aprind amndoi cate o tigara si fata scoate din geanata ei o sticla mica de bautura;dup a ce bea din ea o da si baiatului si incep sa povesteasca amandoi goi fiind intr-un tren langa gara pe o linie de cale ferata moarta.Fata nu mai sta mult la taclale si pleaca mai avand de muncit cate ceva in ziua ce are sa treaca.El ramane peste noapte in tren,pe aceeasi bancheta si este deranjat de multe ori de zgomote de animale si de alte fete care vin cu baieti in tren.Este gelos pe fata care a platit-o mai devreme dorind sa aiba ceva numai pentru el.

Dimineata foarte buimac,cu ochii umflati se trezeste si isi cauta haina.Ii disparusera geanta,haina,portofelul si cartea!Alearga disperta la politia din gara si incearca sa le explice oamenilor legii ce a patit,dar acestia,cu prejudecata lor l-au dat afara vazandu-l murdar si mirosind urat.Iesind in suturi de la politie se intalneste pe peron cu fata cu care s-a distrat aseara si si mai jos,undeva pe o banca era fost lui iubita.Fata vine spre el cu haina lui in mana spunand ca a gasit-o in iarba langa locul unde au petrecut.Rusinat ca e vazut de fosta lui intr-o postura extrem de rusinoasa…cedeaza nervos si o plezneste pe fata dezechilibrand-o.Culege haina de pe jos si

simte in ea portofelul,il scoate si vede ca e gol.Venea rapidul la prima linie in viteza sis are in fata lui zdrobindu-l.In urma trenului,curentul de aer adduce niste foi,pagini din cartea lui….care se aseaza precum frunzele in parcuri.

De data asta nu mai purta o rochie rosie,era intr-un plton negru,lung,ghete in picioare si o palrie verde inchis asortata cu o esarfa de aceasi culoare.ochii I s-au inrosit si a inceput sa planga,a scos un caiet din valiza ei si l-a lasat acolo,pe jos…era caietul lui,apoi a plecat plangand aruncand biletul de tren in urma ei.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!