poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2596 .



Salle d\'attente
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Aletheia ]

2006-02-25  |     | 



Gară.

Mi-a venit așa un chef să scriu încât m-aș putea închipui scriind la nesfârșit. Acum, mereu, scriind mereu. Lumina din sala de așteptare îmi joacă feste. Clipește des și, din când în când, pleoapele neonului se închid pentru mai multă vreme, provocând mici exaltări celor câțiva puștani soioși care ronțăie nu-mi dau seama ce într-un colț. Dacă aș avea deasupra o lumină « spirituală » (a nu se înțelege nimic din speculațiile religios-naïve, încerc numai să enunț ipoteza că lumina ar avea spirit și, mai mult decât evident, nu-mi reușește), poate că aș categorisi aceste acte drept sfruntări copilărești ale energiei sale.
Miroase a aurolac. Vag, dar se poate distinge. Mai ales când îți lipsesc alte preocupări. M-am întors către doamna de lângă încercând să îi detectez proveniența ( a mirosului, desigur). Rece. Pastile, totuși. Tot un mod de a te droga, la urma urmei (întotdeauna mi-a plăcut mai mult termenul de « Drogherie » în detrimentul celui de « Farmacie », are mai mult conținut). A plecat.
Tipul în roșu care tocmai s-a așezat mi-a întins un fluturaș. Bineînțeles, nimic biotic în acest fluturaș, simplă maculatură pe care, de obicei, o refuz, însă dat fiind faptul că a ținut să devieze de la drumul său, am întins mâna (recunosc, mai mult din reflex).
*
Vameșii s-au răspândit peste tot. Până și în gări. Se iau de bărâni. Repetiție generală înainte de specacolul final :
- Mamaie, ai bilet ? (nenea, țanțoș)
- N-am, maică, io aștept pe cineva. (privește spre peroane)
- Păi mamaie, dacă n-ai bilet, trebe să plătești. Așa cere regulamentu’. (tot țanțoș)
- Cine cere, maică?! (bătrâna își înfoaie mustăcioara într-o schimonoseală, a nedumerire)
- Ei, lasă matale, că oricum nu pricepi. Regulamentu’. Una peste alta, mata trebe să scoți banu’.
- N-am maică nici un ban. De unde bani? Eu aștept pe cineva. (tot cu privirea spre peroane)
- Mamaie, trebe bani. Ești femeie bătrână, ar trebui să umbli cu ortu’ după dumneata, că nu se știe când îți vine sorocu’.
- Cin’ să vină ?
- E, cin’ să vină, cin’ să vină. Ãla negru, mamaie. Scaraoschi. Cin’ să vină ! Ortu’, lu’ matale-ți trebe ortu’. Că dacă-l aveai, nu mai stăteam eu de mata acuș. De nu-l ai, aia ești. Gara ca gara, da’ ce te faci când o veni crețuliu’ ? Nu vezi și mata cum e acu’ ? N-ai bani, nu intri. N-ai viză, nu intri. Mai ești și român, pă’ atuncea sigur nu mai intri. Nici să mori nu te mai lasă fără bani.
(mamaie dă să plece, îi vine băiatul)
- Stai mamaie, pă’ și ortu’ ?
- Eu aștept pe cineva.
- Lasă, mamaie, că dacă vine – vine, nu trebe să te duci mata după el. Vine singur. Ehei, și degeaba aștepți, că vine când nu te aștepți. Și îți trebe ortu’ ca să treci. Și dacă mata n-ai, ca acu’…
- Eu aștept pe cineva.
- Că doar toată lumea așteaptă, mamaie, toată lumea așteaptă. Dar mai serioasă-i treaba că suntem așteptați. Asta treabă serioasă.
În sala de așteptare e întuneric. Așteptarea se prelungește. Un cerșetor se apropie de mine. Cântă « Deschide ușa, creștine ». Laitmotiv al cerșetorilor în apropierea Crăciunului. De data asta, însă, chiar se aude, în lipsa bruiajului de la metrou. Și iarăși nu există ușă închisă. Deschide ușa.. Atât de profunzi or fi devenit și ei, vorbesc metaforic. Intinde mâna. Scotocesc în buzunar. Mi-am zis de dimineață că trebuie să am mărunțiș la mine. Niciodată nu am. Găsesc totuși. Scot și îi dau.
Trebuie să vină trenul. Mă ridic și plec. Bilet am, ortu’ i l-am dat altuia..

Dec 2005

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!