poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2322 .



Intarziati 3
proză [ ]
Timpul

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [florinonix ]

2005-11-04  |     | 



Intarziati 3… Timpul
Te intreb: ai da o clipa pentru o vesnicie?
Te intreb: crezi ca viata curge ca o insiruire dulceaga de rime ? Crezi ca timpul este o metafora?
Desigur ca o clipa este pentru tine prea neinsemnata pentru a inlocui vesnicia! Din pacate, insa, nimeni nu iti ofera o vesnicie,… asa ca, pana la urma, clipa e singura ta vesnicie. O poti trai ca pe o clipa, o poti savura indelung, o poti metamorfoza in intelegere, virtute ori viciu… E alegerea ta in masura in care iti este posibil sa o faci… Timpul tau nu incepe, nu se termina, intrucat clipa doar trece. Vesnicia ramane, prea puturoasa pentru a-ti oferi posibilitatea alegerii. Cum poate oare o fiinta cugetatoare sa traiasca in lipsa alegerii ? Timpul o naste, timpul o formeaza, timpul o foloseste ca unealta, insa atunci cand timpul se identifica vesniciei devine incapabil de a mai materializa dinamismul.
Daca in trecut gasesti o farama din tine, in viitor vei gasi doar amagiri. Proiectii ale unui eu ratat, visuri neimplinite, rataciri ale unor virtuti trecatoare… Esti o fiinta banala ce trece. La fel: timpul trece. Chiar daca vesnicia ramane. Timpul e clipa vesniciei, insa referit in mod abstract cuprinde vesnicia ca pe un corp nedeterminat ce graviteaza in jurul unui prezent ce se incearca a fi obiectiv. Unde incepe si unde se termina acest timp al nostru- subiectiv- pentru ca altfel nu poate fi?

- Timpul a inceput ieri. L-am vazut cum ma urmareste si am luat-o la fuga. Am crezut, pentru o clipa ca voi scapa de. El insa cu cat ma indepartam mai mult cu atat orizontul mi-l infatisa mai crunt, mai vijelios. Si astfel, intr-o zi m-am oprit. S-a oprit si timpul din urma mea iar orizontul a incremenit. Eram obosit, infometat, iar acestui Timp diabolic i se facuse mila de mine. Din acea zi nu m-a mai urmarit. Din acea zi nici eu n-am mai fugit. M-am oprit pentru todeauna. Altii, insa, in urma mea, altii in indepartatul orizont, continuau sa alerge innebuniti. Mi-am dat seama cat de inutila era fuga lor. Eu ma odihneam in vesnicie, ei fugareau timpul in urma, spre orizont…


Nota: Intarziati 3… Timpul; 1.01.2003

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!