poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2207 .



Cateva cuvinte despre diavol...
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Petre_Andrei ]

2005-09-23  |     | 



Satanismul este o religie. Satanismul face parte din religie. Cultul satanic a aparut propriu-zis destul de tarziu. Insa ideea dualista este veche. Prima religie in care putem regasi acest raport antitetic intre o entitate pozitiva si una negativa este religia zoroastriana. Ea a aparut pe teritoriul Iranului de astazi. Fondatorul ei a fost un mare preot, Zarathustra (sau Zoroastru). Acesta a creat un sistem filosofico-religios, incercand sa ii culturalizeze si sa ii educe pe cei din jurul sau. Acest sistem se bazeaza in mare parte pe cartea sacra: Avesta. La o consultare mai atenta a acestei lucrari, se poate observa foarte clar ca aceasta idee dualista a fost preluata de crestini si de musulmani care au introdus-o mai apoi in Biblie, respectiv in Coran.
Zarathustra ne vorbea despre doi poli. Unul pozitiv si unul negativ! Creatorul, Ahura Mazda si opusul sau, Angra Mayniu, sau Ahriman, ingerul decazut care acum incerca sa distruga creatia celui care il invinsese. Prin cele doua ipostaze, se puteau oferi explicatii pentru fenomenele naturale care nu puteau fi intelese atunci. Asadar, la acel moment, Ahriman era necesar pentru a explica toate evenimentele negative!
Incet, incet, pe masura ce religia se dezvolta, pe masura ce ideea de divinitate capata contur, contrariul ei devenea din ce in ce mai puternic. Asadar, satanismul s-a dezvoltat de-a lungul istoriei in paralel cu crestinismul. Evident mult mai obscur decat acesta, considerat o erezie si pedepsit cu moartea, cultul satanic a pastrat adepti pana in zilele noastre, cand, odata cu explozia media, a capatat noi dimensiuni.
Vrand sa copieze modelul religiei, satanismul a urmat un curent de formare ideologica asemanator. Astfel, exista o biblie a satanismului. Aceasta a fost scrisa de Anton Szandor LaVey. El a fost cel care, in 1966, a creat satanismul laveyan. Acesti “sectanti” pretind ca nu formeaza o religie si se considera luptatori impotriva acesteia…
Insa perceptele lor, biblia si poruncile cotinute de aceasta demonstreaza clar “caracterul religios” (daca se poate spune asa) al acestei secte. Asadar, prin incercarea lor de a combate religia, satanistii nu fac decat sa “schimbe secta” si devin la randul lor persoane “credincioase”! Intradevar, ei cred intr-o fiinta negativa, in raul absolut, insa fiinta in care cred ei, conceptul pe care ei il proslavesc este asemanator divinului. Asadar, nu putem sa vorbim despre o cale mai buna sau despre idei inovatoare de vreme ce satanismul este o copie a religiei, insa cu “semnul schimbat”! Pana la urma, satanismul este doar o secta, la fel cum este si islamismul, si budismul, si taoismul, si crestinismul. Toate sunt secte care cred in diferite concepte imuabile. Insa nici unii nici altii nu pot aduce argumente concrete in sprijinul acestor idei. Asadar, fiecare om este liber sa creada ce vrea, insa trebuie sa intelegem ca argumentele decisive pur si simplu nu exista, si, dupa parerea mea, nu vor exista niciodata!
Iar in momentul in care nu stii, in loc sa creezi ipoteze, in loc sa creezi “basme”, (pentru ca ceea ce provine doar din imaginatia omului, fara a putea fi argumentat coerent, este fictiune) ar trebui sa spui un simplu “nu stiu”! Nu avem de unde sa stim, asa ca nu trebuie sa ne dam cu parerea! A spune “nu stiu” inseamna a fi corect! Aceasta este calea omului intelept, acesta este Tao…

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!