poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 708 .



La ordinea zilei (2)
proză [ ]
Fragmente naturalist-fantastice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Danaia ]

2021-07-04  |     | 



Se uită la ceas. Aşa, într-un gest reflex. Nu că s-ar grăbi, Că l-ar presa ceva / cineva. Că i-ar da pe răscoale timpul. Îşi este propriul stăpân, aşa a fost mereu şi, feri-te-ar Sfântul, să-i fi trecut vreodată prin cap acea supunere tâmpă – chipurile – din iubire! Şi nevasta?! Ei, nevasta cu treburile ei! Știe el s-o îmbrobodească mai bine ca dracu᾿! Şi ea crede? N-are încotro! De nu cumva pe proasta ea o face?! Aşi! De-a fir a păr el o cunoaște! Nici moartă cu-altul, biata, nu s-ar duce! Că e femeie de la ţară,... și... el, bărbatul,… lăsat de Doamne-Doamne aşa fuse! Nu era, bată-l vina, vina lui!

Aşa că el iu-bea-iu-bea-iu-bea!

Tot ce intra şi nu intra sub incidenţa simţurilor constant fumegânde. Şi Augustin, cât era el de fericit sau de... sfânt, spusese: Iubeşte şi fă ce vrei! Ei, dacă… şi Augustin, atunci?! Aşadar, care Dumnezeu să se încumete a-i da vreun chin sau vreun supliciu... tocmai lui, când de „iubire” se lăsa înjunghiat?! În ordinea reală a lucrurilor, EL era robul! Ispăşea! Așa că ştergeţi-vă ceaţa, ingrate fiice ale Evei, nerușinate ce-nrobiți! Şi slavă Cerului daţi voi iute pentru aleasa alcătuire ce menită vouă doar vă fuse!


Deci, ᾿mnealui îşi începea constant ziua singur gâdilându-şi masculinitatea. Aceasta din urmă – unica dintre întâmplările antologice – necheza, iapă nărăvaşă în veci deprinsă în vreun buiestru. Uite, cum sărea calul! În ograda de vizavi! Căci grăunţele autohtone prinseseră igrasie și licurici veştezi. Or, Nadina avea umblet de panteră, ochi oblici şi sprâncene desenate. Chit căcapul n-o prea ducea... Ce-i drept, de-o vreme, se cam plictiseşte. În loc să-i toarcă, pantera îi cotcodăceşte. Și, totuși, să n-o abandoneze să n-o să n-o! Căci cu puțin ea să se mulțumească ști-va. Cu atâtica. Uite-atâta! Cu nimic. Să n-o iubească, deci! Să n-o! O să-l adore ea! De ea el să se lase adorat! Și-o să-l aştepte o să-l așteeeepte... Chiar capul berbecuţei dragi ea o să-i fiarbă. Și el să-i depene istoriile-i multiple. Ea să-l ajute să găsească buba rea. Et cetera. Că se-njosea?! Dar cum așa?! Iubirea merita orice: pe lume ea te aducea, cu tine ea pe jos ştergea! Ohhhh, nu ştie el cum știe ea să fie generoasă!



...se uită la ceas. Aşa, într-un gest reflex. Nu că s-ar grăbi. Că l-ar presa ceva / cineva. Că i-ar da pe răscoale timpul. Îşi este propriul stăpân, aşa a fost mereu… şi, feri-te-ar Sfântul, să-i fi trecut vreodată prin cap acea supunere tâmpă – chipurile – din iubire! Şi amanta?! Ei! Amanta cu treburile ei! Pe asta nici măcar nu trebuie s-o îmbrobodească! Dacă şi Augustin, cât era el de sfânt sau de… fericit, atunci…?!



Gertrude are sâni mari. Posterior așa de bombat. Ohhh-ohhh, niște răscroieli...! Cu certitudine asta implică o consecuţie…


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!