poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1355 .



Un eveniment care în America a devenit banal.
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Bibliofilul ]

2020-05-11  |     | 



O grupare mare de mașini în parcul unui templu închis, adepții acelei confesiuni ascultând prelegerea liderului lor care le vorbește printr-un amplificator puternic ținut în dreptul măștii de protecție. Și ascultătorii lui poartă măști.
- Frații mei, mult timp Templul Progresului Nesfârșit pe care îl slujesc în credința noastră divină, va rămâne închis, dar nu contează. Văd că sunteți mulți , că sunteți de toate vârstele și că mă auziți...
Toți am progresat mult. Cei aflați între 30 și 40 de ani, vârsta când oamenii fac cele mai multe greșeli în viață, ați trecut relativ cu bine de ele, fiindcă ați știut să progresați de la o zi la alta. V-ați zbătut cât v-ați priceput și ați lăsat în urmă frumoase realizări concrete, întru totul vizibile, multe admirabile. Unii nu vi le-au apreciat sau chiar vi le-au criticat cu dispreț, deși ei nu au produs nimic și nici nu pot să vă egaleze. La fel de creativi sunt și cei în vârstă dintre voi. Și știți de ce? Pentru că voi nu v-ați oprit niciodată din studiul și progresul vostru pasionat . Deloc nu v-ați oprit. De aceea, oricare din voi în oricare arie de activitate, ați fost clar superiori anului precedent, net superiori, incomparabil superiori trecutului. Iar anul viitor vom fi cu toții alții, tot datorită ambiției că putem fi. Nu toți din lume se pot atât de rapid schimba fără energiile dăruite de Templul Progresului Nesfârșit...
Apare o mașină cu doi polițiști purtând și ei măști de protecție.
- Legitimația! - zice unul dintre ei. Se uită și zice scurt:
- Este expirată. Mergi cu noi!
Imediat, sute de oameni din parc încep să huiduie, să fluiere și mânia lor se dezlănțuie, în valuri.
Polițistul le răspunde prin hout tparleur:
- - Cum puteți să ascultați la individul acesta? Nu vedeți că e nebun? Ce fel de biserică este asta?
Protestele reîncep. Liderul templului le răspunde polițiștilor:
- Le-am vorbit coreligionarilor mei în baza Dreptului universal american al libertății cuvântului.
- OK, îi răspunde polițistul. Iar eu, în baza Dreptului universal american al libertății cuvântului, te arestez! Către colegii lui: Hai, luați-l de aici!
Liderului i se pun cătușele la mâini, moment în care protestele, huiduielele și fluierăturile explodează, devenind un vacarm asurzitor, timp în care mașina poliției dispare cu viteză și cu sirenele urlând. În mod ciudat, câțiva din cei aflați ca spectatori pe margine începură să aplaude.
Fine della commedia!
Curând, scena aceasta se va repeta și în alte parcări publice. Nimic nou sub soare!

Glen Ellyn City, 10 mai 2020

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!