poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2471 .



Batranul
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [demetrescu ]

2002-02-24  |     | 



Batranul priveste marea, amurg,barcile plutesc ca fantasme,tremura, lipindu-si bratele de trup; si totusi e atat de singura, mare si singura ca o intrebare cu o mie de raspunsuri...
Isi desprinde privirea de pe poleiala sangerie a valurilor scaldate in ramasitele soarelui , se intoarce spre sat, tuseste incet, indreptandu-se spre adapostul sau din stufaris...
A doua zi aceiasi copii plecand spre scoala il trezira cu urletele lor, aruncand cu bulgari de nisip...spre amiaza, doua babe ( pesemne bocitoarele satului ) ii adusera o coaja de paine pe care o rontai multumit pe un pietroi, cu picioarele scufundate in apa calduta; de mult timp se invatase sa bea apa din mare, la inceput sarea i se inchega pe gatlej, apoi se obisnuise, isi lua mereu intr-o sticla de plastic cu care aruncase in el un copilas.Nu avusese niciodata nimic, decat barca cu care pleca la pescuit in fiecare seara, fluierand singur in zadarnicia marii...Daca il intreba cineva, tot ce si-ar fi putut aminti din viata lui se rezuma la ziua cand se trezise gol pusca , in barca sa , la asfintit , in largul marii...
Odata,babele, imbrobodite si pasind ca niste naluci,ii adusera un rand de haine vechi dar curate, ia-le maica, i-a zis una dintre ele, strangandu-si palmele in poala, primeneste-te !
Le urmari cu privirea inghitind in sec tinand hainele cu amandoua mainile...
La asfintit, cand soarele isi stingea si ultimele reflexe in apele linistite, sângerii,barca ajunse la mal infundandu-se in mâlul cu reflexe albastrii;batranul, cu capul sprijinit de o vasla si cu un picior leganandu-se in apa, zacea mort imbracat cu randul cel nou de haine...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!