poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1130 .



Ireversibil (5)
proză [ ]
Roșu urban - un adevăr necesar. vă voi purta departe, ușurel

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Rinada ]

2015-12-19  |     | 



Casa din pădure, în majoritatea anului era părăsită. Ca și cătunul. Satul fantomă cum a fost catalogat de presa locală.
Gabriel, fără excepție, trebuie să se gândească serios la cazul Laviniei Velea.
Chiar dacă trebuia să stea peste program până aproape de miezul nopții.
Ceva fundamental lipsea din depozițiile făcute de martori.
Își dorea să dezlege enigma despre care vorbesc toți ca de o „crimă perfectă”.
De altfel romanul în manuscris uitat la fața locului era întitulat astfel.
În una din file erau subliniate următoarele cuvinte „la familia din vecini erau adunați grămadă pentru spectacolul B. Focul șterge tot. Vă voi purta departe, ușurel...”.
Chipul tinerei femei găsită moartă în apartament, era dispus radial pe panoul principal al ipotezelor investigate. Parcă îi lipsea ceva din viață. Pe fundalul pozei exista mult zgomot, mișcare, o mască evidentă a chipului blond, inespresiv, cu ochii blajini ca marea liniștită după furtună. Parcă se gândea la zilele însorite de concediu, la o sumedenie de lucruri utile pe care le-ar putea face cu asiduitate.
Gabriel avea totuși acea idee fixă. Strada cu toate oportunitățile fără limitele ce i se relevă, cafenelele, supa chinezească servită cu mare băgare de seamă, piața, comunitatea cu pacienții ei, îl atrăgeau de fiecare dată fără măsură, simțul datoriei fiind considerat ca un simplu gest de originalitate.
Existau cu siguranță zile mai bune, zile mai rele, dar cum ai putea evolua profesional dacă nu ai avea nemulțumiri primare?
Privi în jur. Drept în față, lângă noianul de cărți și însemnări rupte din agenda zilnică, ceasul indica ora douăzeci și trei și un sfert.
Starea de disconfort nu dispăruse.
Se ferea acum să tragă concluzii.
Doar era vorba despre un adevăr ce nu se lasă deloc descoperit.
O circumferință necesară și pe cât posibilă repetitivă.
Prefera să stea ca unic punct încăpățânat în cercul ce strângea aceste rânduri.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!