poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4939 .



UMOR...3G
proză [ ]
avan(s)premieră (lansare)
Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Dorneanu ]

2015-05-01  |     | 













„UMOR...3G”

Drag cititor, iubitor de satiră și umor,
de curând a apărut o carte, de care dorim să aveți parte: „Umor...3G”
În ea Găsiți Geniale Greații Grupate Gupă Gum Gurmează: poezii vesele și fabule (Gârda); proză umoristică (Gagniuc) și epigrame (Ghiță). Ideea a pornit de la Ghiță-Gârda și s-a proptit în Gagniuc.
Inițial, titlul s-ar fi vrut „UMOR ÎNTRE-G”, dar autorii, nu și nu!
Prin cei trei G, a nu se înțelege - interpreta - intui a fi: gerontofili, gurmanzi sau grași (Gagniuc); galantoni, gentilomi și gureși (Ghiță); giganți gânditori geniali (Gârda).
Evident, spre editare, ne trebuia – înainte - un cuvințel. L-am rugat pe Udrea Cornel:

Scrisoare către Cornel Udrea

"De din vale de Rovine De din vale, de la mine
Grăim, Doamnă, către Tine, Grăim Udrea, către Tine
Nu din gură, ci din carte, Nu din gură, ci din carte
Că ne ești așa departe. Că ne ești așa departe
Te-am ruga, mări, ruga Te-am ruga, mări, ruga
Să-mi trimiți prin cineva Să ne trimiți prefațà
Ce-i mai mândru-n valea Ta: Și-om fi mândri-a o avea!
Mulțumim Măria Ta! Mulțumim Măria Ta!
…………………
Și să știi că-s sănătos, Și, să știi, nu-s sănătos
Că, mulțămind lui Cristos, Dar, mulțămind lui Cristos
Te sărut, Doamnă, frumos." Te salut, Udrea, frumos!
(Eminescu–Scrisoarea III-a) (Gagniuc–Scrisoarea I)

Maestru al umorului scris, Cornel Udrea, a marjat prompt și, după nenumărate telefoane, insistențe, rugăminți (care de care mai fierbinți!), a scris "Triunghiul Ghermudelor" Era, totuși, greu să facă față, cu o prefață, la așa creatori de calibru...
Din cele 497 de cuvinte ale textului domniei sale (în umor, dumnealui chiar domnește!) redăm integral doar un fragment: “o trilogie, 3 în una, o carte voioasă, inteligentă,...parcă în ciuda ahabului oftalmologic și a polifemei sale.” Iată o fascinantă viziune, un concept genial! Personal, n-am înțeles nimic! (Șarjă pentru C.U., de la un amic, în umor mai mic)

Așa cum la teatre sunt avanpremiere înaintea prezentării unor piese, fac și eu o avan-lansare la cartea „Umor...3G”, care are – și ea - două piese grele:
Petru Ioan Gârda, zis PIG și Laurențiu Ghiță, zis GHIÞÃ.
Cartea „Umor...3G” conține, într-adevăr, umor 100% și pe cei trei G. Cei menționați mai ’nainte și Gagniuc (mai pe la mijloc). Cum de mine nu scriu, că-s sătul, mă voi referi la PIG și L.G. (eL Gi).
Calupul lui Gârda, în care chiar face ca lupul și ca alte animale – prinse în fabule, începe cu caricatura sa, făcută de Leonte. Dar, ce caricatură? Portret!
Un chip diafan, angelic, Adonis în persoană, adevărat tablou, c-așa rămân și fetele, când îl văd în carte, iar „roamele” noastre tuciurii exclamă „Haoleu! Frumosule, chiparosule!”
Una din creații, intitulată „Albă ca zăpada și cei șapte pitici” e inspirată dintr-un caz real: Petru Ioan Gârda și, pe creier, mulți pitici! (șarjă, om drag, nu te pune pe arțag!)
Laurențiu Ghiță, în schimb, are un portret vigoros, emanând forță inginerească, de gaze și petrol. Creațiile sale, epigrame-n patru rânduri, te pun pe gânduri. Sunt foarte inspirate (nici peste un veac nu vor fi considerate...expirate!) Au valabilitate. Pe când proza lu’ G. Noni, doar labilitate...
Trebuie să dau un exemplu și din scrierile lui „eL Gi”. Am ales „Viagra”. Cred că și el a ales-o, recurgând la ea, odată ce afirmă că ”E o pastilă ce te poartă / Printr-un extract de sulfamidă / Pe drumul dinspre Marea Moartă / Până la Marea Piramidă” L-am întrebat dacă știe ce culoare are pastila de viagra în interior. N-a știut. E clar că o înghite întreagă!
Din proza „amiralului umorului românesc”, Ananie Gagniuc (recte, io!), doar o zicere. Serioasă. Dulce-amară: „Va veni și ziua care, pentru mine, nu va mai veni...”
Attention! Aufmerksamkeit! Attenzione! Vinimanie! Atención! Achtung! Atenție!
În curând, pe tarabe, în librării, biblioteci, prin depozite, pe la anticariate: “Umor...3G”!
Această carte trebuie să dispară de pe piață! (se va întâmpla, de-o veți achiziționa...)
Așadar, drag cititor, iubitor de satiră și umor, cei trei G (Ananie, Petru Ioan și Laurențiu)
vă invită la lectură!
Ananie GAGNIUC




 photo 800_zps<br />
<br />
<br />
<br />
dmxrrbw7.jpg

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!