poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1398 .



Doctorul eco
proză [ Pamflet ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Steademai ]

2013-07-11  |     | 



Doctorul eco

E uns cu toate alifiile. Deștept, harnic, saritor. Dar eu nu-i simt decât mirosul puternic al unguentului pentru cot. Izul acela de mentol, care îți izbește nasul, penetrându-l dincolo de împotriviri. Este doctorul homeopat al satului. Un preambul de falsuri vegetale ale sistemului neurovegetativ. Doctorul, consultă zilnic sute de văcari. Plus o mie unu baci. E plătit în brânză bio și, pe perioada de iarnă, în lucernă uscată desupra cuptorului. Practic, doctorul trăiește atunci cu ceai. Cu supliment la fiecare masă. Copiii și vârstnicii, adică, toți sătenii, îl numesc „doctorul homo”. Pentru că, la țară, „homeo” e greu de pronunțat. Zilele trecute, doctorul homo și-a tras cont pe facebook. Ca strategie de marketing, va ruga să dea share și like, gama lui restrânsă de prieteni. Să-și vândă și el cutiile cu magie lobodoasă. Comenzile cresc de la noapte la zi. Nu-i vine să creadă ochilor! Cât de puternic, faptic, să fi fost, de-l miluiește, Milostivul, în serie? Brânza nu i-a lipsit de pe masă tot postul. Friptura de miel, făcută la ceaun, adusă caldă de la stână în ajunul Bobotezei. Minciunile ticluite medical servite bacilor cum servești cafeaua: îndulcită după bunul plac! Masajele cerebrale aplicate superficial, la nivelul cefei. Inimile de piatră resuscitate cu un sfat primejdios. Doctorul își număra armele când tocmai ajunsese la concluzia ce-l absorbea ca o gaură demonic de colțuroasă. Lumea asta n-are cum să fi început cu “Să fie lumină”! Fost-a de fapt si de drept “Să fie paradigma”! Răul răsplătit cu bine. Minciuna un adevăr paralel. Absența emoției, apogeul uman! Toate-s sucite la răstimpuri de vreme. Toate-s la fel când le vedem cu aceleaști drioptrii. Doctorul homo culege lobodă într-o altă paradigmă. O fi una socială? O fi una (agri) culturală? Cine le mai ține rândul? Sau isonul? Pentru idei au murit mulți. Doctorul ar muri numai pentru cultură. În special de lobodă. În căsuța “La ce te gândești acum?“, homo al nostru postează “Lăsați și carnivorii să vină la mine. Eu sunt fasolea, mazărea și păstaia.” Mesajul se împrăștie, cum împrăștie vântul semințele florilor. Facebook-ul e năpădit de viruși. Homeopați. De departe, zici că-s pene. Cum florile se cheamă la sat. De-aproape, buruieni. Ca magia doctorului. Brusturoasă. Brută. Brânzoasă.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!