poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1083 .



O zi plină de grave contradicții
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [TAUNUL ]

2013-04-01  |     | 



La prima vedere se pare că nu au legătură între ele evenimentele consumate în aceeași zi, dar trebuie observat că, oricum ar fi interpretate, aduc pe umerii cetățeanului alte greutăți care-i îndoaie coloana vertebrală și, în același timp, adaugă sufletului un plus de amar, de descumpănire și teamă, care-l face să nu se mai gândească lucid la ziua de mâine ci, mai degrabă, la moarte…
Fără a le discuta, le pun cititorului în față pentru a trage el singur concluzii.

1. - Iată, în aceste momente, în biroul din Senat al dlui. Crin Antonescu, în prezența mai multor lideri marcanți ai PDL, Victor Ponta își susține nedumerirea cu privire la problema „Codruța Kovesi”. Funcția de prim-ministru al Guvernului îi permite să ridice vocea și să-l arate cu degetul arătător, obișnuit să acuze, pe liderul partidului liberal și șef al Senatului, imputându-i că l-a criticat dur, fără justificare, în emisiunea de ieri seară la „Antena 3”: „Nu permit nimănui să pună în cumpănă bunele mele intenții și să afirme, în lipsa mea, că nu se are încredere în calitățile mele…”, spune domnia sa răspicat. Dl. Crin Antonescu a ripostat, nepermițându-i lui Ponta să-și termine fraza: „Am afirmat că înțelegerea noastră rămâne valabilă, nu destrămăm USL, dar calitățile dumneavoastră nu mă asigură că nu veți trăda exact când președintele Băsescu ne va ataca direct! Nu vreau să încălzesc un șarpe la sânul meu!”. Dl. Victor Ponta s-a ridicat de pe scaun, aparent liniștit, a râs și a răspuns hotărât: „Sunt calitățile unui lider cu capul pe umeri. Știu ce am de făcut și nu am nevoie de susținerea USL în planul de viitor pe care l-am conceput deja și care va asigura viitorul României. Considerați că am terminat cu parteneriatul nostru! Nu am nevoie de nimic. Mai este un partid de dreapta demn de o nouă Coaliție!” a adăugat domnia sa ieșind pe ușa larg deschisă încă din momentul în care se ridicase de pe scaun…
2. - Ministrul sănătății a declarat în urmă cu doar două ore, într-o conferință de presă, că toate spitalele, de orice fel, vor impune o taxă modica de spitalizare, dar vor elibera citostatice gratuit acelor bolnavi aflați în tratament cu acestea. Costurile vor fi suportate de spitalele în cauză și de Ministerul Sănătății. A subliniat faptul că producem asemenea medicamente, exportăm masiv, dar și în aceste condiții producția este în măsură să asigure tratamentul unui număr dublu bolnavilor luați în evidență. De asemenea, dl. Nicolaescu a declarat că, începând de mâine, toate internările vor fi gratuite, în afara urgențelor cauzate de accidente de circulație ori de violență în familie, considerând că este de datoria vinovaților, în fiecare cauză, să plătească întreaga spitalizare…
3. - Domnul Marian Vanghelie a apărut pe monitoarele TV ale câtorva importante posturi pentru a declara, cu zâmbetul pe buze, că nu va accepta ca susținătorii săi din județul Dolj să-l propună și să-l susțină în a fi ales în funcția de vicepreședinte al PSD dacă va constata că s-a umblat în vreun fel cu „ciordeala”, considerând că este o formă de furt inferioară „mandealei” pe care ar prefera-o în această situație…
4. - Doamna Elena Udrea, sensibilă, rafinată, experimentată și parfumată a declarat, în primele ore ale dimineții, că s-a hotărât să introducă acțiunea de divorț. Domnia sa susține că a pierdut credibilitate în interiorul partidului și în general, în societate, numai din cauza unor afaceri dubioase ale soțului și nu din cauza ei. Întrebată de un reporter al postului TV „Acasă” despre felul în care își va clădi viitorul după divorț, doamna Udrea a declarat: „M-am orientat deja la domnul Silviu Prigoană. Caracterial ne potrivim. Avem aceleași țeluri de muncă și viață. În plus, nu voi mai fi prigonită de o parte din colegii de partid…”!
5. - Domnul președinte în funcție al României, Traian Băsescu, în emisiunea cu Robert Turcescu, de ieri noapte, a susținut cu argumente că va demisiona de bunăvoie și nesilit de nimeni dacă nu va întâmpina rezistență la numirea dlui. Daniel Morar în funcția de președinte al Curții Constituționale a României. Contrariat, Robert Turcescu l-a întrebat: „Domnule președinte, recunosc, v-am înțeles și v-am aprobat întotdeauna înalta gândire creatoare și acțiunile politice, dar… de data asta nu pricep de unde…”. Domnul Președinte l-a întrerupt, ghicindu-i nelămurirea: „Ha, ha, ha! Nici nu mă așteptam la altceva din partea dumneavoastră! Ei bine, ca să înțelegeți: dacă Daniel Morar va conduce Curtea Constituțională, nu va mai fi nevoie să fiu eu președinte la Cotroceni. Curtea va acționa întotdeauna, vă garantez, la indicațiile mele și numai în folosul meu!”…
6. – Ministerul Învățământului a revenit azi dimineață la anunțul difuzat în urmă cu trei zile, referitor la clasa pregătitoare, stabilind că aceasta va funcționa în școli și grădinițe, dar și în căminele culturale la care există deja amenajări pentru primirea victimelor catastrofelor. Acolo unde nu sunt condiții, se permite organizarea cursurilor în gospodăriile sătenilor care dețin imobile cu mai mult de trei camere, după o programă comună pe care ministerul o va comunica după data de 1 octombrie 2014…
7. – Noul Papă ales la Vatican a ieșit azi la binecunoscutul balcon pentru a face o declarație care a amuțit numerosul public îngenuncheat la binecuvântarea pe care înaltul prelat o dăduse în prealabil. Șeful Bisericii Catolice a declarat, cât se poate de scurt, fără echivoc: „Da, este adevărat, am fost și sunt un agent al KGB și membru al celei mai înalte Loje Masonice. Asta nu mă împiedică să conduc cu grijă de pe scaunul papal, lipsit de gardă personală și de papa-mobil. Nu mă deranjează că am fost numit Papa-Satana de o bună parte a credincioșilor. Facă-se voia Domnului”!
8. – Iluminații Lumii au hotărât că Salina Prahova, având cea mai pură sare, cristalele de aici putând anihila radiațiile și, pornind de la această importantă proprietate, este cel mai indicat loc din lume care să adăpostească un viitor centru de cercetare cosmică. Construcția acestuia va începe în anul 2014. Experimentele ce se vor face aici vor furniza date cu privire la originea și evoluția Universului și, evident, a Big-Bangului. La proiect sunt deja înscrise Anglia, Franța, Spania, Italia, Polonia, Finlanda, Albania, România, Cipru… Nu s-a decis dacă se vor face și experimente radioctive, având drept cobai populația din județul Prahova și cele limitrofe acestuia…

Vă mulțumesc pentru lectură și vă reamintesc, în caz că ați uitat, ziua de 1 Aprilie este ZIUA PÃCÃLELILOR. Adevărat, ultima știre poate fi adevărată, din nefericire, dacă ne amintim de situația reală a proiectului Roșia Montană, dar românii „este” prostimea Europei se spune…
Din suflet vă doresc să aveți parte de dragoste și împliniri în această zi deosebită!

TAUNUL

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!