poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1327 .



Curat ghinion, coane Costică...
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Mr.Nick ]

2012-12-28  |     | 



Intrând în scara blocului, Costică a constatat că liftul nu merge și a luat în piept cele 10 etaje. Urcând agale, încerca să înțeleagă ce Dumnezeu pățise. Încă de dimineață, în parcare, a constatat că mașina nu-i pornește. Aseară văzuse la meteo frontul de aer polar ce avea să coboare termomentrele câteva grade sub limita înghețului, deși era abia început de noiembrie. Ca să nu întârzie la servici a dat fuga la tramvai. Și-a cumpărat conștiincios bilet, l-a validat la urcare, apoi l-a depus cu grijă în pormoneu. Patru stații mai încolo, când au urcat controlorii, s-a felicitat în gând că fusese corect. Dar când să arate biletul a constatat că buzunarul îi fusese vizitat de niște degete destoinice. Simțise el ceva când lumea se îmbulzea să coboare la Piața Rahova. Controlorii nu l-au crezut că fusese furat și fiindcă n-avea cu ce să se legitimeze, l-au rugat să-i însoțească până la circa de poliție. Acolo, scotocindu-se prin buzuinare, a găsit o copie după cartea de identitate. Controlorii i-au întocmit procesul verbal de contravenție. Apoi omul a profitat de ocazie și a depus o plângere către organe, anunțând că fusese prădat în tramvai. A plecat după mai bine de douî ore din secția de poliție. În drum, fiindcă nu mai avea șfanț în buzunare, a dat pe la bancă și a rugat-o pe femeia de la ghișeu să-i elibereze niște bani din cont. Noroc că-l cunoștea și nu i-a mai cerut actul de identitate în original și s-a mulțumit cu fotocopia mototolită. La serviciu, șeful i-a zis să-și ia liber, că îi tăiase deja ziua de muncă. A strâns din umeri și a pornit spre casă. Ca să merite totuși ziua pierdută, a dat pe la piață și a luat 12 kilograme de gogonele și șapte de gogoșari, să-i pună femeia la acrit, că acum era vremea lor. Se tocmise și scosese un preț bun...
Ajuns într-un final în apartament și-a strigat nevasta, să vină să-i ia din mâini cele cumpărate. Femeia nu i-a răspuns. Atunci ochii i-au căzut pe măsuța din hol, unde, lângă telefon pe mileul croșetat, răvașul ce avea să-l răpună îl aștepta rânjind parcă. Litere albastre pe-o foaia gălbui. Femeia îi destăinuia c-a fugit în lume cu un pitic de la circul ambulant. Dimineață Costică tocmai văzuse din tramvai cum circarii își strâng tabăra și-i căina că trebuie să lucreze pe ger
Omul era prea obosit ca să înțeleagă tot ce i se întâmpla. S-a dus la bucătărie să-și facă o cafea. A umplut ibricul cu apă și l-a pus pe aragaz. Dar gazele fuseseră oprite. Și-a pus mâinile în cap a disperare. Apoi și-a amintit că pe balcon, într-o ladă, avea pus un reșou vechi, pe care-l mai luau cu ei când plecau în concediu. L-a adus în bucătărie și l-a pus în funcțiune. A pus apoi ibricul la încins. Până să fiarbă apa a hotărât să iasă la o țigare pe balcon. așa îl obișnuise nevasta, că, vezi Doamne, mirosul de tutun îi făcea rău. A tras cu sete din țigară. Nu i-au trebuit nici trei minute ca să ajungă la filtru. A aruncat mucul direct în grădina blocului. Când a dat să intre înapoi în casă a înnebunit. Ușa balconului se blocase. Nu-i venea să spargă geamul, că numai ce dăduse o grămadă de bani să-și pună termopane. În lada cu de toate a căutat o ustensilă cu care să forțeze ușa. N-a găsit mare lucru. Erau toate nebuniile acolo, dar nimic folositor. Îi era frig, că ieșise doar în cămașă. S-a băgat pe jumătate în lada cu nimicuri. A găsit o pompă de bicicletă. S-a gândit c-o poate folosi ca rangă. Nu i-a fost însă nici ea de vreun ajutor. S-a uitat în balconul vecinului. Acolo a văzut tot felul de ustensile. Omul era gospodar și-i plăcea să aibă de toate. A vrut să-și sune vecinul, dar bateria mobilului se descărcase în buzunarul pantalonilor. Pesemne de la frig...
- Vecine! a strigat Costică frecându-și de zor brațele ce începeau să i se-nvinețească pe sub cămașa subțire.
Trecuseră deja 20 de minute. A mai strigat o dată, dar vecinul nu i-a răspuns. Frigul începea să-l tragă la somn. Din depărtare s-a auzit o sirenă. Întâi încet, apoi din ce în ce mai tare.
- Vecine! a strigat și mai tare omul înfrigurat și s-a apucat să bată cu pumnii în geamul armat ce despărțea balcoanele.
Atunci sirenele s-au oprit.
Vecinul a ieșit în balcon. Fără să stea pe gânduri a luat un baros și a doborât geamul despărțitor.
- Treci încoace, Costică! l-a invitat vecinul. Costică a sărit în balconul vecinului. Un pompier, apărut de niciunde a sărit în sens invers, din balconul vecinului în balconul lui Costică. Cu o singură lovitură de topor termopanele s-au făcut țăndări.
- Ce faci, dom'le? a strigat Costică îngrozit.
Apoi a înțeles. Din casa lui ieșea un fum gros...

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!