poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1184 .



Exericii de meditatie (4)
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [tunaru ]

2012-10-06  |     | 




Cine este în stare să-și recunoască greșelile, să-și mărturisească păcatele sale duhovnicului, acela poate fi creditat cu șansa îndreptării.

Cine dorește să postească, o face în tăcere. Cine nu dorește, găsește motive și umple văzduhul de vorbe.

La ce e bună libertatea dacă prin reaua ei folosință se ajunge la anarhie, nedreptate sau tiranie?

Cu cât omul ajunge la un standard mai înalt de trai, se leagă mai mult de cele trecătoare ale lumii acesteia iar la plecare nu va lua nimic cu el, tot astfel cum nici nu a adus la naștere. Cel care întinde mâna numai spre cele absolut trebuincioase, se simte mai independent față de lume, mai puternic iar plecarea lui din lume nu o va mai considera o tragedie universală.

Toți avem parte în viață de ceea ce ne este mai de folos, dar nu ajungem la concluziile juste privind cauzalitatea și conduita noastră.

Ascultarea vine de la Cel Bun, îndemnul la răzvrătire vine de la cel rău.

Cine nu respectă lumea în care trăiește, nici el nu merită respectul lumii. Cine jignește pe cei din jur, pe sine se jignește.

Vina prostului este că se consideră totdeauna deștept.

Dacă nu dăm de lucru mâinilor noastre, în sensul bun al cuvântului, are grijă îngerul decăzut să ne dea el de lucru.

Lăcomia aduce sărăcie, generozitatea conduce omul spre adevărata bogăție.

Înainte de a ajunge pe câmp să ne afecteze recoltele, seceta se naște în sufletele noastre.

Fericit acela care știe să trăiască în armonie cu întreaga natură, cu plantele, animalele, oamenii. Cu lucrurile și cu cuvintele.

Dacă acceptăm că înțelepciunea este totuși limitată, în schimb prostia nu are hotare.

Nașterea e o șansă, bătrânețea o calitate și moartea o datorie.

Bunele intenții nu sunt de ajuns să restabilească dreptatea.

Oprește-te, îndoiește-te, convinge-te.

Iubirea este cheia de boltă a universului, sădită de Dumnezeu în fiecare dintre noi.

Ne-am obișnuit să spunem prea des: e dreptul meu și nu cedez! - dar ne derobăm sistematic când e vorba de obligații.

Cine nu se străduiește, nu se zidește.

Agresiunea contra mediului se întoarce întotdeauna împotriva noastră.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!