poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1083 .



2 Lucruri
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [bulevard ]

2011-09-07  |     | 



Mergi liniștit dimineața spre serviciu, gândindu-te la ce să faci după acele ore de program folosite în slujba altuia. Și totuși, iată:

Cum două lucruri simple îți pot strica ziua.

Le vedem în fiecare zi, pe stradă, la televizor, în transportul în comun, parcuri, baruri, cluburi, în avioane, trenuri ... peste tot. Le observăm, unele ne plac, altele nu, le privim cu interes, cu adorație, sau cu indiferență trecând mai departe.
Dar sunt unele mai speciale...libere, fără rețineri, drepte, privind ușor în sus ca și cum știu ce vor și se duc să obțină. Îți fură atenția când se mișcă ferm dar ușor în stanga și în dreapta, în jos și în sus. Și sunt atât de rotunde și pline, așa de bine ambalate, au un aspect atât de delicios și atrăgător...încât vârfurile lor ce împung ușor ambalajul le fac să pară adevarate felii de tort cu o cireașă îmbietoare în vârf, numai bune de privit îndelung și degustat, de atins ușor cu degetele și limba și simtită textura fină, glazura netedă, moale și călduță, de cuprins cât mai mult cu buzele pentru o mușcătură nesătulă ce să-ți umple gura, simțindu-te ca un gurmand, mușcătură după mușcătură, gustare după gustare, fiecare mușcătură mai mare decat ultima, dar simțindu-te cu atât mai înfometat cu cât știi că tot timpul din lume nu ți-ar ajunge să te saturi, să le savurezi așa cum îți place, așa cum merită asemenea dulcețuri… Și apoi au trecut pe lângă tine.

Adevărate muze pentru imaginațiile bogate, aceste frumuseți îți apar în fața ochilor pentru câteva secunde, dar în acele secunde inima bate puternic, fluxul de sânge crește rapid, adrenalina este eliberată în organism și spre muschi și timpul pare că încetinește. Creierul, ca sub influența unui halucinogen, generează instant zeci de scenarii și imagini în care apar frumusețile eliberate de orice ambalaj mișcându-se în voie, stând pe loc, sau gustându-le și mușcându din ele ca un dependent de dulciuri…

Și apoi frumusețile ies din cadru, creierul, inima și muschii se liniștesc, dar ramâi cu o parte din imagini în minte. Și îți dai seama că, probabil, acesta a fost maximul de plăcere al simțurilor pe această zi și că nimic nu te va mai face să simti intensitatea acelui moment… Și așa doua lucruri frumoase îți pot strica ziua.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!