poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2219 .



Ca-n cărți
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [aurnegru ]

2011-06-17  |     | 



La început i-am împrumutat Gaston Bachelard, Apa și visele. El a vrut să-mi atragă simpatia cu A supraveghea și a pedepsi de Michel Foucault. Când ne-am întâlnit să ne restituim cărțile, am mai făcut un schimb de câteva titluri. Evident, nu atât de „serioase” ca primele. Încet-încet am trecut la beletristică, la literatură erotică... cuceritoare. Am început să ne vedem mai frecvent și să ne aducem unul altuia cărți cu sacoșa. Ne-a plăcut acest... sport. Ne vedeam mai des, mult mai des, decât reușeam să citim cărțile. Cărțile deveniseră doar... un pretext. De la un timp, nici nu ni le mai restituiam, pur și simplu ni le împrumutam (pe un termen nelimitat), ni le dăruiam. Fără să observ, ușor-ușor, cărțile din biblioteca lui s-au mutat in biblioteca mea. În felul acesta, P s-a mutat treptat la mine. Cum și eu, demult devenisem locuitor de drept al apartamentului său. Am făcut schimb de biblioteci, în sensul cel mai direct. Iar odată cu acestea, de parcă am fi făcut schimb de case. Când am început să avem nevoie de unele cărți împrumutate, plimbatul acestora pe drumuri înapoi și căratul bibliotecilor în locurile de unde au fost strămutate ni se părea mai complicat, de aceea am decis că cea mai bună soluție e să ne mutăm să trăim împreună. Și întrucât cărțile noastre, aranjate în aceeași bibliotecă, se simțeau firesc și apropiat, de dragul lor ne-am căsătorit. Dar... deja îi știam în cele mai mici detalii configurația minții. I-o mângâiasem odată cu atâtea cărți pe filele și cotoarelor cărora mi-am plimbat ochii, gândurile, buricele degetelor. Am reconstituit într-un fel drumul Margueritei Yoursenar care înainte de a se căsători, pardon, de a scrie despre Marcus Aurelius, a citit cam tot ce citise acesta.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!