poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1116 .



Cioburi dintr-o vază spartă(I)
proză [ ]
satirică

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [geafir ]

2011-02-13  |     | 



Cineva:
- Dintotdeauna satira a stat ca un cui în coasta Puterii, iar satiricii au fost marii incomozi ai tuturor timpurilor. Cu toate astea, ei au dus-o bine...
AltCineva:
- Cu puține excepții, zic eu, care desigur au rămas în conștiința neamurilor.

și

Nimeni:
- Treaba merge prost pentru că nu avem nivel politic.
Cineva:
- Eu zic că nu avem nivel cultural. Pentru că un om de cultură înțelege politica, pe când un om politic nu înțelege cultura.

și

- După sindromul „vacii nebune” a apărut o altă boală, mai cruntă, la porci- observă Cineva, nesimțirea cronică!
- Ai dreptate, domnule, răbufnește Nimeni. Toți porcii din societate suferă cumplit!
- Sunt voci care susțin că trebuie tratați și vindecați, adaugă Cineva. Altele însă sugerează să fie tăiați: „ Căci dacă vor fi vindecați, ei nicidecum nu pleacă de la troc"...

și

Cineva:
- Un senator și-a propus să depună o inițiativă legislativă, prin care demnitarii și candidații la Președinție ori la funcții înalte să fie supuși unor controale psihologice și psihiatrice.
Nimeni:
- Ia zii,... a depus inițiativa?
Cineva:
- N-a mai apucat. Că a fost el însuși pus în „cămașă de forță”!

și

- De când se știe omenirea, zice Nimeni povățuitor, s-au tot făcut reforme. Chiar dacă purtau alt nume, în speță este vorba de același lucru. Reforme s-au făcut și în socialism și în capitalism...
- Iacă-tă o formă sofisticată de tortură, concluzionează Cineva: reforma!

și

Cineva, cam la optzeci de ani, intră într-o farmacie. După ce cumpără un medicament, înainte de a ieși, e întrebat de farmacistă:
- Domnu’, numai puțin, medicamentul e pentru copil sau pentru adult?
Răspunsul vine cu întârziere, ca după o lungă cumpănire:
- E pentru mine, ... adult!
- Dacă e pentru dumneavoastră, se înțelege că e pentru un adult!
- Nu neapărat. Bătrânii nu sunt altceva decât niște copii, așadar era necesară precizarea...

și

- Vechile metehne n-au dispărut, cugetă Nimeni cu voce tare; pilele și relațiile funcționează mai mult ca perfectul; afacerile oneroase, traficul de influență, evaziunile fiscale, licitațiile de spații și bunuri anterior aranjate, ei bine, proliferează.
- S-a schimbat totuși ceva, îl contrazice Cineva, a crescut șpaga!

și

Spune Cineva:
- Regina Elisabeta (Carmen Silva) s-a adresat printr-o scrisoare Academiei Franceze: „Vă rog să uitați persoana mea și să priviți numai opera”.
- În România zilelor noastre, nu doar operele contează ci, mai ales, persoanele! observă Nimeni.

și

Cineva:
- Nu ești nou sub soare nefericitule !
Nimeni:
- Sunt născutul lucrurilor de la mine furate, puntea suspendată între naștere și moarte; mi-am luat porția de hrană, m-am cântărit; aveam cu un gând în minus; iar pe măsură ce mă hrăneam cu vânt, pierdeam două, nouă, o mie de trăiri, până am rămas fără tăceri de prisos.


***


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!