poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1848 .



Amintiri din epoca de papadie
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ioannes ]

2011-01-11  |     | 



O ploaie rece ascunde usa. Afara, tot cerul e un complot pe care il intuiesc dar de care nu ma pot desparti. Deschid usa de metal si vad un gol, de fapt sunt doar norii si pamantul ce transpira.
-In seara asta noi avem probleme.
-Cum noi?
-Nu exista asa ceva!
-Ma cherie, mie imi place sa vorbesc doar la persoana I singular, e o veche sechela din copilarie de cand eram aproape sa raman corigent la romana.
-Inteleg, dar nu reusesc sa diger, sunt pur si simplu incuiata.
-Fii atenta, ca melcul atunci cand depune ouale. Deci, daca tu ai avea o fantana, singura fantana din desertul Gobi, ce ai face cu ea?
-Cu siguranta ca m-as face o mare capitalista, cu un asemenea capital...
-Dar iti mai trebuie un capital de incredere,de siguranta de sine altfel mongolii nu prea te-ar ingiti, mai exact te ar inghiti mai ceva ca pe ultima picatura de apa.
-Incredere, cred ca am citit cuvintele astea undeva intr-o carte dar pana sa apuc sa le inteleg am cazut din ciresul din care eram si de atunci am ramas doar cu un gust de cirese verzi.
-Pacat, ma cherie, eu mananc ciresele chiar si daca au viermi iar cel mai mult imi plac ciresele cu putin pamant nisipos.
Seara curge mai lin decat un fir de matase din Pakistan, televizorul se inchide singur, gandurile dispar pentru ca dimineata sa apara din nou.
Un motan singuratic statea plictisit dar vigilent la orice miscare a vreunui soarece ramas mahmur in urma glorioasei seri de sambata ce tocmai a trecut.
-Miaaaaaauuuuuuuu, miiaaaaaaaaauuuuuuuu, mi-au inghetat mustatile, mda, situatia e de cascaval fara gauri ambalat in China.O, imi pare tare rau ca m am retras din SMCTMDC(sindicatul motanilor ce tragea mata de coada).
Un motan mai mic, cu o privire incurcata tocmai trece pe langa marele motan, acest preailustru motan care face fala neamului neaos romanesc de motani cu pedigree.
"-Nenea motanu', nenea motanu'!" zise el cu sfiala.
-Da fiule, spune ce te doare?
-Nea motanule, eu te admir fiindca esti cel mai mare, mai bun, mai destept si mai sensibil dintre motanii pe care i-am vazut eu si si si... vreau sa ajung si eu ca tine..
-Ei, pisoias, tocmai ma gandeam la glorioasele mele zile din SMCTMDC, stii un fel de KGB romanesc al motanilor cu sange latino si gandire germanica.Mda, ce mai trageam mata de coada, ce mai urmaream noi soareci printre iarba de pe terenurile de golf, mancam doar branza gouda si brie.Eram si artist in vremurile acelea.
-Da pisoias,culegeam flori de papadie ca sa le duc la mata care m-a facut sa mi incalcesc mustatile si sa mi intorc blana pe dos. Cand gaseam o bucata de cascaval, asa din acela olandez, zgariam pe el o dedicatie de la sufletu' meu de SMCTMDC si pe deasupra prindeam si un pui de soarece in lapte si mergeam si le dadeam personal la acea mata, numele ei...ei,ei era....Omaran, era tare plimbareata, iti zic, era cea mai stilata, mai frumoasa si mai deosebita felina din emisfera boreala......
-Dar in cele din urma am aflat, cred ca facea spionaj pentru Berlusconi(desi astuia ii cam placeau cainii). Mi am cam dat seama ca prea manca numai parmezan, de slaninuta mea de la micul dejun nici nu se atingea(nici nu stia de ce e blana mea asa de lucioasa), vroia doar prosciuto iar cel mai grav era ca manca non stop spaghete (de parca toata ziua era duminica sa manance doar taietei). Am aflat ca ea lucra de fapt pentru motanii macaronari, o organizatie odata infratita dar acum rivala.....
De indata ce am aflat asta, nu am mai putut fi un bun agent si membru de sindicat, toata noaptea visam ca eram spanzurat cu spaghete si ca nu am voie sa mananc slanina ci numai blestematul acela de prosciuto. Asa m-am retras pisoiasule si acum ,culmea culmilor, am fost la doctor si mi-a zis ca sunt insarcinat dar vestea buna e ca voi fata doar la anul!
Sunetele se aud intr-un fular catifelat si maro iar eu imi pierd mintile de indata ce il vad. Jur imprejur sunt banci de lemn si fumul ce ne ocoleste aduce cu el povesti pe care nu vrem sa le auzim.
-Ieri, era sa mor, dar nu din cauza ta, ci a pastilelor.
-Bine, bine tu fata, orice pastila pe care o iei e un gand care iti lipseste.
-Poate ca asa e dar eu tot nu stiu...
-Draga mea, eu stiu cand te vad ca nu mai vreau sa stiu nimic si cand nu te vad vreau sa uit tot ce stiu ca sa pot din nou sa nu mai stiu nimic...

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!