poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4117 .



Spre ora 0
proză [ ]
din revista unu, I, nr. 8/decembrie 1928

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Virgil_Gheorghiu ]

2010-12-25  |     |  Înscris în bibliotecă de Yigru Zeltil



Locomotiva din șezutul trenului Ceinture pompează vagonul meu spre Port-Royal. Fir de telefon liniază ferestrele care falșifică galbeni de lumină plată. Liniile nervi țipă, se zbat în frisonul sosirilor. Mașina cu sânge pe bot deschide pulpele roților și deflorează-n coastă gările. Bulevardele târâte de autobuze se lungesc ca gumele înnodând în răspântiile albe cafenele. Tacuri de raze punctează biliardul girandolelor. Buzele ușilor mozolesc fâșii de femei profil; unele traversează lactee căi pavate spre hoteluri. Sergenți cu pelerine retezate par ambisexi. Epuizez excentricul: beau caco cu pișcot de havană. Caserița roșcată își presează mâinile în cadastre. Băuturile fierb ca-n autoclave. Aliniate, figurile buretoase sug sensual măduvă lichidă din conul paharelor și deschid în stradă cu gesturi manechinate parașutele crengilor. Toate picioarele se încrucișează, pe când superiorul corpurilor stau obtuze ca-ntr-un voiaj transiberian. Scaune se freacă electric de robe încât așezat mă clatin ca-n Salmacis. Alunele aterizează pe pista meselor, pălăriile modelelor descriu viragii. O miss trage, trage domni cu zgărzi prefăcuți în potăi, pășind cu tangențe mesmerice; se dublează un cioc avortând pictori blonzi cu bloc care ung spinări curbe sau creioane antebelice. Sfârcuri de dolari sparg pungile de obesitate; oglinzi convexe deformează rectangularele omenești. Căzuți în transa beției împletesc cu limba arabescuri pe marmure zaharoide. Trotuarul zvârle erupții de foame grimată: (Mimi, Ninon, Nini) [la puterea n] peste moi de cuvinte cu explozii de foc omorând dulce. Tablourile cubiste în Rotonde, ca talgerele simfoniei viitorului tremură vag pe zid văruit peste poeme fără transmisie, repetând acustica ritmului triumfal nou. Pe ulucile balustradelor curg șuvoaie guturale de melodii negre.
Prin paiul meu de junglă citronada circulă capilar.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!