poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1323 .



Cuvinte și gânduri...
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [filosofu ]

2010-12-09  |     | 



Tremur al ființei neîmpăcate cu sine... Tumult al durerii neîmpărtășite... O mare de urme ale îndoielii se așează pe creștetul obosit al truditorului din lume. Semințe împrăștiate, peste ogorul fecund, putrezesc alene în soarele prea fierbinte sau în ploaia ce nu mai contenește... Mă caut prin vise... prin reverii diurne, și-mi regăsesc doar coșmaruri profunde, ce se aruncă-n realitate precum ancora navei în nesfârșitul ocean.
Lira cuvintelor a încetat de mult să se adape de la fântâna ființei. Cu corzile-i rupte cântecul ei e un nesfârșit țipăt, un urlet plin de groază.
Când cauți cuvinte și nu m-ai găsești decât amăgite acte neîmplinite, te pierzi prin troienele luminii fade. Celeste clipe au fost cele în care reușeai să atingi culmi ale simțirii și ale ființei. Existența-ți se stinge precum lumânarea de la căpătâiul întâiului mort din lume. Te scalzi în beatitudinea unei ființe prea veștejite pentru a putea merge înainte. Te târăști grosolan prin țârână, mai sinuos chiar decât șarpele înțelepciunii.
Ce oroare, ce tortură e existența de acest fel. Își pierde și muzica și liniștea și zbuciumul... E o tristă suspendare între nimic și nimic, e alunecarea într-o tăcere mută, fără silabe sau gânduri. Mă năpădesc gânduri nebune, m-apasă veșnicia clipelor ce se desfășoară înainte-mi precum pergamentul unei cărți de mult prăfuite și uitate prin pivnițele tainice ale lumii...
Mă limitez la a fi limitat. Mi-am pierdut demult nelimitația, draga de ea, singura care-mi dădea sublima plăcere a creației. Sper să-mi regăsesc cuvintele pentru a nu muri mut și dezbrăcat de ființă... de nemurire...




.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!