poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1178 .



Povești pentru suflet
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Natasa ]

2010-11-05  |     | 



Era o dimineata frumoasa de mai. Se trezise cam speriata, pentru ca visase urat. Îi părea rău ca nu-și mai amintea despre ce era vorba... Incet, să nu trezească nici soțul, nici copilul, Angela merse la baie. Se inviora cateva clipe, apoi se intoarse in dormitor pentru a se imbraca. Îi placea tare mult sa-i privească dormind si sa le vorbească in gand... Avea ea mania asta...daca îi putem spune așa... vorbea mai mult în gand... Capatase încă de mica obiceiul ăsta pentru că stătuse prea mult timp singură și, ca să nu se plictisească vorbea ore in șir cu ea. Oricum ea era vorbăreață, dar gandurile ei erau ca niște băi relaxante în care îi plăcea să se scalde. Firea ei sinceră, dragostea pe care o simțea față de bărbatul și copilul lor îi aduseră pe chip un zâmbet permanent pe care îl purta chiar dacă uneori mai primea și lovituri de la viață sau de la oameni...

Într-un cuvânt, dimineața a decurs normal, iar Angela a plecat către școala unde preda Limba Română, cântând obsesiv câteva versuri... Aproape în fiecare dimineață pățea așa... și asta pentru că Sabrinei, fiica ei de 3 ani, îi plăcea să asculte muzica tare în timp ce se spăla și îmbrăca... „Þușca albă, țușca sură, salutăm băbuță!!”

Robert, soțul, era cel care dimineața ducea mama la școală, iar copilul la grădiniță, așa că programul se derulă întocmai.

Angela ajunse, ca de obicei, aproape de începerea orelor; oricât s-ar fi chinuit nu reușea să ajungă mai devreme! Intră veselă în cancelarie, luă catalogul, apoi porni cu pași grăbiți către clasă

Prima oră începea apoteotic – clasa a X-a F. Nu că ar fi fost o clasă problemă, nici pe departe, ci pentru că acești copii erau avizi de atenție și multă afecțiune, iar simpatia dintre elevi si profesoară era împărtășită complet. Deși nu era o profă prea indulgentă, „gândăceii”, cum îi plăcea Angelei să le spună, erau tare atașați de ea. Le era și confidentă și dirigintă...

De această dată, în clasa care de obicei zumzăia de gălăgie era liniște.... Angela s-a speriat un pic dându-și seama că ceva nu este în regulă, mai ales că una dintre fete, Ioana, lipsea, ceea ce nu se mai întâmplase. Clasa a X-a F era foarte unită, iar profesoarei îi plăcea acest lucru. Acum înțelese că era ceva grav...

Se așeză la catedră, făcu prezența, puse absențele și, fără să întrebe nimic, începu să predea. Între timp, observa privirile pe care elevii și le furișau, iar când scria la tablă, șușotelile se întețeau.

- Gata! Terminați cu secretomania si ziceți ce s-a întâmplat!

Tăcere... Toți ochii erau în pământ!

Angela nu insistă, continuă să predea, la final le dădu tema și se pregătea să iasă din clasă. La ușă o aștepta Violeta, colega de bancă și prietena cea mai bună a Ioanei.

- Doamna, trebuie să vorbesc cu dumneavoastră... Ioana....este la spital, iar medicii spun că este posibil să moară! Violeta începu să se zguduie de plâns...

- Cum? Vorbește până la capăt, Vio! Ce s-a întâmplat?

- Nici eu nu știu prea multe, dar mama, care este asistentă la spital, mi-a spus că Ioana și-a provocat un avort!

Angela era șocată! Ioana? Ea o iubea pe această fată pentru că învăța bine, deși avea o situație materială foarte proastă, era sociabilă și ființa ei emana multă bunătate!

Fără să mai stea pe gânduri, ceru voie să plece la spital.

Pe drum se gândea că trebuie să facă orice pentru a o salva pe Ioana! Avea doar 16 ani! Era un copil! Ea însăși avea o fetiță, nu putea sta indiferentă!

Odată ajunsă la spital, căută medicul care avea grijă de Ioana și ceru mai multe informații. Doctorul, care o cunoștea pe Angela îi spuse, fără menajamente, ce se întâmplase!

- Fetele astea sunt fantastice! Nu stiu pe ce planetă trăiesc! O ia razna lumea asta! Cum e posibil, astăzi, când li se prezintă de atâtea ori riscurile unui avort făcut după babe, ele să se expună la un asemenea risc! Nu cred că va supraviețui, a pierdut mult sânge! Din păcate nu a spus nimănui că este gravidă, și când a ajuns în luna a 5-a a făcut pe viteaza. Părinții sunt șocați. Nu știu nici ei cum a fost posibil așa ceva!

- Aș putea să o văd?

- Da, dar numai 2 minute, este la Terapie Intensivă.

Întâlnirea cu Ioana avea să-i răstoarne lumea Angelei.

- Nu am putut spune nimanui. Mama mi-a spus mereu că astfel de lucruri sunt rușinoase, iar fetele nu trebuie să se expună băieților. Era prima dată când mergeam la discotecă. I-am spus mamei că merg la o colegă să învățăm pentru teze. Amalia mă convinsese să merg cu ea. Eu eram singura din clasă care nu fusese niciodată la discotecă până atunci. Nici măcar nu îi cunoșteam pe băieții ăia. Erau mult mai mari decât noi. S-au oferit să ne ducă acasă cu mașina. Pe Amalia au lăsat-o prima, iar pe mine nu m-au mai dus acasă. Am ajuns la marginea orașului. M-am speriat! Am urlat la ei să ma lase să plec, mă voi duce pe jos, eu sunt o fată cuminte, vreau să merg la facultate, vreau să trăiesc!

Erau 4. M-au violat toți.

Glasul și ochii Ioanei erau stinși. Angela rămase stană de piatră.

- Ai putea să îi recunoști acum, dacă i-ai vedea? Întrebă Angela plină de furie

- Da, cred că da... Dar ce folos, doctorii spun ce nu prea am șanse, iar mama nu a venit decât o dată la mine și asta doar ca să îmi spună că acum sunt impură și nu mai pot locui cu ei dacă scap.

- Ioana, lasă-i, o să le treacă șocul, dar tu trebuie să trăiești, iar nenorociții ăia trebuie să plătească!

Plecând, Angela trecu pe la secția de Poliție și făcu o sesizare.

Cei 4 fură prinși, acuzați și închiși... dar viața Ioanei se stinse ....

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!