poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2676 .



Bibliomanie
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Sonyuk ]

2010-06-10  |     | 






De ce oare suntem bibliomani?
De ce să citim zeci de cărți cu sute de pagini în care ne sunt prezentate sentimentele unui oarecare,când ne putem clădi singuri române nescrise în care să iubim cu patimă și să plângem cu adevărat?
De ce să credem aberațiile unui nebun de alfabet?
Când seara vine,nu ne strângem doi câte doi să inventăm amorul,ci ne separăm,fiecare într-o cameră mult prea mare pentru un singur suflet,și începem din nou să citim despre alții.
Și citim..și citim..până când mintea ne joacă feste și începem să comparăm lucrurile importante,rămase și-așa foarte puține,cu paragrafe,fraze și fragmente din cartea citită seara trecută.
Ochii la urma urmei sunt făcuți pentru a reflecta sufletul,nu pentru al minții cu povești de dor inventate de vreun actor banal de pe scena vieții.
De ce să plângem la ultimul cuvânt când oricum știam încă de la începutul cărții sfârșitul?
Unul din doi oameni se laudă cu faptul că au citit mult,dar oare câți dintre aceștia se pot lăuda că au iubit viața și au serbat-o mereu?
Câți oare,dintre aceia ce se laudă că au stat o viață întreagă în casă citind singuri,se pot lăuda cu faptul că au iubit vreodată sau că au suferit vreodată cu adevărat?
Totuși,mintea lor intră în lumea creată tot de ei,crezând probabil că au iubit cu adevărat atunci când își priveau vecinul cum ieșea și cum intra în casă..căci netrăind nu ai de unde să știi cum se fac prezente sentimentele lumii reale.
Eu acum nu scriu să citiți..eu acum scriu să iubiți,să răniți și să fiți răniți..
Vă învăț să plângeți când vă doare..să râdeți când vă amuză..
Nu suntem roboți,nu există cărți reale..
Dar există iubire,există ură,rănire,vlagă,râsete și lacrimi..
Și totuși..
Câți dintre aceia care se mai laudă că au sute de cărți se pot lăuda și cu faptul că au sute de vieți?

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!