poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1048 .



Putere pentru bani și Bani pentru Putere
proză [ ]
satirică

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [geafir ]

2010-05-07  |     | 



Nimeni rupe tăcerea:
- Îți propun, în loc de motto, zicerea lui Daniel David: "Lasă-l pe prost să fie fericit, dar nu-l aduce în poziții de putere în societate".
- Ascultă, te rog, rostește Cineva, dornic să-și spună povestea...

... Sediul partidului creditat cu cea mai largă simpatie electorală; în biroul șefului, intră omul de afaceri. Cineva nu a fost de față la discuție, dar poate să jure că așa au decurs lucrurile, din moment ce mărturie stă o casetă, înregistrată, în mod legal, de profesioniști în domeniu. Așadar, să lăsăm caseta să ni se dezvăluie și să-i dăm învoire autorului să rotunjească textul așa cum dorește dumnealui, cu condiția să nu denatureze mesajul...

Omul politic: Hai domnule, că vă așteptai de...
Omul de afaceri: Vă simțiți bine, nu?
- Vă așteptai. Ce face, mă, nu mai vine!
- Domnule, dacă vă spun că nu am timp nici să mor, mă credeți?
- Dom'le, dar măcar cinci minute, să știu dracu' ce fac! Mă presează, deh, listele...
- Aha!, listele electorale. Păi de-asta am venit, să discutăm.
- Să vă servesc cu ceva...
- Nu, nu, că nu..., un pic de cola, ca musafirul manierat, să nu refuz..., sau suc, ceva, ce aveți acolo.
- Uite și...
- Ce voiam să vă zic...
- Un pic de whisky.
- Nu, că... nu, mai bine nu.
- Hai, dom'le, numai o sorbitură.
- Bine, puneți o gură.
- Și nu știu ce să le mai zic, ei așteaptă listele definitivate, că...

Zice Nimeni:
- Un senator și-a propus să depună o inițiativă legislativă, prin care demnitarii și candidații la Președinție ori la funcții înalte să fie supuși unor controale psihologice și psihiatrice.
- Și? A depus inițiativa?, întreabă Cineva.
N-a mai apucat, răspunde Nimeni. Că a fost, el însuși, pus în "cămașă de forță"!

... Sună telefonul mobil. Cineva și-l închipuie pe omul de afaceri etalând un întreg pachet de gesturi de grandomanie, așa cum se cuvine la unul de anvergura sa: "Da. Da. Ooo! Salut domnule ministru! Iii... Sunt un pic ocupat, dacă..., nu vă supărați, după jumate de oră. La șase jumate puteți trece pe la mine? Da? Deci, vă aștept, la mine la birou. Bine, bine. Pa! Pa!".

Omul de afaceri: Sunt milionar în euro, terenuri, case, bani în cont doldora. Separat o mie una de afaceri.
Omul politic: Și, de fapt, ce vreți?
- Unde mai pui că toți acești bani ai mei sunt câștigați cinstit! Știți cum? Cu fantezia... Cu idei năstrușnice.

Cineva își imaginează că se ciocnesc pahare, la îndemnul reciproc "Hai să bem"!

Omul politic: Să înțeleg că vreți primul loc pe listă la deputați...
Omul de afaceri: Colectam stârvuri de pisici sau de câini..., nu e crimă, de preferință, de culoare neagră. Hoiturile le presăram în pragul locuințelor, la nemții bogați, sau pe aleile de acces la reședințe... Apoi, mă ascundeam în apropiere și supravegheam leșul. Nemții, care au nas subțire, aproape fără excepție, se îngrozeau la vederea lor. Când apărea proprietarul neamț, hop și eu, și mă ofeream să îndepărtez hoitul. Bineînțeles, contracost, sumă variabilă, la negociere. Cu un atare hoit, refolosit la maximum, în cartierele rezidențiale din marile orașe ale Germaniei, se pot strânge sute, dacă nu mii, de euro zilnic, în funcție de gradul de descompunere a cadavrului. În câțiva ani, am făcut suficienți bani pentru investiții deștepte...
- Domnule, la deputați, locul unu pe listă!
- Și pot să dau și eu la partid...
- Lasă, domne, partidu'! Locul unu, dacă-ți convine, la Moldova, acolo avem electorat câtă frunză și iarbă.
- Bine. Dar să nu zică ăia de-acolo ceva, ăi' din biroul de conducere.
- E unu mai cu gură... Dar îl trimit la dracu'. Îl sancționez disciplinar dacă nu se potolește și îl dau afară și din partid. Și terminăm bâlciul. Mergem la sigur.
- Ãsta are un cui împotriva mea. Îl știu și eu. Dar îl las, și-l lovesc când nu se așteaptă... Am informații... A luat vreo sută de milioane în campania electorală... De la unul "Mână Lungă".
- El zice că a dat chitanță.
- Dacă ar fi așa, n-ar trebui să fie chitanța acolo, la cotor?
- Ba da. Trebuia să apară.
- Și, nu v-ați uitat?
- Păi nu. Eu nu am de unde să știu..., am trimis cenzorul partidului. Aștept raportul oficial.
- Să-l dați pe mâna justiției.
- Domne, ce mai, locul unu la Moldova.
- Domnule președinte, așa ca pentru început, cinci sute de milioane. Pentru dumneavoastră. Iar la partid...
- Lasă, stimabile, partidu'... Să zicem, nu promit, la Prahova, locul întâi, la deputați...
- Așa. E bine.
- Domne, am și eu nevoie, acuma, mă arde. Preiau acțiunile de la "Parfumul". Și-mi trebuie un miliard și jumătate.
- I-am dat și ăstuia, ministrului. Ați auzit, m-a sunat pe celular. Și am mai dat și pentru acțiuni caritabile..., plus campania mea, care o să coste nu glumă... Apropo, am auzit că unul, pe la Buzău, parcă, zugrăvește scări de blocuri la electorat, să strângă voturi...

- Locul unu, la Prahova, eligibil sută la sută...
- Nu știu, mai..., mai lăsați-mă o perioadă. Efectiv, acuma nu pot. Un miliard jumate, nu e de glumă...
- Vând niște lucruri, o vilă, încă cinci sute de la dumneavoastră, ar fi ceva, dar îmi mai trebuie...
- Da, vindeți. Efectiv, în perioada asta..., până nu-mi clarific...
- M-apuc să vând și mașina. Într-o săptămână, îmi dați?
- Nu, nu e vorba că nu vă dau, nu pot în perioada asta.
- Și restul, 'om vedea noi cum ne-om descurca, măcar să-mi dați cincizeci de milioane pe lună.
- Nu știu ce să zic, am început și eu plățile pentru fabrica de instrumente, în leasing...
- "Parfumul" e o fabrică rentabilă, păcat s-o scap din mână... Iar locul unu, la Prahova, nu e de colea...
- Mi-au sosit, deja, utilajele din Germania.
- Asta e! Am câștigat licitația, știți cum, și trebuie să fac și eu plata a' mare.
- Domnule președinte, ce mai, mâine aveți un miliard.
- Bine, și... și un elicopter pentru ăla micu', nepotul...
- Domnule, asta nu. Nici eu nu-mi permit, pentru mine.
- Hai, domne, un elicopter jucărie, pentru ăla micu'! Locul întâi la Prahova...
- O, da! Jucărie, cu beculețe și cu cheie... Așa mai merge.
- Și cu mine cum rămâne?
- Da, domnule președinte, pe parcurs, eu zic că nu vor fi probleme. Știți ceva, eu, în două luni, îmi revin din starea asta de criză.
- Așa? Să știți că mai mult ne complicăm cu banii în tranșe...
- Uff! Bine..., bine..., s-a făcut, batem palma. Mâine aveți toți banii: un miliard jumate.
- Domne, sunteți mare!
- Da, știu... Îmi scot eu banii, legal, că eu mă ocup numai cu chestii legale...... Că știți regula de aur: Cine produce banii deține puterea, cine deține puterea stabilește adevărul, cine stabilește adevărul controlează trecutul, cine controlează trecutul determină viitorul și cine determină viitorul produce banii...


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!