poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1289 .



Lansarea de carte are loc in 14 noi. 2009 la casa de cultura Traian Demetrescu din Craiova.
proză [ ]
Anunt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [frumusica1111 ]

2009-12-12  |     | 



PREFAÞÃ





,,Nu-ți voi lăsa drept bunuri,
după moarte,
Decât un nume adunat
pe-o carte”
Tudor Arghezi





Fiecare om visează....
Visul meu, s-a împlinit! Cei doi copii ai mei, au cu ce să se mândrească. Primul meu roman: ,,Exmatriculat din viață”, lansat la 10 oct. 2008, mi-a adus multă bucurie și speranță. Ai prilejul de a citi gândurile unui om care a ajuns la apogeul vieții, doar răsfoind acest roman. Mi s-a împlinit un vis: să-mi văd numele pe carte!
Acum, am plăcerea să lansez volumul de poezii ,,Cenușa unui suflet!”
Câteodată mă las dusă de viață și, deși știu cât valorează ea, mă abandonez pe de-a întregul și atunci nu mai are pentru mine nici o însemnătate întrebarea: ,,To be or not to be?” Două gânduri să nu te părăsească niciodată - acela de ați îmbogăți mintea, sufletul și gândul că suntem trecători în lume. ,,Memento mori” nu este un adagio al tristeții, nici al resemnării, ci un semnal de alarmă care vrea să te țină într-o permanentă stare de veghe, zicând : ,,Bagă de seamă ce faci cu viața ta, că nu e veșnică!” Ne facem iluzii că suntem stăpâni pe destin , însă el și viața ne stăpânesc. Când pășești în viață, cu inocență, nu știi niciodată ce îți va rezerva viitorul. Viața m-a făcut să trec prin greutăți, dar le-am învins. Au trecut peste mine veșnicii albastre și reci de răutate și uitare, dar am supraviețuit. M-au nins, zăpezi ce pe alții i-ar fi îngropat, dar nu m-au biruit. M-au bântuit doruri ce pe alții i-ar fi secătuit, am fost mințită și înșelată cât pentru zece vieți și tot pentru atâtea vieți am vărsat lacrimi, dar am fost precum o stâncă. Au trecut peste mine furtuni ce ar fi putut să-mi spargă carapacea sufletului, dar m-am încăpățânat să trăiesc și am visat - chiar și atunci când sufletu-mi îngenuncheat cerea îndurare, milă și izbăvire de atâta durere - că într-o zi voi ajunge scriitoare... Aproape tot ce mi-am propus am realizat. Am avut credință și speranța sinceră că nu voi ceda în fața obstacolelor și am reușit să merg înainte, pe drumul pe care Divinul Creator mi l-a hărăzit. Dacă cineva m-a nedreptățit sau mi-a luat ceva pe nedrept, DUMNEZEU mi-a dat cu prisosință pe altă parte. Nu am cucerit Everestul, nu am stabilit recorduri mondiale, am reușit să trec prin viață. Poate pentru mulți pare banal, dar marele Voltaire spunea: „Numai cei puternici înving valurile vieții”. Sunt unul dintre oamenii fericiți care au trăit evenimentul de a păși din mileniul doi, în mileniul trei. Parcurgând în clipele de răgaz, scrierile mele, sunt sigură că vă veți întreba, cine sunt. Am fost și am rămas un om simplu, plecat de la copilul desculț, care de la Sfântul Gheorghe și până la Ziua Crucii umblam cu picioarele goale și eram foarte fericită că piciorul nu-mi era încorsetat de nimic. Citind ceea ce am scris, veți găsi părți din mine și regret că nu am reușit să vă dau mai mult. Uitându-mă în urmă, nu îmi pare rău decât de faptul că nu mi-am folosit timpul pe care l-am avut în trecut. Întotdeauna am iubit poezia, am scris mereu atunci când am simțit că versul exprimă preaplinul inimii. Niciodată nu m-am crezut a fi ,,poetă”; nu cred că am cu adevărat un mare talent, cred doar că am o anume sensibilitate, imaginație și din când în când am ceva de spus și mai ales, am multă dragoste de dăruit! Oricine poate încerca să scrie, făcându-și din asta un crez. Nu vă feriți să scrieți, căci scrisul rămâne un document! Ocazia de a oferi câteva versuri celor ce chiar le doresc, o consider pentru mine un mare dar, un semn că uneori se deschid și porțile inimilor la care nu am bătut niciodată, că mereu și întotdeauna apare o scânteie, o rază de soare fermecată care să-mi umple mie - ca tuturor pământenilor - sufletul de bucurie și emoție.
Tu cititorule, gândește-te că propria ta conștiință îți va fi întotdeauna judecătorul suprem!
Mulțumesc celor care m-au ajutat la tipărirea lor, mulțumesc celor care m-au încurajat în acest proiect și celor care se opresc pe paginile mele, măcar pentru o clipă!

Georgeta Nedelcu – Craiova.


GÂNDURI SINCERE PENTRU O POETÃ

Fiind un veșnic cititor al poeziilor postate pe imensul INTERNET, am descoperit și scrierile doamnei Georgeta NEDELCU, autoare a nenumărate poezii dar și, a multor scrieri în proză. Trebuie remarcat faptul că, distinsa Georgeta NEDELCU a scris și un roman; EXMATRICULAT DIN VIAÞÃ! Citind mai cu atenție scrierile sale, am descoperit un suflet sensibil, interesat de tot ce ne înconjoară, mai bine spus - viața de zi cu zi, fiind o cercetătoare atentă a fenomenelor sociale, cât și a celor politice.
Ca orice autor, primele scrieri sunt mai mult biografice. Fiind o persoană trecută prin toate etapele vieții, având parte de frumos, dar și de probleme familiare nedorite - dispariția prematură a tatălui său și, mai târziu a soțului. Familia a rămas unită prin implicarea copiilor în viață, cu forțe sporite, realizându-și visurile. Prin cuvinte pline de dragoste, poeta încearcă să transmită soțului plecat în lumea fără de dor, sentimentele celui rămas pentru a continua lupta cu viața. Versurile sunt specifice femeii puternice, care nu se dă bătută de greutățile vieții, continuându-și viața normal. Desigur, sufletul uman are și anumite scăpări, astfel că poeta e cuprinsă de o anumită tristețe. Prin versuri simple, își manifestă regretul pentru pierderea soțului decedat, dar singură se încurajează prin declararea copiilor, ca fiind un ajutor neprețuit.. Ca femeie, simte necesitatea de a fi încă iubită. Sincer fiind, această poetă este o femeie cu adevărat frumoasă. Fotografiile vizionate confirmă acest lucru.
Poeta este apropiată de prieteni, declarând cu nonșalanță:”Vă iubesc prieteni!”
Regăsim frecvent în scrierile ei, probleme patriotice despre evenimentele zilelor noastre ca - evenimentele din Basarabia, sărăcia oamenilor din România, deși trăiesc într-o țară bogată.
Ca cititor, pot spune că e o implicare în viața cotidiană, trăită cu intensitate deplină.
O latură importantă a creației poetei, sunt dedicate temei religioase, din care reiese, că Divinul Creator îi este aproape sufletului de credincioasă creștin ortodoxă.
Poate sunt printre cei favorizati, având posibilitatea să citesc poeziile ce vor fi cuprinse în acest volum: ,,CENUȘA UNUI SUFLET!”
Sunt mai mult ca sigur, că, cei care vor intra în posesia acestui volum, în formă tiparită, vor deveni mult mai fericiți decât erau până în acel moment.
Există un fenomen al savurării cuvântului scris, pe care desigur, îl cunoaștem încă de la citirea primelor litere.
Poeta, a pornit de la principiul: Daca vrei să scrii poezie, trebuie să înveți să te dezgolești pe tine însuți, să ajungi tu pe paginile pe care le scrii. Nu un alter ego pe care-l inventezi pentru că așa dă bine din punct de vedere al imaginii poeticii. Ceea ce nu este deloc ușor de făcut. Este greu, pentru că îți trebuie curaj. Este greu, pentru că, după ce scrii, nu-ți place întotdeauna ce vezi. Este greu, pentru că, nu mai există perdele, nu mai există măști după care să te ascunzi.
În acest volum, poeta Georgeta Nedelcu , îmbină firescul suferinței cu firescul metaforei ce operează, asemeni chirurgului experimentat, "pe cord deschis". Îmbină clarul obscurului din adâncurile firii umane, cu căutarea perfecțiunii ce nu poate fi atinsă. Toate aceste calități le are poezia scrisa de Georgeta Nedelcu. Iată câteva din perlele volumului: "Eu prin copii m-am împlinit!", "Ei sunt familia!", ,,Ce greu îmi e fără voi!”, ,,La cina cea de taină” ,,Tăcere inimă!” Nu voi intra în conținutul acestuia, deoarece fiecare invitat va avea ocazia să afle asta, cumpărând și citind volumul.
Am citit cu multă atenție versurile! Mi se pare o minunată declarație de dragoste, simplă, dar sinceră, care ascunde o ușoară notă de tristețe...Personal, consider că, dacă poezia e cu adevărat o dedicație, autorul ei este un om extrem de sensibil, dar care în același timp își maschează aproape fără voie sentimentele, și speră ca acestea să fie înțelese de cine trebuie odată cu lectura poeziei. Dacă m-am apropiat de adevăr, înseamnă că m-am apropiat de modul de a gândi și de a simți al autorei....e bine...e rău...e neobișnuit...?
Întinsa împărăție a Frumosului, s-a îmbogățit cu încă o reprezentare sensibilă – volumul: ,,Cenușa unui suflet!” - scris de Georgeta Nedelcu. Prin urmare, nu ne rămâne decât să contemplăm, să cugetăm și să ne îmbogățim sufletește din acest popas de frumusețe.
Vreau să aduc în discuție, viziunea lui Platon cu privire la poezie: Unde ar trebui și cum ar trebui să fie scrisă poezia. Platon spunea că, poezia trebuie să fie scrisă pe apă. (...) În sensul că, se citește continuu. Apele curg, dar curgerea însuși este perpetuă. Astfel se citește poezia Georgetei. Îți face plăcere să o ai pe birou. Distinsa noastră colegă își situează poezia într-o zonă în care comunicarea este divină.
Recomand celor care au posibilitatea, să meargă în inima Olteniei și să fie prezenți la botezul noului venit în poezia Craiovei și a marii poezii românești.
Distinsă colegă Georgeta NEDELCU, îți doresc să tipărești cât mai multe volume de poezii, și, de ce nu, alte romane.
Recomand cititorului, cu inima deschisă, să citească aceste creații deosebite, căci va avea numai de câștigat.
Personal, mi-am îmbogățit cunoștința, după ce am citit scrierile foarte deschise ale doamnei Georgeta NEDELCU.

Cu sinceră și înaltă prețuire colegială,
Mihai LEONTE, publicist și poet din Moldova Nouă, România.


CUVINTE ALESE PENTRU POETÃ

Cartea tratează subiectul căsniciei și a vietii în general în societate. Dincolo de simplitate, poezia e concepută cu multă atenție, fapt dovedit de preocuparea pentru rigorile prozodice (rima, ritmul, măsura).
Dacă nu am fost prea exact în interpretare, este bine aceasta....înseamnă că poezia are conotații pe care doar autoarea le poate avea în vedere....
Volumul de poezii: "Cenușa unui suflet" vine să ne ofere niște argumente temeinice pentru a capta convingerea că sunt posibile și victorii în lupta cu "singuratatea"...
Tema principală a cărții reia și adaptează la viața de cuplu, o idee care e mai mult decât filozofie: nimic nu se întâmplă de la sine... Pentru orice succes, trebuie să lupți, trebuie să perseverezi, chiar dacă va fi să plătești prețul!
Sunt necesare pentru asta în primul rând bunăvoința, apoi - interes... și nu în ultimul rând – o mare experiență de viață!
Nu întâmplător autoarea își deschide primul capitol al operei cu poezia ce poartă semnificativ chiar titlul lucrării “Cenușa unui suflet”, pentru a oferi cititorilor - de la început - codul accesului în labirintul sufletului său, care nu acceptă singurătatea ca pe o fatalitate.
Un alt merit al cărții constă în faptul că nu este reducționistă, nu este tributară unei vederi partizane sau prea tehnice, nu se înregimentează unui domeniu anume... Este motivațională, este câte puțin din toate, spre binele celui care o citește! Nu în ultimul rând, este o carte senină, cu un tonus bun, sănătos, o carte nu doar pe înțelesul, ci și spre folosul tuturor celor ce vor să-și rescrie pagina romantică a vieții, mai cu seamă dacă ea are acum multe tăieturi, ștersături... sper, nu și cicatrici!
Dumnezeu este dragoste! Cine răspunde cu iubire, iubirii Lui, n-are cum să dea greș în viață! Iată un înălțător mesaj al acestui volum de poezii.
Mă voi opri puțin și asupra copertei. Nu-i așa că e frumoasă? Coperta acestui volum de poezii, trebuia să reflecte exact conținutul acestei cărți, ceeace s-a reușit pe deplin.
Aveam, multe comentarii de făcut, privind obsesia autoarei în jurul aceluiaș subiect, dar după ce am recitit prefața, am înțeles că, în general, primele trei capitole ale acestui volum de poezii sunt legate de persoana poetesei, de familia sa, de amintirile sale ce au marcat-o atât de mult pe parcursul vieții atât de încercate – ca, spre final - să abordeze cu aceeași sensibilitate, tematici noi legate de români și tradițiile lor, cum se poate citi în poeziile “Suntem Români” și “Colinde” tratate într-o viziune foarte sinceră.
Citind cele scrise plângi, râzi, iubești, gândești și trăiești în speranța că ziua de mâine va fi mai bună, mai plină, încurajându-ne. În poeziile poetei, te regăsești, te vezi, te auzi... Suntem de aceeași parte a baricadei, acolo unde contează doar atingerea divină, fără de care n-am putea nimic și unde învățăm, iubind, ceea ce ne-a fost lăsat, împreună!

Mă bucur că mi s-a acordat această onoare, de a lăsa acest comentariu. Viața este trecătoare .. TOTUL -se întinde la infinitul NIMICULUI, iar NIMICUL se divide la INFINIT.
Sănătatea să-i fie toiagul în care să se sprijine, căci, încă mult nectar din viață mai are de cules, pe care cu grijă sa le pună pe hârtie. Dumnezeu să o însoțească în tot ce face, noi să avem fericirea să ne bucurăm, citind.

Îi doresc să continue scrisul, abordând tematici cât mai diverse și cât mai îndrăznețe, spor la treaba, o muză frumoasă care să o însoțească permanent prin lumea poezie - care e melodia sufletului - să rămână mereu la fel de tânără și optimistă, iar, acest sfârșit de capitol să devină un nou început pentru ce va urma! Felicitări Georgeta!

Cu sinceră prietenie și deosebit respect,
Consultant - Evoescu Mihai din Bucuresti.


Daca doriti cartea, va rog sa imi lasati un mesaj. Cartea costa 150 mii lei cu transport cu tot, pentru prieteni.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!