poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1116 .



Printesa fara sa vrea
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ursulica ]

2009-11-25  |     | 



Intr-o casuța saracacioasa, traia, in vremuri de mult apuse, o fata, mai frumoasa ca floarea de crin, mai deșteapta ca toti deșteptii, mai ințeleapta ca ințeleptii.
Intr-o zi, cand se plimba prin paduricea din spatele casei, in fața ei aparu un spiriduș nazdravan.
-Cine ești tu?intreba fata.
-Eu?Eu sunt Nasuc-Roșu, spiridușul nazdravan.Iti voi indeplini 3 dorințe, dar cu o condiție: Sa vii aici in fiecare noapte, fix atunci cand ceasul bate de doisprazece ori, și sa imi aduci cate un pahar cu lapte, si o farfurie cu malai.
-Dar ce vei face cu ele?intreba fata.
-Vino la noapte, cu ce te-am rugat si vei afla.
Fata, ajungand acasa, ii povestise totul mamei sale, o femeie batrana si bolnava.
-Ce as putea sa imi doresc?Nu stiu ce imi lipseste...Poate bogatie, dar...Sunt lucruri mai importante in viata.
-Nu ma intreba, fata mea, este cu totul decizia ta.
-Ai dreptate...
Orele treceau repede, iar fata se gandea ce si-ar putea dori.
-Gata, am gasit!Imi voi dori ca batrana mea mama se se faca bine, pentru a putea sa se bucure de viata.
Ceasul de pe peretele bucatarie arata ora 11.45.
-Voi pleca, dar, sa nu cumva sa uit laptele si malaiul.
A mers ce-a mers prin padure, cand, de o data se aude un strigat:
-Buna seara!Ce dorinta vrei sa iti indeplinesc?
-Vreau sa o faci pe mama sanatoasa!
-Asa sa fie!spuse Nasuc-Rosu.
Copila pleca spre casa, iar a doua zi dimineata, mare i-a fost mirarea cand isi vazu mama, in picioare, pregatind micul-de-jun.
-Nu se poate!tipa ea.
-Ba da, draga mea copila, sunt bine sanatoasa!
-Multumesc, spiridusule, isi spuse fata in gand.
Orele pe care biata fetita le petrecuse cu mama sa, acum sanatoasa, trecura ca vantul si venii din nou timpul sa plece spre padure.
-Buna seara!spuse spiridusul.
-Buna!In noaptea asta imi doresc o ograda plina cu pasari de toate felurile.
-Asa sa fie!zise Nasuc.
A doua zi fata gasi in fata casei o ograda cu felurite pasari de curte.Mama sa fu foarte fericita si prepara tot felul de mancaruri.
Sosise vremea celei de-a treia seri, iar fata se grabi sa ajunga in padure.
-Am venit doar sa iti multumesc!Tu mi-ai dat dreptul la 3 dorinte, dar, cele mai de pret vise ale mele s-au indeplinit deja, asa ca, in noaptea asta nu imi mai doresc nimic.
-Bine, dar acum, te rog eu ceva pe tine.Mananca o lingura din amestecul acesta facut din ingredientele aduse de tine, iar apoi, priveste-ma fix in ochi.
Fata facu ce ii ceru Nasuc, iar in fata ochilor ii aparu un print calare pe un cal alb.
-Nu se poate!
-Ba da!Ai avut incredere in mine si ai dezlegat misterul.Hai, urca pe calul meu, te voi duce in tinutul unde tatal meu este rege.
-Ajunsi acolo, printul ii ceru mana fetei, trimise garzi dupa batrana, acum sanatoasa si traira fericiti pana la adanci batraneti.



.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!